Miksi suojatien eteen pysähtynyt auto pitää ohittaa?
Ja aiheuttaa ainakin vakava vaaratilanne ja mahdollisesti myös onnettomuus. Kuvittelevatko jotkut oikeasti että toinen auto on pysähtynyt suojatien eteen vain huvin vuoksi eikä siksi että sieltä on jalankulkija tulossa?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään oli kyllä sellainen ohitustilanne edessä, että jos en olisi äkkijarruttanut olis 4 autoa ja pyöräilijä sairaalassa.
100 alue, pyöräilijä tällä puolella, mun takana auto, edessä vastaantulijoita 2 autoa juuri ennen pyöräilijää. Ja se takimmainen päätti siinä tilanteessa ohittaa.
Ei voinut paria sekunttia odottaa, että olisi turvallista, koska muita autoja ei näkynyt missään.Autotkin sairaalassa?
Siinä ilmottautui kuski.
Kyllä suojatien eteen pysähtyneen saa ohittaa, mutta pitää pysähtyä ensin. ;)
Tätähän tuo vastaan väittäjä varmasti haki.
Koska päin ajaminen vahingoittaa omaakin autoa.
T: Kaasu-Kake
Vierailija kirjoitti:
Voi juntti, moni auto seisoo suojatien edessä siksi, että kyseisen kaistan jono ei vedä. Viereistä kaistaa ajavanko pitäisi jumittaa siinä rinnalla ikuisesti?
Sekunnin pysähdys toteamaan ettei kävelijää ole = ikuisuus? Juup, kannattaa mieluummin vetää tuurilla ohi pysähtymättä, onhan siinä fifty-sixty mahdollisuus ettei siellä tosiaan ole kävelijää suojatiellä tietä ylittämässä.
Olisi hyvä jos vielä pyöräilijätkin muistaisivat tämän säännön. Mutta enpä ole sellaista fillaristia työmatkallasi nähnyt, joka pysähtyisi suojatien eteen silloin kun siihen on auto jo pysähtynyt. Aika usein tuntuvat posottavan ajotien reunaa reipasta vauhtia eteenpäin.
Ukko36 kirjoitti:
Muistakaa kuitenkin te kevyenliikenteen kulkijat, että autoilijoiden tarkkaavaisuuden ansiosta te saatte ylipäätään elää.
Suomessa on teidänkin turvallisuus hyvin korkealla, maailman mittapuulla.
Kiitos siis siitä ettet sinä tai te muut ole vielä rikkonut liikennesääntöjä ja saan elää, nyt voit kehua minua kun olen antanut sinunkin elää. Katsos Etelä-Amerikassakin...jne.
Älkää puhuko vain henkilöautoilijoista. Kerran pysähdyin itse suojatielle antamaan tietä koululaiselle, ensin pysähtymättä ohi ajoi linja-auto ja tämän perään vielä taksi..
Onpas vitsikästä.