Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jos ahkeruus onkin tyhmyyttä?

Vierailija
11.06.2019 |

Erilaiset pohdiskelijaluonteet, olivat sitten tavallisia ihmisiä tai kirjailijoita/filosofeja, tekevät paljon enemmän huomioita ympäristöstään kuin aamusta iltaan ahkerasti puurtavat ahkerat puurtajat.

Jos laitat puurtajan ja pohdiskelijan tunniksi lapioimaan hiekkaa, pohdiskelija tekee sen tunnin aikana paljon enemmän, vaikka molemmat lapioisivat saman verran hiekkaa. Siinä missä puurtaja keskittää kaiken voimansa lapioimiseen, pohdiskelija joutuu jakamaan resursseja sekä laipioimiseen että ajatteluun, pohdiskeluun ja erilaisten huomioiden tekemiseen. Ajattelu kuluttaa paljon resursseja ja pohdiskelija väsyy nopeammin.

Voiko pohdiskelijoita vaatia ottamaan vastaan mitä työtä tahansa? Eikö pohdiskelijan pakottaminen raskaaseen fyysiseen työhön ole sama kuin raksamiehen pakottaminen filosofiksi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko logiikassani jotain väärää?

Ap

Vierailija
2/9 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sensuuri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen lähinnä, miten suuri pohdiskelija päätyy sellaiseen tilanteeseen, että hänet pakotettaisiin raskaaseen fyysiseen työhön. Eikö hän lähtökihtaisesti yrittäisi hakeutua tilanteeseen, jossa voisi tehdä itselleen sopivampaa työtä?

Vierailija
4/9 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun täytyy ne paskatkin duunit tekeä. Pohdiskelija voisi keksiä miten se onnistuisi ilman puurtamista.

Vierailija
5/9 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko logiikassani jotain väärää?

Ap

Ei, kyllä siinä ihan hyviä pointteja oli.

Vierailija
6/9 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pohdiskelija mutta sopisin kyllä fyysiseenkiin työhön. Missäs sitä paremmin olisi aikaa pohdiskella kuin lapion varressa?

Henkisen työn tekijänä näyttää enemmän siltä että laiskottelen kun mietin jotain, verrattuna ahkeriin jotka pistävät tuulemaan ilman suurempaa suunnittelua. Olen kyllä todella tehokas kun sitten alan tekemään.

Muutenkin noudatan ajattelua: don't work harder, work wiser.

Vierailija
7/9 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pohdiskelija nyt myös fyysinen 😂esim jos vaikka treenaan niin mun ajatukset lähtee samantien pois, mut taas jos teen jotain huonolla draiivilla niin sillon ajatus harhailee.

Vierailija
8/9 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ahkeruus ajan mittaan hyvä, ikävää jos se perheeltä pois, töitä on pakko tehdä.

Mene tiedä.

Vierailija
9/9 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkeruus mahdollistaa muiden tyhmyyden.