Leskeneläkeen uudistus
Iltasanomissa oli, en pysty linkittämään. Kai sitä täytyy sitten tap paa itsensä samaan aikaan kuin puoliso kuolee, ettei jää Kelan armoille. 10 vuotta eläkettä, myös avoleskille. Tässähän menee myös avioliiton idea, kivasti iskee taas 1975 ja sen jälkeen syntyneisiin. Kiitos kun saimme maksaa teidän leskeneläkkeenne isot ikäluokat, minullehan se ei tulisi lainkaan tarpeeseen kun työeläke tulee olemaan bruttona alle 1000€/kk.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oleko varma että saat leskeneläkettä? Voihan olla että puolisosi saa.
Puolisoni ei saa hyvien tulojensa vuoksi minusta leskeneläkettä. Täytyy nyt vaan toivoa, että kuolen itse ensin.
Enpä kyllä toisaalta kehtaisi myöntää toivovani puolison kuolevan ensin. Jos kyse olisi terveistä ja suht nuorista henkilöistä ja liitto onnellinen
Enhän minä sitä toivo! En vain tule toimeen ja pysty elämään alle tonnin eläkkeellä. Sairauksia ja lääkitys on jo nyt. Siksi toivonkin että kuolen itse ensin, loppuu tämäkin kituuttaminen sitten.
Asumistuki tulee avuksia ja toimeentulotuki korvaa. Pidät vain huolta että ei ole näkyvää omaisuutta tai myyt ne ja maksat elämisesi sillä. Asumaasi asuntoa ei tarvitse myydä. Näin ne muutkin pineeläkeläiset joutuvat tekemään.
Kituuttamistasi nyt tai eläkkeellä en ymmärrä varsinkaan jos puolisosi on hyvä tai parempituloinen. Eikö teillä ole jäänyt mitään säästöön molempien eläkepäiviä varten?
Eipä tässä alle 4-kymppisenä asuntovelkaisena lapsiperheenä ole varaa ollut sivuun laitella. Ainakaan minulla pienipalkkaisena, miehestä en tiedä.
No onhan kerran maksat asuntovelkaa. Sehän on eräänlaista säästämistä. Täytyy vain toivoa että asuntosi sijaitsee paikkakunnalla jossa se kasvattaa/säilyttää arvonsa ja on helppo myydä pois ja muuttaa pienempään sitten noin 30 vuoden päästä kun pääset eläkkeelle.
Luulisi myös että et ole lapsiperheellinen sinne asti joten säästöönkin jäisi myöhempinä vuosina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oleko varma että saat leskeneläkettä? Voihan olla että puolisosi saa.
Puolisoni ei saa hyvien tulojensa vuoksi minusta leskeneläkettä. Täytyy nyt vaan toivoa, että kuolen itse ensin.
Enpä kyllä toisaalta kehtaisi myöntää toivovani puolison kuolevan ensin. Jos kyse olisi terveistä ja suht nuorista henkilöistä ja liitto onnellinen
Enhän minä sitä toivo! En vain tule toimeen ja pysty elämään alle tonnin eläkkeellä. Sairauksia ja lääkitys on jo nyt. Siksi toivonkin että kuolen itse ensin, loppuu tämäkin kituuttaminen sitten.
Asumistuki tulee avuksia ja toimeentulotuki korvaa. Pidät vain huolta että ei ole näkyvää omaisuutta tai myyt ne ja maksat elämisesi sillä. Asumaasi asuntoa ei tarvitse myydä. Näin ne muutkin pineeläkeläiset joutuvat tekemään.
Kituuttamistasi nyt tai eläkkeellä en ymmärrä varsinkaan jos puolisosi on hyvä tai parempituloinen. Eikö teillä ole jäänyt mitään säästöön molempien eläkepäiviä varten?
Eipä tässä alle 4-kymppisenä asuntovelkaisena lapsiperheenä ole varaa ollut sivuun laitella. Ainakaan minulla pienipalkkaisena, miehestä en tiedä.
No onhan kerran maksat asuntovelkaa. Sehän on eräänlaista säästämistä. Täytyy vain toivoa että asuntosi sijaitsee paikkakunnalla jossa se kasvattaa/säilyttää arvonsa ja on helppo myydä pois ja muuttaa pienempään sitten noin 30 vuoden päästä kun pääset eläkkeelle.
Luulisi myös että et ole lapsiperheellinen sinne asti joten säästöönkin jäisi myöhempinä vuosina.
Näinhän kaikki muutkin tekevät ja saavat silti pienituloisina vanhuksina leskeneläkettä. Miksi se poistetaan nuoremmilta, ei sen tarve ole poistunut minnekään.
1975... just joo. Pistetty just niin että ehdottajien omat puolisot vielä saavat täydet tuet. Ihan omasta navasta tempaistu tuo vuosi. Mikä ihmeen perustelu tuolla pitää olla että 1974 syntynyt ja 1976 syntynyt saavat täysin eri kohtelun. Onko tuo sitä tasa-arvoa joka aina niin hehkutetaan täällä Suomen demokratisessa tasavallassa.