Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhus puolustautui ampumalla murtomiestä rintaan – ei saa syytettä

Tyrant
13.06.2019 |

Suomi on onneksi kuitenkin oikeusvaltio, vaikka ensin moni meistä epäilikin....

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksi pääsky kesää tee.

Vierailija
2/10 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi ei saa syytettä? Vai kuoliko se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes! 

Vierailija
4/10 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Tällä kertaa. Mutta mietipä mikä määrä pedofiilejä, murhamiehiä ym pääsee naurettavilla rangaistuksilla kuin koira veräjästä.

Vierailija
5/10 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi ei saa syytettä? Vai kuoliko se.

Murtovaras saa syytteen, mutta ei itseään puolustanut vanhus.

Vierailija
6/10 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Tällä kertaa. Mutta mietipä mikä määrä pedofiilejä, murhamiehiä ym pääsee naurettavilla rangaistuksilla kuin koira veräjästä.

Ikävä kyllä totta, mutta onneksi nyt näin päin tällä kertaa.

Vierailija
7/10 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miettinyt, että mikä oikeasti on se syy/este, ettei näihin ko. rikoksiin syyllistyneiden rangaistuksia kovenneta?

Vierailija
8/10 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miettinyt, että mikä oikeasti on se syy/este, ettei näihin ko. rikoksiin syyllistyneiden rangaistuksia kovenneta?

Jos vankeinhoito olisi yksityistetty palvelu ja poliitikkojen firmoilla isot rahat pelissä, lobbaisi kaikki puolueet pitkien tuomioiden puolesta ja tuomareita painostettaisiin joka suunnalta tuomitsemaan tuomiot asteikon pisimmästä päästä ehdottomina.

Vierailija
9/10 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

P.edofilia ei ole rikos, ja murhasta tuomitaan elinkaudeksi vankeuteen.

Vierailija
10/10 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ajatellut, että kun tästä vanhenen ja kenties jään yksin, hankin itselleni susikoiran, joka on koulutettu puolustamaan isäntäänsä.  Asun kuitenkin omakotitalossa alueella, jossa ei ole muita taloja ihan lähellä, joten saattaisin olla aika hyvä kohde jollekin, joka päättää tulle putsaamaan vanhuksen. 

Minulla on aina ollut koiria, joten siinä mielessä ei olisi vaikeuksia, osaan kyllä käsitellä niitä ja pidän eläimistä muutenkin.  Koiralla olisi myös suhteellisen iso reviiri ja sen voisi opettaa pysymään kodin alueella, niin ovat muutkin koiramme aina oppineet.  

Olen vain miettinyt sitä, että jos joku todella tulisi uhkaamaan minua, ja koira ymmärtäisi sen ja kävisi tunkeutujan kimppuun, katsottaisiinko se minun puoleltani rikokseksi ja koira joutuisi lopetettavaksi?  Missä tapauksessa suojelukoira oikeasti saa käydä uhkaavasti käyttäytyvän ihmisen kimppuun?

Jos taas koira ei saisi koskaan käydä kiinni ihmiseen, mitä hyötyä sen pitämisestä siinä tapauksessa olisi?  

Jos kävelen kadulla koirani kanssa, ja joku sieppaisi laukkuni, saisinko usuttaa koiran sieppaajan kimppuun?   Tai tekeekö koira väärin, jos tekee sen ilman käskyäkin?  

Poliisikoira saa käyttää väkivaltaa samalla tavalla kuin poliisikin määrätyissä tilanteissa, mutta entä tavallinen kotikoira?