Tsempatkaa mua soittamaan huomenna yksi puhelu!!
En tiedä onko muilla vastaavaa, mutta olen nyt jo viikon lykännyt erään tärkeän puhelun soittamista kun jännittää se jostain syystä niin paljon 😩 Huomena mun on kuitenkin PAKKO saada se soitettua, apua 🆘
Kommentit (10)
Tulta päin vaan ja rohkeasti soitat. Sitten on hyvä mieli kun asian saa pois päiväjärjestyksestä.
Soita ensin joku vähemmän tärkeä puhelu (tilaa vaikka hammaslääkäriaika tms.) Se vie pahimman jännityksen (usein käyttämäni keino).
Soita heti aamulla, ja kun oot soittanut ota palkinnoksi vaikka suklaapatukka tms. Saat olla tyytyväinen kun saat soitettua puhelun, jota oot pitkittänyt!
Tai kuuntele joku hyvä biisi ennen kuin soitat
Kirjoita ylös mitä aijot sanoa puhelun aluksi. Mulla auttoi tämä ”puhelinpelkoon”. Ei tarvinnut yrittää muistaa mitä pitää sanoa jo paniikki iski. Yleensä muutaman lauseen jälkeen se keskustelu alkaa rullamaan itestään ja sitten helpottaa. Ja mieti sitä onnistumisen fiilistä mikä siitä tulee kun saat sen asian hoidettua!!
Ja mieti, että rehellisesti mikä on pahinta mitä voi tapahtua?
Minkä tyyppinen puhelu? Onko ongelma se ettet tiedä mitä sanoa? Kirjoita vaikka valmiiksi jonkinlainen "käsikirjoitus".
Ajatteme, että se on sitten hoidettu. Mitä pikemmin hoidat sen, niin sitä nopeammin pääset siitä eroon.
Minulla auttaa se, että pistän numeron puhelimeen valmiiksi ja tuijotan sitä kunnes painan soita-nappia. Saatan siis kävellä ympäri kämppää ja tuskailla puolikin tuntia, mutta koska "ei ole lupaa" tehdä muuta niin pakko se on lopulta soittaa.
Tsemppiä.