Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi miksi niin monella haisee hengitys?

Vierailija
11.06.2019 |

Kävin treffeillä mukavan ja komean miehen kanssa ja siinä aloimme suutelemaan, oli lentää laatta sen suuhun. Bussissa istuin nuoren ja nätin naisen viereen joka huokaisi syvään suu auki, oli pakko hengittää itse suun kautta kun en siinä kehdannut nenästäkään kiinni pitää. Työpaikallani kaksi parikymppistä tyttöä, eivät taatusti ikinä pese hampaitaan, ovat niin paksun töhnän peitossa. En usko että omani haisee, mutta puren purkkaa kuitenkin ollessani tekemisissä ihmisten kanssa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tupakoi, käytän hammaslankaa ja pesen hampaat joka päivä. Silti hengitykseni haisee joskus aamuisin... En tiedä miksi. Suuvesille olen allerginen.

Vierailija
22/36 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

oäei haise

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tupakoi, käytän hammaslankaa ja pesen hampaat joka päivä. Silti hengitykseni haisee joskus aamuisin... En tiedä miksi. Suuvesille olen allerginen.

Kuorsaat yöllä (tai vaihtoehtoisesti hengität koko yö suun kautta kuorsaamatta, mikä on kyllä aika mahdotonta :D), suusi kuivuu, aiheutuu hajuahaitta. Opettele nukkumaan kyljelläsi tai selvitytä kuorsauksen perimmäinen syy.

Vierailija
24/36 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ja mistä tarkalleen te kaivelette puikoilla nielusta? Mitä sieltä tulee ja siis onko se jokin sairaus?

Muistan kun itselläni oli 15-v. angiinakierre, ja kitalaessa (tai siitä vähän taaksepäin) näkyi peilin kautta valkoisia pikku täpliä tms, kun koitin pehmeällä pumpulipuikolla, niin sieltä lähti jotain valkoista töhnää.

Tästä on nyt jo 20 vuotta eikä sen jälkeen tällaista ole ollut. Onko joillain tuota "töhnää" siellä siis aina?? 

Vierailija
25/36 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä käsittämätöntä, kuinka moni fuskaa suuhygieniasta. Pestään esim. hampaat vain kerran päivässä. Toki ruokavalio voi vaikuttaa myös.

Pesen kaksi kertaa päivässä, tikutan ja käytän hammaslankaa lähes päivittäin. Silti hengitykseni haisee, ilmeisesti siksi kun olen vhh:lla.

Vierailija
26/36 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ja mistä tarkalleen te kaivelette puikoilla nielusta? Mitä sieltä tulee ja siis onko se jokin sairaus?

Muistan kun itselläni oli 15-v. angiinakierre, ja kitalaessa (tai siitä vähän taaksepäin) näkyi peilin kautta valkoisia pikku täpliä tms, kun koitin pehmeällä pumpulipuikolla, niin sieltä lähti jotain valkoista töhnää.

Tästä on nyt jo 20 vuotta eikä sen jälkeen tällaista ole ollut. Onko joillain tuota "töhnää" siellä siis aina?? 

Noi proput on kovia bakteereista ja ruoanjämistä koostuvia mollukoita, jotka pesii pienissä ja vähän isommissakin kolosissa nielussa. Nuo kolot eivät pääse huuhtoutumaan syödessä tai juodessa ja siksi niitä kertyy. Ei ole sairaus. Kyse on melko yleisestä vaivasta ja suurimmalla osalla niitä on joskus, toisilla vaiva on krooninen.

Vierailija
27/36 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kahvi yksi syy?

Sitä ilman en osaa olla.

Pesen hampaani monta kertaa päivässä sekä kieleni.

Vierailija
28/36 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kyllä joo purkka suussa aina, kaiken varalta. Seitsemisen tuntia nyt vähintään päivittäin.

Se jauhetun purkan haju on todella kuvottava. Pastillit olisi ehkä ihmisystävällisempi tapa.

Vierailija
29/36 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkan jauhaminen on ärsyttäväva tapa.

Vierailija
30/36 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuorsaat yöllä (tai vaihtoehtoisesti hengität koko yö suun kautta kuorsaamatta, mikä on kyllä aika mahdotonta :D), suusi kuivuu, aiheutuu hajuahaitta. Opettele nukkumaan kyljelläsi tai selvitytä kuorsauksen perimmäinen syy.

Nukun mahallaan.

Vierailija
31/36 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri ja viljatuotteet, jotka pakkaantuvat propuiksi risoihin nieluun.

Vierailija
32/36 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minulla ei ole reikiä, pesen hampaani eikä minulla ole kai ientulehdustakaan niin silti hengitykseni haisee. Kieltäni en jaksa ruveta harjaamaan.

Vierailija
33/36 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko kahvi yksi syy?

Sitä ilman en osaa olla.

Pesen hampaani monta kertaa päivässä sekä kieleni.

Ei ole. Itse asiassa kahvi auttaa kun tuottaa kahvinhajua kuitenkin.

Hammaslanka on a ja o. Joskus kun hammaslankakaan ei tunnu tehoavan, valitsen mustan, vanhan, hapertuneen rullalangan. Yllätti, hammasvälit eivät olleetkaan puhdistuneet.

Eihän ruuantähteet näy oikein valkoisessa hammaslangassa...ja jos joku ei säännöllisesti peilin edessä taskulampun kanssa tsekkaa tonsil stonejaan -?! 😑

Vierailija
34/36 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enhän mä pureskele sitä purkkaa koko aikaa, se näyttää niin kauhealta jos joku pureksii jatkuvasti. Menee monta palaa purkkaa siis päivässä, en pidä sitä yhtä palaa suussa seitsemää tuntia.

Vierailija
35/36 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin suurkuluttajien ja röökaajien (parhaassa tapauksessa molemmat yhdessä) hengitys haisee usein todella järkyttävälle - suorastaan oksennukselle. Mietin aina miten kukaan ikinä saattaa suudella näitä ihmisiä?!?! Riittää jo, että tälläinen "haisuli" tulee liian lähelle hönkimään tai kuiskuttelemaan, niin on piteleminen, ettei ala pahoinvointi iskemään.

Proput ovat kiusallinen vaiva. Tsempit kaikille, jotka näiden kanssa kamppailevat. Ruokavalion tarkistuksella voisi yrittää hakea helpotusta. Uskon, että sokeri-vilja -cocktail todella edesauttaa proppujen muodostumista. Ja sanomatta selvää, että hammashygienia sekä hammasvälihygienia ovat ihan avainasemassa. Ja se kieli pitää myös harjata!! Katsokaapa kieltänne illalla peilistä päivän päätteeksi, niin ymmärrätte miksi.

Vanhojen ihmisten henki haisee myös usein karmealle. Syynä ehkä kuiva suu, heikentynyt suuhygienian taso ja lääkitykset. Muistan useammankin tilanteen, että joku mummo vetää henkeä ja huokaisee oikein olan takaa, niin meinaa liian lähellä ollessa taju lähteä.

Tänään minua puhutteli kadulla nuori, arviolta parikymppinen "feissari". Todella nätti nuori tyttö, mutta puolet hänen sanomisistaan kaikui kuuroille korville, kun päivittelin mielessäni hänen etuhampaitaan. Hammasvälit olivat suurentuneet hampaiden eroosion myötä ja koko yläkaluston etupinnat olivat menettäneet kiilteen ja alta paistoi mattaantunut, vitivalkoinen ja huokoinen hammasluu. Tyttöparka...

Vierailija
36/36 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielen pesu, kaikki eivät pese kieltään