Olin ostamassa perus näppäinpuhelinta ja myyjä naureskeli "mä menen hakemaan sen tuolta esihistorialliselta puolelta"
Olen kolmekymppinen nainen. Ilmeisesti siinä oli jotakin huvittavaa myyjän mielestä ja toki tyrkytti ensin kaiken maailman älypuhelimia. Verkkokaupassa asioin. Oliko mielestänne asiatonta käytöstä myyjältä?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niitä oikeasti myynnissä vielä? Saanko kysyä mitä hyötyä on siitä että puhelimesss on näppäimet vs se että on näppäinten kuvat.
Eihän sun tabletissakaan oo näppäimiä ja just ihan sujuvasti tuon aloituksen kirjoitit. Laite näkyy ekan kirjaimen mikromerkistä. "Eka oikeen yläkulman pixeli"
Näkövammaiset ainakin käyttää. Näppäimet mitkä tuntee sormilla on paljon sujuvammat käyttää jos näkö on vähän niin ja näin. Pieni älypuhelimen ruutu voi olla täysin toivoton.
(Tästä huolimatta aloittaja on urpo.)
Älypuhelimissa on isompi näyttö kuin näppispuhelimissa ja näppäinten kokoa voi suurentaa ohjelmallisesti. Näppäinten kokoa on vaikeampi muuttaa.
Näppäinten kokoa ei tarvitse muuttaa (näppäinpuhelimessa). Jos näppäimen kuvia suurentaa, ne eivät silti mahdu kerralla näytölle.
Itselläni on melkein ikävä näppäinpuhelimia, tekstarinkin pystyi kirjoittamaan vaikka autoa ajaessa tai puhelin taskussa, kun ei tarvinnut katsoa näyttöä ollenkaan.
Minä oisin todennut että "viempä nämä esihistorialliset rahani toiseen kauppaan" ja kävellyt ulos.
Noh, mulla työpuhelimena näppäinpuhelin.Paljon toimivampi ja helpompi käyttää nopeasti kun puheluita tulee peräkkäin yli parikymmentä. Työpuhelin pitää olla simppeli ja toimiva eikä sillä tarvitse,kuin soittaa/ottaa vastaan puheluita ja tekstareita. Ei mulle ainakaan mistään fossiilista veetuiltu,ku sen ostin. Paskaa palvelua tommonen.
Ilman älypuhelintakin pärjää. Pitkään minäkin taistelin älypuhelin aikaa vastaan. Saihan siitä kuulla ja ihmisten sääliviä katseita, mutta valinta oli ihan oma ja monille kyselijöille vastasin etten halua enkä tarvitse sitä. Käytän vieläkin perusluuria toisinaan kakkos puhelimena. Minäkin olen ollut puhelin ostoksilla ja jostain kaapista on niitä taviksia minulle kaiveltu ja hieman vastahakoisesti.
Tästä on luotu vaan sellainen mielikuva, että älypuhelin edustaa jotain ja peruspuhelin on nolo, köyhien ja oppimattomien vanhusten puhelin. Vuosi pari sitten oli joku vippifirman tai vastaavan mainos joka koski älypuhelimen ostoa niin kuin älypuhelin olisi joku elämän tärkein ja pakollinen hankinta.
Vierailija kirjoitti:
Ilman älypuhelintakin pärjää. Pitkään minäkin taistelin älypuhelin aikaa vastaan. Saihan siitä kuulla ja ihmisten sääliviä katseita, mutta valinta oli ihan oma ja monille kyselijöille vastasin etten halua enkä tarvitse sitä. Käytän vieläkin perusluuria toisinaan kakkos puhelimena. Minäkin olen ollut puhelin ostoksilla ja jostain kaapista on niitä taviksia minulle kaiveltu ja hieman vastahakoisesti.
Tästä on luotu vaan sellainen mielikuva, että älypuhelin edustaa jotain ja peruspuhelin on nolo, köyhien ja oppimattomien vanhusten puhelin. Vuosi pari sitten oli joku vippifirman tai vastaavan mainos joka koski älypuhelimen ostoa niin kuin älypuhelin olisi joku elämän tärkein ja pakollinen hankinta.
Miten niin vastahakoisesti? Luulisi että ovat iloisia, kun saavat varastoa tyhjenemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin vastahakoisesti? Luulisi että ovat iloisia, kun saavat varastoa tyhjenemään.
Miksi puhelimet ovat jossain kaapissa eikä esillä? Jossain prismassa olen nähnyt niitä vielä esilläkin. Mutta taitaa nykyään peruspuhelimet olla operaattorikaupoissa (pienemmissä ainakin) tiskin takana ja olemassa ihan vaan jos joku kysyy ettei tarvitse myydä ei oota ja kalliimmat tämän päivän laitteet ovat esillä. Kait nyt jokainen myyjä mieluumin myy kalliimpaa kuin jotain parin kympin laitteita.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut. Myyjä vain sanoi tosiasiat ääneen. Eikä hänen tarvitse edes pelätä asiakkaan menetystä, koska muutaman kympin peruspuhelimessa on liikkeelle niin pieni katee. Olet siis yhtä houkutteleva asiakas kuin kansaneläkeläinen pankin aulassa.
Itse olen saanut Verkkokaupassa aika tylyä palvelua, myyjä oli hällä väliä -asenteella ja jaksoi hädin tuskin vastata kysymyksiin. Siitä lähtien olen asioinut muualla. Jos asiakkaan menetys ei haittaa, niin jatkakoon rauhassa samalla linjalla.
Älypuhelinta en hanki kuin pakon edessä.
Prismassa sain hyvää palvelua ja näppäinpuhelimet olivat esillä.
Sanoin reippaasti mikä on täällä halvin peruspuhelin, se riittää minulle. Ei myyjä sen kummemmin ihmetellyt kun alkoi esitellä.
Mutta tuossa aloittajan tapauksessa oli varmaan myyjällä ihan huumorilla eikä ilkeilyllä sanottu. Olisin vastannut ehkä, että varo vaan etteivät dinosaurukset syö sinua siellä varastossa suuhunsa. ☺
Noissa operaattoreiden puodeissaon on ylimielisempää palvelua ja ei tainnut edes olla myynnissä kuin älylaitteita.
Näppäinpuhelin on nopea ja kätevä, paljon näpsempi kuin älypuhelin normaalikäytössä.
Jos soittaa, vastaa tai kirjoittaa viestejä on ihan käypä peli.
Pöytäkoneella ja tabletilla sitten hoitelen muut jutut, kuten nyt tämän kirjoittelun.
Yksi asia on myös etuna, että ei tule jatkuvasti hipelöityä ja katsottua sitä peruspuhelin Tabletit. Kuten näkyy olevan vahvana monella älypuhelimen omistajalla.
Peruspuhelin saa olla omissa oloissaan taskussa tai laukussa jos ei kukaan satu soittamaan.
Voin syödä, juoda ja seurustella ihmisten kanssa ihan rauhassa. ☺
Vierailija kirjoitti:
Onko niitä oikeasti myynnissä vielä? Saanko kysyä mitä hyötyä on siitä että puhelimesss on näppäimet vs se että on näppäinten kuvat.
Eihän sun tabletissakaan oo näppäimiä ja just ihan sujuvasti tuon aloituksen kirjoitit. Laite näkyy ekan kirjaimen mikromerkistä. "Eka oikeen yläkulman pixeli"
Nuo pienet näppäinpuhelimet ovat huippukäteviä. Mahtuvat kaikkiin taskuihin. Kuuluvuus hyvä, akku kestää viikon, kun oppii näppäimien paikat ei tarvitse edes katsoa puhelinta kun soittaa tai vastaa. Toimii sormikkailla eikä mene rikki jos tippuu lattialle. Ei virusongelmia, eikä tarvitse suojakoteloita tai panssarilaseja näytölle.
On coolia olla dinosaurus. Pää pystyyn vaan.
Omistan älypuhelimen vain kameran takia. Muuten voisin hyvin siirtä dinosaurus-puhelimeen.
Puhtaasti puhelimena tuollainen esihistoriallinen on paras. Kovin harva vaan käyttää kännykkää pelkästään puhelimena. Se on enemmän älylaite jolla nyt sattumalta voi myös soittaa puheluita.
Jestas en edes tiennyt, että löytyy näin totista porukkaa. Voitko kertoa, missä päin näin vakavamielistä porukkaa on niin osaan varoa, etten harrasta huulenheittoa heidän kanssaan, jos vaikka vahingossa kesälomalla suuntaavat tänne Savoon?
Hyvä myyjä ei kommentoi asiakkaan tekemisiä tuolla tavoin, mutta harvassa kaupassa on myyjiä ollenkaan. Palkkaavat kassakoneenhoitajia, joita ei kouluteta tuotteisiin ollenkaan.
Todella mautonta ja epäasiallista jos vitsaili, jos ei niin perus aivopesty lammas jonka mielestä pitäis heti ostaa kun joku keksii uusimman vempeleen siitä huolimatta tarviiko sellaista oikeasti.
Olisit sanonut sille kukkopojalle, että samalla kun haet sen luurin, niin lähetä myös toinen paremmin käyttäytyvä myyjä. Tai vaihtehto 2: olisin pyörtänyt kannoillani ja mennyt kilpailevaan yritykseen. Tämän olen muuten itse tehnytkin, kun en ilmeisesti näyttänyt tarpeeksi hienolta ja varakkaalta, että minua olisi kannattanut palvella. No se toinen liike saikin sitten minusta vakiasiakkaan.
Samaan törmännyt jos vuosia sitten. Valitsin ensin itselleni älykännyä ja kun myyjä kysyi mitä muuta niin olisin ostanut miehelle näppispuhelimen.... Myyjä kysyi hämmästyneenä että minkä ikäiselle (no keski-ikäiselle) ja totesi ettei kukaan sellaista enää käytä (vuosikymmenen alkupuolella). Jätin sitten sen älyluurinkin ostamatta ja totesin että haen molemmat jostain muualta.
No siinä älyluurissa oli sen verran hyvä tarjous että tilasin lopulta molemmat saman ketjun verkkokaupasta.... mutta jäi ainakin myyjältä myyntitavoitteet vajaammiksi.
Vihoviimeistä mitä myyjä voi tehdä, on mollata asiakkaan valintoja. Tosin Giganttihan tekee tuota ihan konseptina: haet mitä tahansa niin vastaus on että osta tämä toinen, haluamasi ihan paska laite.
Nii koettaa saada sut muuttamaan mieltäsi ja ostamaan 1300e kännyn tommosen 20e näppäinpuhelimen sijaan.
Jestas sentään. Höllää pipoa. Olen viisikymppinen ja olisin vaan heittänyt jotain läppää samalla linjalla tuollaiseen.
Minulla tosiaan on näppäinkännykkä. Älyluurikin löytyy mutta tämä fossiilikappale on pienempi ja akku kestää pidempään, pidän yleensä sitä mukana.
Kaikesta sitä nykyään loukkaannutaankin.
-> vauvapalstalle -> Iltalehteen