Lue keskustelun säännöt.
Kyllästyminen kuntoiluun keski-iässä
12.06.2019 |
Olen aina ollut normaalipainoinen ja tykännyt käydä kuntosalilla, tuloksiakin siitä sain, paino pysyi kurissa, lihasmassa ok jne. Nyt iän karttuessa en vaan jaksa tehdä enää samaa treeniä salilla ja paino nousee, lihasmassa alkanut huveta ja kierre on valmis. Salille ajaminen, kamojen raahaaminen kyllästyttää, samoin ylipäätään koko salilla käyminen ärsyttää. Tiedän, että tässä iässä olisi entistä tärkeämpää lihaskunnon ylläpitäminen, mutta tuntuu vaan, etten jaksa enää. Onko muilla samanlaisia ajatuksia? Ruoka ja herkut maistuu liian hyvin ja niinpä vaatteet alkavat käydä pieniksi... :(
Kommentit (22)
Käy mittauttamassa testosteroniarvot. Minulla vika oli siinä.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tämä! Minä en ole sinne kuntosalille viitsinyt lähteä edes sitä ensimmäistä kertaa, kun se näyttää niin armottoman tylsältä touhulta. Sen sijaan kiipeilemässä olen käynyt parin vuoden ajan. Todella mukavaa ja kroppaa kehittävää touhua! Lisäksi muilta kiipeilijöiltä saa helposti neuvoja ja apua - usein kysymättäkin. Kiipeilyn lisäksi pyöräilen aika paljon ja teen täydentävää lihaskuntotreeniä (lähinnä punnerruksia) kotioloissa.