Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velat, oletteko teettäneet sterilisaation?

Vierailija
12.06.2019 |

Jos ette ole, miksi ette?

Jos olette, minkälainen kokemus se oli?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä ei riitä. Ikärajan pitäisi olla 18, ei 30. Ihan hullua, että pysyvän päätöksen lapsen hankkimisesta voi tehdä vaikka lapsena, mutta toisin päin päättääkseen pitää olla varhaiskeski-ikäinen.

Vierailija
22/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vela, mutta olen miettinyt sterilisaatiota. Kertokaa kokemuksianne, millainen juttu on? Ajattelin ehdottaa miehelleni sitä vasektomian sijaan, koska tiedän, että häntä kammottavat kaikki lääketieteelliset toimenpiteet, kun taas minua ei.

Seliseli... Miehesi ei vain ole varma sitoutumisestaan ja lopullisesta lapsiluvustaan tai hän on tyhmä eikä tiedä mitä tarkoittaa vasektomia - siemenjohdinten katkaisu, sperma roiskuu yhä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, sterilisaatio on invasiivinen ratkaisu ja siinä on aina riskinsä, joten en ole nähnyt tarpeelliseksi, koska kuparikierukalla saan käytännössä lähes saman ehkäisytehon pitkäaikaisesti ja ilman ylimääräisiä hormoneja.

Vierailija
24/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vela, mutta olen miettinyt sterilisaatiota. Kertokaa kokemuksianne, millainen juttu on? Ajattelin ehdottaa miehelleni sitä vasektomian sijaan, koska tiedän, että häntä kammottavat kaikki lääketieteelliset toimenpiteet, kun taas minua ei.

Ainakin vasektomia oli tosi helppo juttu. Ehkäisyneuvolan kautta sai lähetteen alle viikossa ilmaiseksi, toimenpidettä piti jonottaa puolisen vuotta. Päiväkirurgiana tuo tehdään, buranaa naamaan ja kolmen päivän saikku. Näin Turussa.

Suomessa on barbaarisen korkea ikäraja sterilisaatiolle, mutta kääntöpuolena se perustuu lakiin, eli kun ehdon täyttää, ei lääkäri voi kieltäytyä lupaa antamasta.

Mitä barbaarista siinä on? Pitäisikö mielestäsi ikärajaa vielä alentaa vaikka syntyvyys on muutenkin pohjalukemissa?

Vierailija
25/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle suostuta tekemään. Oon vuosikausia jo tapellut.

Vierailija
26/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, sterilisaatio on invasiivinen ratkaisu ja siinä on aina riskinsä, joten en ole nähnyt tarpeelliseksi, koska kuparikierukalla saan käytännössä lähes saman ehkäisytehon pitkäaikaisesti ja ilman ylimääräisiä hormoneja.

Plus ylimääräisiä vuotoja ja tulehdusriskejä, ja joudut käymään vaihdattamassa sitä, eikä ehkäisyteho ole yhtä hyvä. Mieluummin otan pienen invaasion ja loppuelämän huolettomuuden.

Vierailija
27/27 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onha kuparikierukassakin riskinsä. Pahimmillaan se aiheuttaa vakavia infektioita ja jopa hedelmättömyyttä -> ennenaikaiset vaihdevuodet. Varsinkin nuorelle naiselle epämieluisa vaihtoehto. Tietenkin mieluisampi riski tuo on kuin abortti tai ei-toivottu lapsi. Luotettavampi ja usein kivempi käyttää kuin kondomi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi