Loukkaannutko
jos asiakaspalvelija teitittelee sinua?
Itse teitittelen selvästi yli 50 vuotiaita ja varoen yli 45 vuotiaita. Eikös ennen teititelty kaikkia vanhempia ihmisiä?
Kommentit (12)
Minua on teititelty 25-vuotiaasta, en tiedä miksi. Mutta en loukkaannu.
En. Huvitun vähän. Itsekin olen entisenä asiakaspalvelijana joskus kiireessä vahingossa teititellyt itseäni nuorempiakin sen kummemmin miettimättä.
24-vuotias olen.
En todellakaan loukkaannu. Olen kuuskymppinen ja minusta on hienoa, kun nuoretkin osaavat vielä käytöstapoja. Ei sillä, en loukkaannu sinuttelustakaan, mutta jotenkin tulee hyvä mieli, jos tässä iässä kuitenkin teititellään.
Oon kuullut et nykyää nuoriakin teititellää. Se on must outoo, koska sillon ku mä olin asap 23vnä niin sillon teututeltiin vaan yli 40 v.
Silloin harvoin kun mua teititellään, hämmennyn aina kamalasti ja käännyn typeränä katsomaan, onko mun takana joku vanhempi henkilö, jolle se asiakaspalvelija puhuu. :D
Itse pyrin aina teitittelemään vanhempia ihmisiä, toivottavasti kukaan ei siitä loukkaannu. (Ja jos loukkaantuu, niin aina voi käskeä sinuttelemaan, haha.)
N23
En loukkaantuisi, mutta tulisi vähän hassu olo, niin kuin puhuja haluaisi jotenkin etäännyttää minut itsestään. Tilanne olisi varmaan jäykempi ja mahdollisesti kiusallisempi kuin jos vain sinuttelisi. Monessa tilanteessa pidän enemmän siitä jos minua kohtaan ollaan vähän "tuttavallisia", koska siitä tulee jotenkin turvallisempi olo. Etenkin vaikkapa kaikessa terveydenhoitoon liittyvässä tai jos tilanne on muuten henkilökohtaisiin asioihin liittyvä tai mahdollisesti jännittävä.
N28
Hyvä asiakaspalvelija teitittelee jokaista aikuista, eli yli 18v maksavaa asiakasta.
On aivan sama teititteleekö vai ei, jos ei muuten osaa käyttäytyä.
Palvelutyössä vielä tärkeämpää on halu olla avuksi, suoriutua työssään ja ottaa selville, jos ei tiedä.
Inhoan yli kaiken sanaa joo asiakaspalvelussa. Esim. olen ostamassa smoothieta:
-Hei, saanko vihersmoothien
-Joo, (lausutaan jo) ,vastaa myyjä
Ja se joo sanotaan nykyään ihan joka paikassa. Nuori myyjä saattaa hienosti teititellä tai on muuten ystävällisreippaanlainen aloittaessaan palvelutilaneen. Sitten se joo eli kurkkukiekaistu "jo" lätsäyttää koko homman ja tekisi mieleni tylyttää, että antaa olla koko ostoksen.
Sen joo tilalle sanottaisiin osaavassa palvelutilanteessa selkeästi jokin sana esim. kiitos tai sitten on vain hiljaa.
En tykkää. On vanhanaikaista koko teitittely mielestäni.
N49