Ulla Appelsin: Mitä Suomelle on tapahtanut
Ulla Appelsin kirjoittaa asiasta, joka kannattaa lukea. Itseänikin on naisena häirinnyt väittämä, että nyt meillä olisi tasa-arvoinen hallitus. Tai kuinka toisesta voi kirjoittaa mitä vain, mutta jostain toisesta ei voi.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Typerä populisti kirjoitti:
Eikö tuokin kanttura voisi edes joskus kirjoittaa jostain tärkeästä aiheesta 🙄
Ai joku muukin sentään huomasi Ulliksen agendan ohuuden??😆👍
Kirjoittaa käytännössä mahdollisimman yksinkertaisista teemoista, selkokielellä, vain tavuviivat puuttuu. Miksiköhän. 😄😁
Miksi käytät runsaasti hymiöitä?
Koheneeko uskottavuutesi niillä, vai tykkäätkö niistä kiiltokuvien tapaan?
Vierailija kirjoitti:
Yleensä olen tykännyt Ullan jutuista, mutta tästä en ole ihan samaa mieltä. Se Ohisalon kutsuminen jääprinsessaksi ei toki ollut pahantahtoista, mutta itse en kyllä halua kuulla töissä tai missään vastaavaa kommenttia itsestäni. Olen kai huumorintajuton. Naisia aina arvostellaan 'kylmiksi' , 'prinsessoiksi' tai 'noidiksi' ja ties miksi eikä ollenkaan hyvällä. Miehiä ei taas ikinä samanlailla arvostella mielestäni luonteen tai ulkonäön johdosta.
Eikö Soiniakaan arvosteltu, tai Halla-ahoa? Ja monia muita julkisuuden miehiä.
Sivuutat nuo tietoisesti. Niin käy, kun näkee maailmaa ainoastaan uhrilasien läpi.
Jotenkin mua naisena vaivaa, että joku jääprinsessa nimitys nostaa tälläisen kohun.
Ite oon siis nainen ja haluankin olla. Siksi mulla on naisellisia vaatteita ja ilmennän sitä omaa minää laittautumalla naisellisen näköiseksi.
Miksi mua ei saisi kutsua sanoilla, joista voi päätellä sukupuolen, jos tuon sen esiin olemuksessani? Jos joku olettaa väärin, niin miksi sitä ei voi oletusta ei voi vaan korjata.
Korkkareista huolimatta oon duunissa samalla viivalla, kuin jäbät. Saan vaan kovempaa liksaa, kuin ne. Ei siksi, että oon ainoa nainen vaan, koska mulla on enemmän kokemusta, kuin niillä ja, koska esimies (joo ei mikään esihenkilö) jättää mulle johtovastuun, kun on pois.
Jos mun duunikaverit rupeasi varomaan sanomisiaan mun ympärillä, koska mulla on upotettu malli, niin alkaisin etsiä uusia duuneja, koska sitten munkin pitäisi ruveta varomaan. Ei onnistuisi minulta.
Meillä on myös hyvin naisvaltaisia osastoja. Se turhan draaman määrä on uskomatonta. Oon ihan helpottunut aina, kun pääsen omaan työpisteeseen ja voin miettiä servereitä ja kaapelointeja ja, vaikka uppotukkien merkitystä oravan seksuaalisuuteen. Siis sen sijaan, että vatkaisin, jotain mitä joku muu sanoi tai teki tai oli sanomatta tai tekemättä.
Mä en koskaan oo ajatellut, että tasa-arvo ois jotain mitä pitäisi ottaa. Mä oon vaan aina pitänyt sitä itsestään selvänä, että en ole huonompi vain, koska oon nainen. Jos mä oon huonompi jossain, niin se johtuu vain ja ainoastaan siitä, että olen siinä asiassa paska. Eikä mua oo ikinä pidetty sen takia huonompana.
Miehet on aina pitäneet mua tasavertaisena, niin kotona, kuin töissä, vaikka oon suhteen nainen ja mies on mies. Työelämässä oon aina saanut ihan samaa tai kovempaa liksaa, kuin miehet, koska oon rekrytilanteessa sanonut mun palkkatoiveen samaan, kuin ne, enkä alihinnoitellut itseäni.
Sitten mikä tää miesoletettu termi on? Mun ystävä on tehnyt kamalan ison työn, että ulkoinen sukupuoli vastaa sisäistä sukupuolta. Jos sitä, joku nyt menisi sanomaan oletetuksi mieheksi, niin mistä kohtaa se on muka tasa-arvoa ja yhdenmukaisuutta.
Mun aivot ei nyt näihin taivu, mutta saattaa olla, että johtuu siitä, kun on autisminkirjon adhd, niin mun on helpompi keskustella esim. helikopterin moottoritekniikasta, talvisodasta tai serveritekniikasta, kuin jostain tunteista.
Vierailija kirjoitti:
Sitrus-Ulla ei ole tästä ajasta eikä kaikki sähköt kytkettynä. Mutta pölhöväki lankeaa satasella hänen populismimölinäänsä. Hä-vet-tää kanssakansalaisteni puolesta. Samaa sakkia jonka mielestä Huhtasaari puhuu viisaita! 🙈🤣🤣🤣
Toisaalta se ei niin naurata ettei journalistilla ole kykyjä kiinnostua tärkeistä asioista. Yksikään hänen kirjoituksistaan ei käsittele mitään oikeasti merkittävää asiaa.
Noloa, lähes yhtä noloa kuin se apaut 15 vuotta vanha kuva jota palstansa yhteydessä itsestään käyttää! 😂😂
Puhuuhan hän tärkeistä asioista. Jos ei sitä huomaa, niin on täysin ohittanut nykyisen sensuuri/propaganda-asenneilmaston.
Toki saa olla eri mieltä, mutta saako Ulla Appelsin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä olen tykännyt Ullan jutuista, mutta tästä en ole ihan samaa mieltä. Se Ohisalon kutsuminen jääprinsessaksi ei toki ollut pahantahtoista, mutta itse en kyllä halua kuulla töissä tai missään vastaavaa kommenttia itsestäni. Olen kai huumorintajuton. Naisia aina arvostellaan 'kylmiksi' , 'prinsessoiksi' tai 'noidiksi' ja ties miksi eikä ollenkaan hyvällä. Miehiä ei taas ikinä samanlailla arvostella mielestäni luonteen tai ulkonäön johdosta.
Eikö Soiniakaan arvosteltu, tai Halla-ahoa? Ja monia muita julkisuuden miehiä.
Sivuutat nuo tietoisesti. Niin käy, kun näkee maailmaa ainoastaan uhrilasien läpi.
Kolumni Ohisalosta oli periaatteessa ihan okei. Siinähän vaan käytiin läpi niitä poliittisia haasteita, joita on vastassa.
MUTTA sitten tekstissä toistuivat nämä Ohisaloon tehdyt viittaukset "kylmä kärki", "kalmanvaalea", "nuori", "jääprinsessa" -- mitä ihmettä?
Toki Halla-Ahoakin on arvosteltu poliittisissa kolumneissa, mutta vain poliitiikkona. Ei ole koskaan puhuttu "kylmästä kalmankalpeasta jääprinssistä" vaikka häneenhän nuo termit sopisivat hyvinkin.
Jos käytän kolumnistista hänen oman tyylistään nimittelyä, voisi sanoa että kolumnin kirjoitti iäkäs harmaankalpea ukkeli, jota kismitti että häntä nuorempi ja vaalea ja kaunis sekä älykäs ja koulutettu nainen on päässyt korkeaan asemaan.
Ja toisaalta, onko 34-vuotias politiikassa jo 8 vuotta ollut tohtori ja tutkija, joka ollut puolueensa vt. puheenjohtaja ja nyt nimitetty hallitukseen ministeriksi, "prinsessa"? Eikö hän ala olla jo kuningatar?
Prinsessa-nimittelyt kuulostavat taas siltä vanhalta sekstiseltä mantralta, jossa naisia tytötellään ja väheksytään setien toimesta kiinnittämällä huomio ulkonäköön, ikään ja sukupuoleen. Ei jatkoon. Eletään nyt vuotta 2019 ja lopetetaan nämä tytöttelyt.
Ulla on yli-ikäinen "en ole niin kuin muut tytöt" - täti. Voimakkaan myötähäpeän vuoksi en pysty lukemaan näitä juttuja, en edes huumorimielessä.
Plussaa sinänsä bisnesvainusta, roskalehtensä on ehdottomasti harhaanjohtavan klikkipopulismin ykkösjulkaisu Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Ulla on yli-ikäinen "en ole niin kuin muut tytöt" - täti. Voimakkaan myötähäpeän vuoksi en pysty lukemaan näitä juttuja, en edes huumorimielessä.
Plussaa sinänsä bisnesvainusta, roskalehtensä on ehdottomasti harhaanjohtavan klikkipopulismin ykkösjulkaisu Suomessa.
Niinpä. Mietin just että katsoiko Ulla illalla että "uuh, päivällä oli tullut kivasti klikkejä mun tekstiin IS:n sivulle, mutta nyt iltaan mennessä on meno hiipunut. Hmmm... laitanpa linkin Vauva-palastalle, siellähän varmaan illalla saa lisää klikkejä kivasti"...
Vierailija kirjoitti:
Kuvassa Maria Ohisalo rinnastetaan kilahtaneeseen massamur han toteuttaneeseen Daenerykseen.
Vihreänä kantelisin oikeuskanslerille :D
No Sipilä rinnastettiin alieniin. Eipä tuo tuosta tuntunut närkästyvän, otti sen kuin mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvassa Maria Ohisalo rinnastetaan kilahtaneeseen massamur han toteuttaneeseen Daenerykseen.
Vihreänä kantelisin oikeuskanslerille :D
No Sipilä rinnastettiin alieniin. Eipä tuo tuosta tuntunut närkästyvän, otti sen kuin mies.
No eipä Ohisalo itsekään ole kommentoinut mitenkään tuota jääprinsessa-kolumnia, vaan asiaa on kommentoineet muut v€ttuuntuneet naispoliitikot (mm Elina Leppämäki), kun naisen substanssiosaaminen redusoidaan aina habitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Ulla on Suomen virallinen setämies-täti. Kai se koittaa tehdä vaikutuksen 50+ miehiin hymistelemällä niiden tekemisiä alvariinsa.
setämies-täti, aivan loistavaa, tää pitää ottaa käyttöön! :D Kiitos!
Todella typerä kirjoitus, olisin kommentoinut tulenkatkuisesti, mutta ei ollut mahdollista
En ole lukenut tuota prinsessakirjoitusta eikä kiinnostakaan lukea. Ulla Appelsin on miehiä hysteerisesti pelkäävä betanainen.
Ulla saa järkyttävän määrän yläpeukkuja. Toivottavasti Sanoma ei savusta Ullaa ulos, hän nimittäin ihan pikkusen eroaa keskiverto toimittajasta.
Ja sittenkö maailma on valmis?