Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten viikon matkalle voi riittää pelkkä käsimatkatavara?

Vierailija
13.06.2019 |

Itsellä ei todellakaan riittäisi vaan mukana on aina matkalaukku, jossa vaihtovaatteita. Etenkin kuumalla pitää vaihtaa päivittäin hiostuneita alusvaatteita. En ala etsiä pesulaa vieraassa paikassa. Lisäksi tilaa tarvitaan vaihtokengille, uikkareille, matka-apteekille jne.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lähdetään 7 viikon reissulle pelkillä käsimatkatavaroilla.

Vierailija
2/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostatte vaatteet paikanpäältä ja heitätte poislähtiessä roskiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerään koko vuoden rähjääntyneitä alusvaatteita yms. Otan ne mukaan ja heitän pois pidettyäni. Yleensä jotain rättiä tulee sitten kohteesta ostettua.

Vierailija
4/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tosi helposti. En ota mitään turhaa mukaan tai pelkän vaihtelunhalun vuoksi.

Yksi vaatekerta per päivä.

Matka-apteekki, what?'

Ai juu kerran olin seurueessa, jossa itselläni oli matkustamoon mahtuva lentolaukku ja toisella naisella oli yksi iso ja yksi pieni matkalaukku, se pienempikin oli isompi kuin minun lentolaukkuni. Matka-apteekkikin oli isompi kuin koko kosmetiikkavarastoni kotona.

Vierailija
5/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei. Pakataan mitä tarvitaan, hyvin harvoin ostetaan mitään paikan päältä.

Vierailija
6/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain vähän vaatteita mukanani, pesen tarvittaessa. Kosmetiikkaa en juurikaan käytä, otan mukaan tuubinloppuja ja minipakkauksia. Vaihtokengät pitää olla. Hyvin mahtuu viikon tavarat lentolaukkuun. Mutta ymmärrän hyvin, että joku toinen haluaa/tarvitsee enemmän tavaroita mukaansa. 

Vierailija
7/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään hyvin ammoisella kolmen kappaleen periaatteella: alusvaatteita, paitoja ym. 3 kpl kutakin, yhdet päällä, yhdet puhtaana, yhdet menossa pesuun. Tämä tarkoittaa toki käsinpesua joka ilta (tai joka toinen ilta). Toisaalta on hurjan helppoa matkustaa ja kohteessa voi käydä aina ostoksilla. Itselleni tämä sopii erinomaisesti ja samalla tavalla reissattu Euroopassa myös lapsen kanssa n. 5-v. lähtien.

Vierailija
8/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähdössä 1.5 viikon reissulle pelkillä käsimatkatavaroilla. Ei tee tiukkaakaan. Ihan nyrkkipyykillä lavuaarissa hoituu toppien ja pikkareiden pesaisu (otan mukaan nyssäkän pyykinpesuainetta), jalkaan laitan lenkkarit ja laukkuun avokkaat jotka ei vie juuri lainkaan tilaa. Matka-apteekki koostuu maitohappobakteereista, Imodiumista ja särkylääkkeistä. Nesteisiin menee käsidesi. Paikan päältä ostan halpisshampoon ja pesuaineen ellei airbnb-paikassa niitä ole. Lämpötila kohteessa ennusteen mukaan 31-34 C, joten kevyillä vaatteilla pärjää.

Vierailija
9/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matka-apteekki, what?'

Ai juu kerran olin seurueessa, jossa itselläni oli matkustamoon mahtuva lentolaukku ja toisella naisella oli yksi iso ja yksi pieni matkalaukku, se pienempikin oli isompi kuin minun lentolaukkuni. Matka-apteekkikin oli isompi kuin koko kosmetiikkavarastoni kotona.

Matka-apteekissa on esim. kipulääkkeitä, allergialääke, reseptilääkkeet jne. Jotkut osaa varautua etukäteen.

Vierailija
10/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitupiikin tunnistaa siitä että matkustaa pelkillä käsimatkatavaroilla. Ja kyllä hajustakin tunnistaa, kun ei ole tarpeeksi vaihtovaatteita mukana.

Vierailija
11/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähdössä 1.5 viikon reissulle pelkillä käsimatkatavaroilla. Ei tee tiukkaakaan. Ihan nyrkkipyykillä lavuaarissa hoituu toppien ja pikkareiden pesaisu (otan mukaan nyssäkän pyykinpesuainetta), jalkaan laitan lenkkarit ja laukkuun avokkaat jotka ei vie juuri lainkaan tilaa. Matka-apteekki koostuu maitohappobakteereista, Imodiumista ja särkylääkkeistä. Nesteisiin menee käsidesi. Paikan päältä ostan halpisshampoon ja pesuaineen ellei airbnb-paikassa niitä ole. Lämpötila kohteessa ennusteen mukaan 31-34 C, joten kevyillä vaatteilla pärjää.

En todellakaan pese mitään nyrkkipyykkiä lomakohteessa enkä osta turhia vaatteita, koska liian vähän omia mukana. Sen vuoksi tarpeeksi vaatetta on mukana jo kotimaasta. Ap

Vierailija
12/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjäs. Oli joka päivälle puhtaat alushousut ja paita. Kenkiä tais olla kolmet ja lääkkeitäkin kohtuu monipuolisesti. Pitää valita pieneen tilaan menevät vaatteet ja osata pakata laukku fiksusti.

Vierailija
13/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei. Pakataan mitä tarvitaan, hyvin harvoin ostetaan mitään paikan päältä.

Käytätte siis pesulaa, vai oletteko samoissa vaatteissa 7 viikkoa?

Vierailija
14/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi kysyt tällaista, kun alat vastailla epäystävällisesti aivan asiallisille vastaajille? 

Vierailija
15/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

herranhumala kyllähän siihen mahtuu vaikka 2 viikon alusvaatteet siihen laukkuun.

Sinccis

Vierailija
16/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan pese mitään nyrkkipyykkiä lomakohteessa enkä osta turhia vaatteita, koska liian vähän omia mukana. Sen vuoksi tarpeeksi vaatetta on mukana jo kotimaasta. Ap

Ok. Hyvä, että olet löytänyt oman tapasi matkustaa. Minä taas en kanna mukanani yhtään enempää kuin on tarpeen, koska liikun kohdemaan sisällä busseilla ja junilla ja mini-vaneilla.

Vierailija
17/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matka-apteekki, what?'

Matka-apteekissa on esim. kipulääkkeitä, allergialääke, reseptilääkkeet jne. Jotkut osaa varautua etukäteen.

Aivan. On mullakin ehkä jotain buranaa käsilaukussa pari tablettia. Allerginen en ole enkä syö reseptilääkkeitä, enkä ajatellut varautua vaikkapa verenpainelääkkeillä jos sattuisi paineet karkaamaan käsistä lomalla.

Kaupungeissa apteekkeja joka nurkassa jos nyt jotain tulisi.

Vierailija
18/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun vielä pukee päälle vähän ylimääräistä mitä riisuu tullin jälkeen ennen konetta ;) 

Saa lisää vaatetta matkaan.

Sinccis

Vierailija
19/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu toki minne matkustaa, mutta jos kesävaatteet riittää eikö tartte mitään juhlavaatteita pahemmin, menee 3 vko hyvin käsimatkatavaroilla. Sukkia, alushousuja ja t-paitoja 3 jokaista ja pieni pullo pesuainetta ja pieni pullo etikkaa. Noilla kun iltaisin pesee pikkupyykin niin ei mee kauaa ja etikka vie tunkkaisen hajut pyykistä. Kosmetiikan määrä minimiin, lääkkeitä ei useisiin kohteisiin tarvitse ottaa eikä juuri minnekään tarvita niitä paljoa terveelle ihmiselle. Vaihtokengät on must, isommat ja raskaammat laitetaan matkan ajaksi jalkaan ja pienet laukkuun. Matkalaukuksi semmoinen jonka puoliskot voi pakata erikseen ja sulkea kangasläpällä. Tai sitten reppu jos tarkoitus kävellä paljon. Kaikki vaatteet rullataan napakasti ja pakataan tiiviisti. Vaatteissa suositaan mukavia, hengittäviä, ohuita ja silti lämpimiä materiaaleja jotka sopivat moneen tilanteeseen.

Jokainen tavallaan, mutta itse koen pienen tavaramäärän kanssa reissaamisen ihanan helpoksi.

Vierailija
20/66 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun vielä pukee päälle vähän ylimääräistä mitä riisuu tullin jälkeen ennen konetta ;) 

Saa lisää vaatetta matkaan.

Sinccis

Miten tulli asiaan liittyy?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme