Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyn aina ensitreffeillä naisen kanssa syömässä - se kertoo monta asiaa

Vierailija
13.06.2019 |

Aina enstreffeillä käyn naisen kanssa syömässä pitkän kaavan mukaan jossain hyvässä ravintolassa. Teen samalla monia huomioita naisesta - mitä aperitiiviksi, millaista alkuruokaa, mitä pääruokaa jne. Moni puhuu ruoka suussa. Se on totaalisen no no. Moni jättää liinan käyttämättä siihen pöydälle. Se on no no. Moni ei tiedä aterimien käyttämisjärjestyksestä - eli lähdetään käyttämään uloimmista. Se on no no.

Mutta kaikken suuri virhe monilla on se, että ei ota viinilasista kiinni jalasta, vaan siitä itse lasista. Se on totaalisesti NO NO.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan päässyt jatkoon? No no.

Vierailija
22/35 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin odotan selitystä tuohon ruokailuvälineasiaan mutta muutenhan tuo on täysin ok. Jokainen tietää itse, mitkä asiat hänelle ovat parisuhteessa olennaisia. Itseäni ärsyttää ja joskus jopa ällöttää puolisoni tapa syödä leipää; hän haukkaa siitä kolme kertaa peräkkäin niin, että suu on ihan täynnä, ja alkaa sitten vasta pureskella. Joskus jopa puhuu pureskellessaan. Onneksi en pelkästään sen takia häntä kuitenkaan hylännyt, koska hyviä tapoja ja ominaisuuksia on monin verroin enemmän.

Yleisesti ottaen itse pidän kyllä myös etiketin tuntemista erittäin tärkeänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan aika luonnollista, että mikäli viet syömään naisen joka ei juuri ravintoloissa käymistä harrasta, ei hän ehkä osaa ihan täydellisisesti toimia etikettisääntöjen mukaisesti.

Vierailija
24/35 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hookooblöö kirjoitti:

Heh,mies vie snägärille tai mäkkiin,kebabille tms. Joo. SInapit rinnuksille. Nou nou nou.

En edes lähtisi syömään ekoilla treffeillä,se on niin noloa pupeltaa ja katsoa kun parsat roikkuu hampaityten välistä. Nou nou.

Tarjois vaan reilusti puistossa lämmintä pussikaljaa.

Hirmu harvat hampaat jos mahtuu parsat roikkumaan hampaitten välistä. Vai tarkoitiko ylä- ja alahampaitten välistä, sitä sanotaan pureskeluksi. Tosin olisi fiinimpää leikata se parsa ensin suuhun mahtuvaksi palaksi ja pureskella sitten vasta.

Vierailija
25/35 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki treffailuikäiset miehet/naiset ovat syöneet ravintolassa. Kaikkien yleissivistykseen kuuluvat käyttäytymissäännöt.

Vierailija
26/35 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ravintolassa aterimet on katettu valmiiksi ennen kuin tiedetään, mitä syödään? Eikö pöytä kateta valmiiksi vain silloin kun menu on tilattu tai valmisteltu etukäteen?

Vierailija
27/35 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä osaan nuo kaikki, tunnen viinejä ja taidetta, osaisin keskustella sivistyneesti mutta koko ulkona syöminen on mulle yks iso nou nou. Vihaan sitä. Mieluummin sushi-kit japanilaisesta ja kämpille syömään, syömäpuikoilla tietenkin.

Vierailija
28/35 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä, jos on rahaa maksa pitkän kaavan ruokailuista.

Vierailija
29/35 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaikki treffailuikäiset miehet/naiset ovat syöneet ravintolassa. Kaikkien yleissivistykseen kuuluvat käyttäytymissäännöt.

Sitten mä en ole vielä treffailuiässä 😅

N44

Vierailija
30/35 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun ajattelin, että ruokailutapa kertoisi jotakin siitä, miten se toinen osapuoli käyttäytyy sängyssä. Pitkä, viipyilevä, nautiskeleva ruoan ja juoman  nauttiminen kertoo paljon. Barcelonassa olimme seurueemme kanssa illallisella satamaravintolassa.

Viereemme istuutui miesporukka kiinalaisia ulkoisesti menestyneitä miehiä, joilla oli hienot puvut, kultakellot, cold cardit yms, mutta emme voineet välttyä huomaamasta, millaisia ahmatteja nuo kaverit olivat. Alkuruoat oli hotkaistu minuutissa, pääruokana olevat isot ravut ja lisukkeet kymmenssä minuutissa ja jälkkäri vielä nopeammin. Uskomatonta käytöstä. Kädet vatiin ja mässyttämään. Ei edes keskustelua ruoan lomassa. Koko prosessi vei vissiin laskutuksineen 45 minuuttia. Silloin tuli mieleen, että yritykset voisivat pitää ruokatapakursseja työntekijöilleen. Jos noiden kanssa olisi vaikkapa ranskalainen asiakas, kauppoja ei taatusti olisi syntynyt.

Nuo miehet sängyssä olisivat totaalisen no no no.

Vierailija
31/35 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten mä en ole vielä treffailuiässä 😅

N44

Miten olet päässyt elämään noinkin vanhaksi, ettet ole kertaakaan käynyt ravintolassa?

Vierailija
32/35 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ravintolassa aterimet on katettu valmiiksi ennen kuin tiedetään, mitä syödään? Eikö pöytä kateta valmiiksi vain silloin kun menu on tilattu tai valmisteltu etukäteen?

Paremmissa paikoissa.

Ei ole asianmukaista valmistella pöytää kun olette siinä istumassa, turhat atrimet viedään kyllä pois.

Näet livenä sitten kun sapuska maksaa yli 5,95

Vierailija
33/35 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että kaikki ovat. Suurin osa ehkä mutta kuinka usein hekään? Jos harvoin, ei etiketin mukaan toimiminen välttämättä tule selkärangasta. Toki säännöt kuuluvat yleissivistykseen, mutta jos ei niitä ole päässyt harjoittamaan, on ihan ymmärrettävää jos hapuilua on.

Vierailija
34/35 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paremmissa paikoissa.

Ei ole asianmukaista valmistella pöytää kun olette siinä istumassa, turhat atrimet viedään kyllä pois.

Näet livenä sitten kun sapuska maksaa yli 5,95

Okei. Enpä tosiaan noin hienossa paikassa ole ollut syömässä siten, että tilaus kuitenkin otetaan vasta pöydässä. Monta kertaa kyllä olen istunut katettuun pöytään, mutta silloin on ruoka tilattu etukäteen esim häissä. Mutta ehkä nämä sitten ovat kaikki niitä 5, 95 euron paikkoja.

Vierailija
35/35 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että joku pitää viinilasia kiinni siitä itse lasista eikä jalasta, on kyllä yleensä muutenkin juntti. Oli sitten mies tai nainen.