Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loukkaannutko

N 22
12.06.2019 |

jos asiakaspalvelija teitittelee sinua?

Itse teitittelen selvästi yli 50 vuotiaita ja varoen yli 45 vuotiaita. Eikös ennen teititelty kaikkia vanhempia ihmisiä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää. On vanhanaikaista koko teitittely mielestäni. 

N49

Vierailija
2/12 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee arvokas olo :) T. N24

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta ole varaa loukkaantua.

Vierailija
4/12 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on teititelty 25-vuotiaasta, en tiedä miksi. Mutta en loukkaannu.

Vierailija
5/12 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Huvitun vähän. Itsekin olen entisenä asiakaspalvelijana joskus kiireessä vahingossa teititellyt itseäni nuorempiakin sen kummemmin miettimättä.

24-vuotias olen.

Vierailija
6/12 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan loukkaannu. Olen kuuskymppinen ja minusta on hienoa, kun nuoretkin osaavat vielä käytöstapoja. Ei sillä, en loukkaannu sinuttelustakaan, mutta jotenkin tulee hyvä mieli, jos tässä iässä kuitenkin teititellään. 

Vierailija
7/12 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuullut et nykyää nuoriakin teititellää. Se on must outoo, koska sillon ku mä olin asap 23vnä niin sillon teututeltiin vaan yli 40 v.

Vierailija
8/12 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin harvoin kun mua teititellään, hämmennyn aina kamalasti ja käännyn typeränä katsomaan, onko mun takana joku vanhempi henkilö, jolle se asiakaspalvelija puhuu. :D 

Itse pyrin aina teitittelemään vanhempia ihmisiä, toivottavasti kukaan ei siitä loukkaannu. (Ja jos loukkaantuu, niin aina voi käskeä sinuttelemaan, haha.)

N23

Vierailija
9/12 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi, mutta tulisi vähän hassu olo, niin kuin puhuja haluaisi jotenkin etäännyttää minut itsestään. Tilanne olisi varmaan jäykempi ja mahdollisesti kiusallisempi kuin jos vain sinuttelisi. Monessa tilanteessa pidän enemmän siitä jos minua kohtaan ollaan vähän "tuttavallisia", koska siitä tulee jotenkin turvallisempi olo. Etenkin vaikkapa kaikessa terveydenhoitoon liittyvässä tai jos tilanne on muuten henkilökohtaisiin asioihin liittyvä tai mahdollisesti jännittävä.

N28

10/12 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä asiakaspalvelija teitittelee jokaista aikuista, eli yli 18v maksavaa asiakasta.

Vierailija
11/12 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan sama teititteleekö vai ei, jos ei muuten osaa käyttäytyä. 

Palvelutyössä vielä tärkeämpää on halu olla avuksi, suoriutua työssään ja ottaa selville, jos ei tiedä. 

Inhoan yli kaiken sanaa joo asiakaspalvelussa. Esim. olen ostamassa smoothieta:

-Hei, saanko vihersmoothien 

-Joo, (lausutaan jo) ,vastaa myyjä

Ja se joo sanotaan nykyään ihan joka paikassa. Nuori myyjä saattaa hienosti teititellä tai on muuten ystävällisreippaanlainen aloittaessaan palvelutilaneen. Sitten se joo eli kurkkukiekaistu "jo"  lätsäyttää koko homman ja tekisi mieleni tylyttää, että antaa olla koko ostoksen.

Sen joo tilalle sanottaisiin osaavassa palvelutilanteessa selkeästi jokin sana esim. kiitos tai sitten on vain hiljaa.

Vierailija
12/12 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano enään ikinä ’joo’.