Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eiran elitisti Halla-aho haukkui tänään twitterissä taviskansan kotiseutuja ja ja mutulla kiisti väikkäritutkimuksen.

Vierailija
11.06.2019 |

UUdessa väitöskirjassa kerrottiin että lähiöissä asuvat ihmiset viihtyvät ja pitävät lähiöistään, mutta julkisuuskuva on huonompi. Ja huonot jutut esim.lehdissä ruokkivat sitä julkisuuskuvaa. Väikkärissä sanottiin myös että tällainen lähiö-parjaus on ollut käynnissä jo 1960-luvulta saakka, on kauhisteltu maaltamuuttajiä, pönttövuoren läpäisseitä juntteja, näiden lapsia eli lähiöiden nuorisoporukoita, lähiöissä asuvaa tuulipukukansaa jne jne. Eliittitohtori sitten tiesi kertoa että syy on vain ma ahanmuuttajissa ja että lähiöt ovat pskoja paikkoja.

Sellainen tavis ja kansamies, perussuomalainen siellä Eiralaisessa norsunluutornissa luennoi.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan. Asuin muutama vuosikymmen pahamaineisessa lähiössä Turussa. Kaikki opiskelukaverini ja Turkulaiset ylipäänsä säälivät, varsinkin kun opiskelija-asuntoni oli samassa pihassa kuin nimeltä mainitsemattomien asuttama talo. IKINÄ ei ollut mitään häiriötä vaikka tyypilliseen opiskelijatyyliin kuljeskelin ympäriinsä kaikkina mahdollisina vuorokaudenaikoina. Ei tule mieleen edes tilannetta että olisi tarvinnut epäröidä jotain.

Vierailija
2/25 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös asun lähiössä Itä-Helsingissä. Psljon työkavereita Espoosta ja eivät kirveelläkään muuttaisi itäön kun täällä on kuulemma ihan hirveää. No ei ole. En varmaan ikinä enää muuta muualle. Ihanat ulkoilumaastot, meri ja kaikki.

Halla-ahon puheet on ihan samat kuin niillä Haukilahden Kokoomuslaisilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa myös että kuittaa väitöskirjatutkimuksen ihan täysin mutku-mun-mielestä mutuilulla. "Näin nämä asiat koetaan" .

Vierailija
4/25 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiösuomalaiset - tiesittekö, että ette asu kotilähiössä vaan karseassa haisevassa ghetossa. Pakko sen on olla totta, kun Mestari niin vahvasti todistaa!

Vierailija
5/25 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös kokemus kaupungin vuokrataloista helsinkiläisessä lähiössä. Ainoat joista oli haittaa olivat kantasuomalaiset juopot, kaikki muut osasivat käyttäytyä.

Vierailija
6/25 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa myös että kuittaa väitöskirjatutkimuksen ihan täysin mutku-mun-mielestä mutuilulla. "Näin nämä asiat koetaan" .

Se on sitä parempaa postmodernismia.

Vierailija
7/25 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä parempaa postmodernismia.

Niin, Mestarin tunne on paras tutkimusmetodi.

Vierailija
8/25 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen eri mieltä väikkärin kanssa.

Asuin lapsuuteni ja nuoruuteni Vuosaaressa ja nyt asun Töölössä. En IKINÄ enää muuttaisi lähiöön takaisin. Ala-asteella jo tyypit heilutteli puukkoa ja oli enemmän cool rötöstellä ja dokata kuin opiskella. Oman tyttären koulussa aivan totaalisen eri meininki!

Kerran talon piiritti karhukopla, kun hullu naapuri heilui aseen kanssa ja yhden rikollisen pisti toiset rikolliset kylmäksi parin talon päässä. Iltaisin oli vaikka mitä huohottajaa perässä, eikä siksi ikinä kuljettu pimeällä yksin. Yläasteella jo muodostui ma*ujengejä ja oli muuten niitä pahoinpitelyjä ja tiuhaan. Jotkut vatipäät kidutti linnunpoikasia pihapiirissä ja mitään et voinut jättää vartioimatta, kun kaikki pöllittiin. Jopa parvekekukat. Huumeista en edes jaksa aloittaa, sanon vaan, että Steen1 kertoo niistä asioista totuuden biiseissään.

Joten ei kiitos. Ei ikinä enää.

Vierailija
9/25 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kommentoivat eivät asu noissa pahimmissa m...lähiöissä. Ihan eri asia ne lapsuuden juopot joista ei vaaraa ollut juuri sivullisille. Nämä lähiöt ovat muuttuneet kovasti viime vuosina ja on iso merkitys, mistä lähiöistä asuvilta tuollaista tutkimusta tehdään.

Tutkimuksia kohtaan pitää voida esittää kritiikkiä, eikä vetää jotain itkupotkuraivareita kun joku kritisoi itselle mieluisaa tulosta. Saahan Halla-aho kertoa oman mielipiteensä, ilman että pitää sinun, aloittaja, sortua lapselliseen nimittelyyn. Huomaa heti että et sinä asiasta kommentoi, vaan olet persuvastainen maanikko.

Vierailija
10/25 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Vuosaaressa ja kun mainitsen sen esim. töissä tai jollekin uudelle tutulle, niin saan kauhistuneita reaktioita. Joo, täällä pientaloaluellaa on niin kurjaa ja pelottavaa.

Vierailija
11/25 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halla-aho oli siis väärässä, ja huonomaineisimmat lähiöt ovat suorastaan huippuhaluttuja muuttokohteita kaikille joilla on varaa valita? Ei, eivät ole, ja syy on pääasiassa nimenomaan tuo ”näin nämä asiat koetaan”.

Vierailija
12/25 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halla-aho sanoi, että rahat lähiöihin jaetaan mammulien perusteella, vaikka heitä ei pidetä ongelman aiheuttajana. Miksi sitten kriteeri on tuo?

Vierailija
13/25 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse myös asun lähiössä Itä-Helsingissä. Psljon työkavereita Espoosta ja eivät kirveelläkään muuttaisi itäön kun täällä on kuulemma ihan hirveää. No ei ole. En varmaan ikinä enää muuta muualle. Ihanat ulkoilumaastot, meri ja kaikki.

Halla-ahon puheet on ihan samat kuin niillä Haukilahden Kokoomuslaisilla.

Olen asunut molemmissa, ja monessa suhteessa Itä-Helsinki oli mukavampi.

Vierailija
14/25 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin lapsuuteni ja nuoruuteni Vuosaaressa ja nyt asun Töölössä. En IKINÄ enää muuttaisi lähiöön takaisin. Ala-asteella jo tyypit heilutteli puukkoa ja oli enemmän cool rötöstellä ja dokata kuin opiskella. Oman tyttären koulussa aivan totaalisen eri meininki!

Kerran talon piiritti karhukopla, kun hullu naapuri heilui aseen kanssa ja yhden rikollisen pisti toiset rikolliset kylmäksi parin talon päässä. Iltaisin oli vaikka mitä huohottajaa perässä, eikä siksi ikinä kuljettu pimeällä yksin. Yläasteella jo muodostui ma*ujengejä ja oli muuten niitä pahoinpitelyjä ja tiuhaan. Jotkut vatipäät kidutti linnunpoikasia pihapiirissä ja mitään et voinut jättää vartioimatta, kun kaikki pöllittiin. Jopa parvekekukat. Huumeista en edes jaksa aloittaa, sanon vaan, että Steen1 kertoo niistä asioista totuuden biiseissään.

Osaatko erottaa mitä eroa on tutkimuksella ja omalla mielipiteellä? Mestari ei osaa, mutta osaatko sinä?

Tutkimus ei uhkaa mielipidettäsi eikä sinun mielipiteesi tutkimusta, autan tämän verran.

Vierailija
15/25 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Helsingin dissausta tulee asuntosijoittajilta. Hinnat pysyvät alhaalla kun kilpailua ei ole.

Nyt myydään halvalla Myllypuroa, Kontulaa, Puotilaa ja Rastilaa. Asuntojen hinnat nousevat taivaisiin lähivuosien aikana.

Vierailija
16/25 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kommentoivat eivät asu noissa pahimmissa m...lähiöissä. Ihan eri asia ne lapsuuden juopot joista ei vaaraa ollut juuri sivullisille. Nämä lähiöt ovat muuttuneet kovasti viime vuosina ja on iso merkitys, mistä lähiöistä asuvilta tuollaista tutkimusta tehdään.

Tutkimuksia kohtaan pitää voida esittää kritiikkiä, eikä vetää jotain itkupotkuraivareita kun joku kritisoi itselle mieluisaa tulosta. Saahan Halla-aho kertoa oman mielipiteensä, ilman että pitää sinun, aloittaja, sortua lapselliseen nimittelyyn. Huomaa heti että et sinä asiasta kommentoi, vaan olet persuvastainen maanikko.

Joo, tutkimuksia saa kritisoida, mutta Persut taas typeryydessään luulevat että mielipide on fakta. Sitten kun Halliksella on tutkimusta kumoavaa dataa, voi tulla viisastelemaan. Muu on tuuleen vinkumista kun tutkittu tulos ei vastaakkaan omia sönkötyksiä. Ylipäätään, mikä aateloi kirkkoslavistin sosiologian asiantuntijaksi?

Vierailija
17/25 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko Halla-aho vielä vaimonsa omistamassa asunnossa?

Vierailija
18/25 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko erottaa mitä eroa on tutkimuksella ja omalla mielipiteellä? Mestari ei osaa, mutta osaatko sinä?

Tutkimus ei uhkaa mielipidettäsi eikä sinun mielipiteesi tutkimusta, autan tämän verran.

Vedäs nyt henkee. Mitä kirjoitin viestini alussa? Olen eri MIELTÄ väikkärin kanssa. Siis minä olen kokenut asiat toisin. En missään kohdassa kyseenalaistanut väitöskirjaa! Enemmistö lähiössä asuvista on tyytyväisiä. Minä kuuluin siihen vähemmistöön.

Vierailija
19/25 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halla-aho oli siis väärässä, ja huonomaineisimmat lähiöt ovat suorastaan huippuhaluttuja muuttokohteita kaikille joilla on varaa valita? Ei, eivät ole, ja syy on pääasiassa nimenomaan tuo ”näin nämä asiat koetaan”.

Sun kommentissasi on itseasiassa ihan oikeita väitätmiä, mutta kommentista puuttuu ymmärrys väittämien keskinäisestä suhteesta ja logiikasta. Teillä on siis yhteistä Halliksen kanssa, ei logiikkaa eikä analyyttisyyttä.

1. Lähiöt eivät ole haluttuja muuttokohteita, tämä on totta, eli Halla-aho ei olut väärässä.

2. Tämä ulkopuolinen haluttavuus ei estä eikä ole ristiriidassa sen kanssa, että lähiöissä jo asuvat viihtyvät lähiöissä ja pitävät niitä rakkaina kotiseutuinaan.

3. Kuten sanoit: "näin nämä asiat koetaan" on avain, ulkopuolelta uskotaan ja ruokitaan lähiöinhoa. Halla-aho puheineen esimerkiksi. 

4. Ulkopuolinen puhe ei kuitenkaan kerro sisälläpäin koettavasta todellisuudesta.

Vierailija
20/25 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun lähiössä, enkä ole kokenut turvattomuutta.

Siitä huolimatta täällä on paljon päihdeongelmaisia, roskaamista, meluisaa ja toista huomioonottamatonta käytöstä. Alueella on matala koulutustaso ja paljon työttömyyttä, mikä varmasti osaltaan aiheuttaa esim. päihteiden käyttöä ja lorvailua. Varmasti tuohon joukkoon (kouluttamattomat, päihdeongelmaiset, ulkom.taustaiset jne.) "kuuluvat" ihmiset viihtyvät, mutta sitten normisuomalaiset eivät viihdy/viihtyisi. En minäkään aio tänne jäädä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi