Mun parisuhde on perseestä
Ainakin tällä hetkellä. Viimeisen vuoden oon ajatellut eroa jo vakavasti, mutta tuntuu olevan niin s###tanan vaikeaa päästä siinä tekojen puolelle. 3 viime vuoden aikana seksiä yhden kerran, reilu 2 vuotta sitten. Ei mitään fyysistä kontaktia muutenkaan. Miehellä peliongelma, ulosotossa 40t. euroa. Meillä on kaksi teini-ikäistä lasta, perheenä tullaan hyvinkin toimeen, ei edes tapella miehen kanssa enää.
Yksinäisyyden pelko on se mikä jarruttaa. Siitä oon kärsiny varmaan koko elämäni. Ystäviä ei kovin montaa ole, olen introvertti. ( muotisana joo) Miehen vanhemmat on ihania , en haluaisi heitäkään "menettää".
Onko jollain muulla yksinäisyyden pelkoisella ero tuonut enemmän positiivista elämään kuin olisi ajatellutkaan? Vai onko sekin ratkaisu ihan paska?
Kommentit (16)
Joo, kyllähän se järjellä ajatellen noin on. Se pelko vaan menee järjen edelle. Itselleni koitan selittää että kyllähän tässä hyviä puoliakin on, elämä kalliimpaa jos muuttaisi yksin vuokralle, mies kuitenkin hyvä isä ja muutenkin kiltti. Mä itse taidan olla kyllä aika lammas.
HelmiOrvokki kirjoitti:
Joo, kyllähän se järjellä ajatellen noin on. Se pelko vaan menee järjen edelle. Itselleni koitan selittää että kyllähän tässä hyviä puoliakin on, elämä kalliimpaa jos muuttaisi yksin vuokralle, mies kuitenkin hyvä isä ja muutenkin kiltti. Mä itse taidan olla kyllä aika lammas.
Mitä muuta hän on sinulle kuin asumiskulujen jakaja? Mitä sinä hyödyt? Älä sano tähän että se on hyvä isä ja kiltti. Mitä hyviä puolia aviomiehenä hänessä on?
Ryhdistäydy AP.
Koi lentää kukkarosta kun lompakko tyhjä.
Älä tuhlaa elämää peluriin. Itsellä meni liian kauan odottaessa, eikä sitä aikaa saa mistään takaisin. Huolehdi lapsista ja itsestäsi. Elämä odottaa.
Miehenä hyviä puolia... korjauttaa mun auton. Ja tekee miesten hommat. (paitsi "NE")
Henkisesti ei tue millään lailla. Mutta ymmärrän senkin koska itselläänkin on riippuvuutensa kanssa tekemistä. Jotenkin oon toivonut että tästä suosta vielä noustaan. Otan tänään aiheen esille miehen kanssa, tää on ihan hölmöö koko touhu.
Seksiä kerran kolmessa vuodessa?! Itse en katselisi seksittömyyttä kahta kuukauttakaan.
On selvää, että suhteesi on surkea eikä siihen kannata jäädä. Todellinen kysymys kuuluu miksi olet jäänyt tuohon noin pitkäksi aikaa.
Mitä iloa on parisuhteesta, jossa ei ole seksiä? Kaiken muun fyysistä läheisyyttä lukuun ottamatta voi saada ystäviltä. Seksitön suhde on kauhistus.
Haluatko olla kolmen vuoden kuluttua vielä samassa tilanteessa?
Sinussa itsessäsihän ei tietenkään ole mitään vikaa, eikä mikään nykyiseen tilaan vaikuttanut asia mitenkään liity sinun omaan käytökseesi, tekemisiisi tai tekemättä jättämiseen.
Hohhoijaa.
HelmiOrvokki kirjoitti:
Miehenä hyviä puolia... korjauttaa mun auton. Ja tekee miesten hommat. (paitsi "NE")
Henkisesti ei tue millään lailla. Mutta ymmärrän senkin koska itselläänkin on riippuvuutensa kanssa tekemistä. Jotenkin oon toivonut että tästä suosta vielä noustaan. Otan tänään aiheen esille miehen kanssa, tää on ihan hölmöö koko touhu.
Etköhän sinä itsekin osaa auton korjauttaa? Mitä nämä muut miesten hommat on? Minä en oikein ymmärrä, kun olen elänyt 15 vuotta yksinhuoltajana ja teen itse kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Mitä iloa on parisuhteesta, jossa ei ole seksiä? Kaiken muun fyysistä läheisyyttä lukuun ottamatta voi saada ystäviltä. Seksitön suhde on kauhistus.
Todella monella suomalaisella ei ole ystäviä. Parisuhteelta odotetaan siis kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Seksiä kerran kolmessa vuodessa?! Itse en katselisi seksittömyyttä kahta kuukauttakaan.
On selvää, että suhteesi on surkea eikä siihen kannata jäädä. Todellinen kysymys kuuluu miksi olet jäänyt tuohon noin pitkäksi aikaa.
Ei ihmiset ole kertakäyttötavaraa!
Parisuhteet ei kestä koska ihmiset odottaa muilta enemmän kuin mitä vaativat itseltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmiset ole kertakäyttötavaraa!
Parisuhteet ei kestä koska ihmiset odottaa muilta enemmän kuin mitä vaativat itseltään.
Miksi sellaisen parisuhteen, joka ei täytä tarkoitustaan ja aiheuttaa vain turhautumista ja pahaa mieltä, pitäisi kestää? Surkean parisuhteen pitääkin loppua!
Miten niin parisuhteet eivät ole kertakäyttötavaraa? Aika harva kai alkaa uudestaan suhteeseen saman ihmisen kanssa, kun suhde on kerran päättynyt.
Niin kovin moni kitkuttelee huonossa tai jopa kestämättömässä suhteessa siksi, että pelkää muutosta ja miettii millaista on sitten kun on eronnut. Ihan fiksua toki pohtia hetkisen, mutta yleensä siinä väkisin alkaa keksiä jotain hyvää nykytilanteessa, jossa sitä oikeasti ei ole. Kuten juuri tuollaiset 'autonkorjaamiset' ja muut joutavat asiat. Eli lopeta miettiminen ja pelkääminen ja lähde avoimin mielin kohti uutta elämääsi! Voin sanoa, että kokemusta on juuri moisesta asioiden itselleen parhainpäin selittelystä ja vuodet siinä vain menee hukkaan. Uusi elämä on hienoa! Lähde sitä kohti. Nyt.
Moi, sulla on vaan yks elämä. Olet täällä vain tämän yhden kerran.
Oletko ihan varma, että haluat tuhlata elämäsi tuohon ulosottovelkaiseen peliriippuvaiseen jonka kanssa ei ole edes seksiä? Lapsennekin isoja jo.
Haloo, herätys siellä!!!