Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten akuutti asia (raskaudesta)? Neuvolasta ei soitettu takaisin sovittuna aikana

Vierailija
13.06.2019 |

Kyselisin kokeneemmilta mielipiteitä, että miten akuutti asia tämä on...

Oon nyt 25 viikolla raskaana, ja mulla on silloin tällöin tullut kipeitä supistuksia kevyen rasituksen jälkeen. Toissapäivänä tuli oikein kova kipukohtaus, ja jouduin menemään makuulle 20 minuutiksi että meni ohi.

Olen siitä lähtien yrittänyt saada aikaa neuvolaan - tänään olisi ollut puhelinaika, mutta ne ei koskaan soittaneet. Tosi kivaa... Pitää siis odottaa ainakin huomiseen, mutta voi olla että automaatti sanoo huomenna että mulle soitetaan maanantaina. Ja koskaan ei kuulu mitään.

Tän raskauden aikana mun "paikkoja" ei ole katottu kertaakaan.

Jos tää on akuutti asia, niin voin soittaa kansalliseen neuvontapalveluun, jonne oli 30 min arvioitu jonotusaika. Omaan TKhon en päässyt läpi myöskään.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole sellaista numeroa, että voi soittaa synnytyssairaalaan sinne, missä siellä nyt vastataankaan näihin puheluihin (meillä se on synnytysvastaanotto ja numero oli neuvolakortissa). Soittaisin sinne. Mulle on annettu supistuksiin ensiapuna runsas vedenjuonti, lepo ja parasetamoli.

Vierailija
2/12 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä ole sellaista numeroa, että voi soittaa synnytyssairaalaan sinne, missä siellä nyt vastataankaan näihin puheluihin (meillä se on synnytysvastaanotto ja numero oli neuvolakortissa). Soittaisin sinne. Mulle on annettu supistuksiin ensiapuna runsas vedenjuonti, lepo ja parasetamoli.

Mulle ei ole annettu neuvolakorttia, eikä ole puhuttu että mihin pitää olla milloin yhteydessä (terveisiä ruotsista!). Nyt ei oo pariin päivn supistellu, mutta aattelin vain että miten huolissaan tässä pitäisi olla.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ole annettu neuvolakorttia, eikä ole puhuttu että mihin pitää olla milloin yhteydessä (terveisiä ruotsista!). Nyt ei oo pariin päivn supistellu, mutta aattelin vain että miten huolissaan tässä pitäisi olla.

Ap

Jos ei tosiaan ole pariin päivään supistellut, niin ei ole akuutti. Jos vaivaa, soita sinne neuvontanumeroon tai sitten odota huomiseen. Ja lepää ja juo runsaasti nestettä sekä tarvittaessa ota särkylääkettä (parasetamoli). 

Vierailija
4/12 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lainkaan akuutti vaan ihan normalia. Harkkasupistukset alkaa siinä rv 24 ja välillä kipeitä kouristuksia jotka kestää pitkään ja menee vaan levolla ohi. Ei tehdä asialle mitään.

Vain jos supprit on TIUHOJA esim 10 kpl tunnissa niin sitten tutkitaan.

Vierailija
5/12 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa neuvolasta saa selkeät ohjeet toimimisesta eri tapauksissa. Löytyvät myös netistä. Toimi niiden mukaisesti!

Ohjeet on noudatettaviksi!

Vierailija
6/12 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nuo tuollaiset kuuluvat asiaan. Jos harjoitussupistukset eivät mene levolla ohitse tai niiden kanssa ei kotona pärjää, voipi soitella asiasta eteenpäin tai lähteä näytille synnärille. Näin täällä Suomessa ohjeistettiin.

Ei täälläkään mitään sisätutkimuksia tehdä kuin vasta rv28-30 tietämillä jos en ihan väärin muista edellisvuodelta. Rakenneultrakin taitaa olla vasta rv26 paikkeilla?

Vierailija
7/12 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos vastauksista. En nyt siis hötkyile, vaan soittelen huomenna uudestaan. Ja vältän liian rankkoja lenkkejä.

Ja kiva tietää, että suomessakin asiat näin suht koht toimivat. Ollen vain suomalainen kermaprse, joka on tottunut työterveyteen... Täällä käytetään kunnallisia.

Ap

Vierailija
8/12 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muutit Ruotsiin hyvinvointiyhteiskunnastamme?

Vierailija
9/12 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muutit Ruotsiin hyvinvointiyhteiskunnastamme?

Sitä kysyn välillä myös itseltäni... täällä on niin moni asia huonommin kuin suomessa, mutta silti suomalaiset jaksavat vain valittaa.

Työllisyystilanne täällä kuitenkin on parempi kuin suomessa, joten kai se työttömyys suomalaisia ressaa. Eipä täälläkään tosin mitään työpaikalla tee, kun et saa edes rahalla kattoa pään päälle. Ellet sitten osta... tai asu ihan missä sattuu kuten iso osa ruotsalaisista (jotka ei ole ollut siinä tukholman asuntojonossa 1-vuotiaista).

Vierailija
10/12 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tottakai sulle on annettu neuvolakortti. Jokaisella annetaan sellainen ensimmäisellä kerralla. Miten et tuollaista muista?

Vierailija
11/12 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tottakai sulle on annettu neuvolakortti. Jokaisella annetaan sellainen ensimmäisellä kerralla. Miten et tuollaista muista?

Jaa, no sitten käytäntö on eri varmasti, jos oikein asut Ruotsissa.

- Sama

Vierailija
12/12 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Provo. Neuvolakortin saa jo raskauden alussa.