Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten viikon matkalle voi riittää pelkkä käsimatkatavara?

Vierailija
13.06.2019 |

Itsellä ei todellakaan riittäisi vaan mukana on aina matkalaukku, jossa vaihtovaatteita. Etenkin kuumalla pitää vaihtaa päivittäin hiostuneita alusvaatteita. En ala etsiä pesulaa vieraassa paikassa. Lisäksi tilaa tarvitaan vaihtokengille, uikkareille, matka-apteekille jne.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään kuljetella likapyykkiä mukana. Kalsarit voi illalla suihkuttaa ja on aamulla kuivat. Pikkuhousunsuojia voi matkan aikana käyttää vaikkei muuten käyttäisikään.

Laukkuja raahaavista naisista tulee mieleen avuttomat pikkuprinsessat jotka tarvii miesten apua laukkujen nostoon ja kaikkeen muuhunkin.

Lentoyhtiöt voisivat kiinnittää enemmän huomiota siihen ettei matkustamoon tuoda kuin yksi pieni laukku. Hiljattain oli joku evakuointitilanne jossa ihmisiä jäi loukkuun kun jäivät haalimaan tavaroitaan. Jos on niin tyhmä ettei selviä matkustamisesta on ehkä parempi pysyä kotona.

Vierailija
42/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin helposti. Käytän paljon silkkipuseroita, joita mahtuu laukkuun vaikka kuinka monta. Lisäksi pari hametta, mekkoa ja housua sekä vaihtokengät ja alusvaatteet. Ei paljon vie tilaa. 

Puhdistusaineet pikku pulloissa ja meikit lisäksi. Kaikki mahtuu käsitavaroihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kitupiikin tunnistaa siitä että matkustaa pelkillä käsimatkatavaroilla. Ja kyllä hajustakin tunnistaa, kun ei ole tarpeeksi vaihtovaatteita mukana.

Olen hoikka ihminen, ei mun tarvitse vaihtaa vaatteita montaa kertaa päivässä. Ymmärrän jos isompi ihminen hikoaa enemmän. Hyvin pärjää käsimatkatavaroilla viikon reissun. 

Mä oon isompi ihminen, ja hyvin pärjään samoilla vaatteilla päivän. Hyvä dödö pelastaa kenet tahansa. Finnairin 8 kiloa on aika reilu, hyvä kun neljä kiloa saan mukaan.

Vierailija
44/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri 10pv reissussa pelkillä käsimatkatavaroilla. Matkalla päällä farkut, lenkkarit, paitapusero, pellavaneule ja takki.

Mukana sandaalit, kapeat 3/4 housut, shortsit, hame, neljä t-paitaa, 4 paitapuseroa, sukkia, alusvaatteet, yöpuku, kampa, kosteusvoide, hammasharja, kännykkä, kukkaro, Buranaa ja passi.

Kaksi kertaa pesin alkkarit ja rintsikat ihan lavuaarissa. Huoneistossa oli mm. saippuaa ja shampoota. Paikan päältä ostin aurinkosuojaa ja varvassandaalit.

Vierailija
45/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jengi pakkaa lomalle mukaan pelkkiä t-paitoja ja alushousuja. Itse tykkään käyttää myös alaosassa jotain muuta kuin alushousuja, vähän enemmän tilaahan ne vie kuin pelkät alkkarit ja t-paidat, mutta en jaksa viettää lomaa pelkästän hotellihuoneessa maaten. 

Vierailija
46/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tosi helposti. En ota mitään turhaa mukaan tai pelkän vaihtelunhalun vuoksi.

Yksi vaatekerta per päivä.

Matka-apteekki, what?'

Ai juu kerran olin seurueessa, jossa itselläni oli matkustamoon mahtuva lentolaukku ja toisella naisella oli yksi iso ja yksi pieni matkalaukku, se pienempikin oli isompi kuin minun lentolaukkuni. Matka-apteekkikin oli isompi kuin koko kosmetiikkavarastoni kotona.

Kosmetiikkavarasto? What?

Vierailija
47/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jengi pakkaa lomalle mukaan pelkkiä t-paitoja ja alushousuja. Itse tykkään käyttää myös alaosassa jotain muuta kuin alushousuja, vähän enemmän tilaahan ne vie kuin pelkät alkkarit ja t-paidat, mutta en jaksa viettää lomaa pelkästän hotellihuoneessa maaten. 

Joskus kyllä mietityttää, mitä ihmiset tavoittelevat ymmärtämällä tahallaan väärin?

No silti, farkkuja, shortseja, hameita ja neuleita voi ja kannattaakin yleensä käyttää useampana päivänä ennen kuin ne pesee, joten niitä ei tarvita niin paljoa muutenkaan kuin joka päivä vaihdettavia alusvaatteita.

Vierailija
48/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti riittää. 3 paitaa, 1 vaihtohousut, ehkä joku hame, 6 sukat ja alkkarit, uikkarit, oliiviöljysaippua, meikit ja harja. Ehkä vaihtokengät. Ja yksi vaatekerta päälle. Mitä muuta pitäisi olla?

Vierailija
49/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyesti matkustaminen on ihan parasta! Hankin itselleni viime syksynä käsimatkakokoisen repun. Jumalattoman helppo kuljettaa mukana minne vaan (junat, lentokoneet, bussit jne). Tavaraa mahtuu aika reilusti käsimatkalaukkuun verrattuna, kun niissä vetokahvat jne vievät tilaa. Reppu on myös laukkua kevyempi ja mukautuu sen mukaan, onko tavaraa paljon vai vähän. Menee lentokoneessa  tarvittaessa penkin alle, eli vaikka hyllyt olisivat täynnä, repun voi ottaa koneeseen (siinä vaiheessa vetolaukut pakotetaan laittamaan ruumaan...). Periaatteessa 4-5 päivän reissulle tarvitsee ihan yhtä paljon tavaraa kuin vaikkapa 4 viikon matkalle, jos vaan sääolosuhteet ovat kohtuulliset (ei kovin kylmät). Tietenkin vaatteita pitää sitten myös pestä, mutta se on pieni vaiva siihen verrattuna, kuinka miellyttävää on matkustaa kevyesti. Vaatteet rullataan tiiviisti, rullan ympärille kiepautetaan hius- tai kumilenkki. Kosmetiikkaa mukaan ihan minimimäärä. Näytepakkauksien ansiosta saa mukaan kaikenlaista kivaa, vaikka kuorintoja ja naamioita! Ostan kaiken kosmetiikkani lähiapteekista ja sieltä saa pyytämällä jos jonkinlaista näytettä aurinkorasvoista alkaen. Kuitenkin vaikka kuinka tarkkaan yritin valita, otin viime lokakuussa Japaniin lopulta ihan liikaa tavaraa parin viikon reissulle. Kun menen syksyllä uudestaan, mietin paremmin, kun nyt tiedän, mitä siellä tarvitsee. Hotelleissa on usein hyvät samppoot jne, yleensä myös pesukoneet, joten helpolla pääsee. Ei tarvitse odotella ruumalaukkua ja miettiä, onko se selvinnyt perille asti. Sitä paitsi, kun vielä matkustin ison laukun kanssa, oli takaisin tullessa mukana aina järjettömät määrät tavaraa, jota ei tullut käytettyä ollenkaan.

Vierailija
50/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, lentsikoissa tosiaan näkee nämä "vain käsimatkatavaroilla" matkustavien laukut...  rinkkoja, valtavia reppuja, isoja vetolaukkuja ja kaikenlaista nyssäkkää.  Ei eroa mitenkään ruumatavaroilla matkustavien kantamuksista, muuten kuin siinä että light-lippulaiset eivät maksa senttiäkään laukustaan.

Vierailija
51/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, lentsikoissa tosiaan näkee nämä "vain käsimatkatavaroilla" matkustavien laukut...  rinkkoja, valtavia reppuja, isoja vetolaukkuja ja kaikenlaista nyssäkkää.  Ei eroa mitenkään ruumatavaroilla matkustavien kantamuksista, muuten kuin siinä että light-lippulaiset eivät maksa senttiäkään laukustaan.

Mulle käsimatkatavara on käsimatkatavara ja se on lentoyhtiön sääntöjen mukainen. Mahtuu penkin alle. Silti sillä pärjää sen 3 vko. Ihmiset jotka ei osaa matkustaa kevyesti raahaa sitten ylikokoisia nyssäköitä.

Vierailija
52/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdet kalsarit riittää. Hotellihuoneen vedenkeittimellä saa puhtaaksi pinttyneemmätkin vauhtiraidat. Vettä, pesuainetta ja kalsarit vedenkeittimeen ja naps vain, puhdasta tulee.

Vierailija
53/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin helposti. Käytän paljon silkkipuseroita, joita mahtuu laukkuun vaikka kuinka monta. Lisäksi pari hametta, mekkoa ja housua sekä vaihtokengät ja alusvaatteet. Ei paljon vie tilaa. 

Puhdistusaineet pikku pulloissa ja meikit lisäksi. Kaikki mahtuu käsitavaroihin. 

Kuulostaa ihan siltä kun olisit lentämässä Leville hiihtämään tai patikoimaan. Tai ehkä Skotlantiin kiertelemään? Toisaalta noilla vaatteilla viettäisi myös kivat 7 päivää Itävallassa tai Sveitsissä.

Vierailija
54/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä etelän reissuilla sukilla tekee?

Vierailija
55/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mahtuu shamppoot ja muu kosmetikka puoleen litraan. Mulla ei mahdu.875

Vierailija
56/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle käsimatkatavara on käsimatkatavara ja se on lentoyhtiön sääntöjen mukainen. Mahtuu penkin alle. Silti sillä pärjää sen 3 vko. Ihmiset jotka ei osaa matkustaa kevyesti raahaa sitten ylikokoisia nyssäköitä.

Monenkaan koneen penkin alle ei mahdu sallitun kokoinen cabin size-vetolaukku. Kauhean kivaa, kun nämä pihit käsimatkamatkustajat ovat täyttäneet ne ylälokerot pussukoilla, nyssäköillä, repuilla ymv.

Vierailija
57/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monenkaan koneen penkin alle ei mahdu sallitun kokoinen cabin size-vetolaukku. Kauhean kivaa, kun nämä pihit käsimatkamatkustajat ovat täyttäneet ne ylälokerot pussukoilla, nyssäköillä, repuilla ymv.

Sallitun kokoinen on sallittu. Se on sitten lentoyhtiön ongelma jos eivät joko määrittele sallittua oikein tai valvo säännön noudattamista. Mutta: ainakin oma syyni pieneen tavaramäärään on liikkumisen helppous, ei niinkään raha. Voin laittaa laukun ruumaankin (jos ei ole tiukkoja vaihtoja), mutta se on silti aina kokoa käsimatkatavara.

Vierailija
58/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mahtuu shamppoot ja muu kosmetikka puoleen litraan. Mulla ei mahdu.875

Se pussin koko on litra. Shampoota harvoin tarttee jos menee hotelliin, mutta pieni pullo mahtuu toki pussiinkin. Sen lisäksi pieni kosteusvoide, deodorantti, pieni hammastahna, päivävoide ja ripsari. En tartte ainakaan itse sen kummempia.

Vierailija
59/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Minulla se on reppu, ei vetolaukku tai rinkka. Mahtuu lentoyhtiön kilo- ja kokorajoituksiin. Pystyy sullomaan penkin alle. Lisänä "personal item" eli käsilaukku, joka menee tarvittaessa vielä sen repun sisälle, koska siinä on vain lompakko, kännykät, liput ja passi.

Vierailija
60/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kukaan ei ole sanonut että PITÄÄ matkustaa vähillä tavaroilla (vaikka jos nyt pakko on lentää, niin voisihan sen toki tehdä kevyesti). Silti täällä porukka kiukkuaa kuinka he nyt ei ainakaan pyykkää tai pakkaa pienesti. No hei älkää, mutta ehkä aloittajankaan ei kannata kysyä miten moinen onnistuu jos ihan kysymykseen annetut vastaukset kovasti ärsyttää 🙂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi