Köyhän perheen juhannus
Mieheni toivoisi juhannuksena mökkeilyä ja saunomista. Omaa mökkiä ja saunatilusta ei ole eikä tuttavillakaan. Mieheni valmis koko perheen juhannusviettoon jos sauna ja mökki järjestyy mutta budjettimme pieni. Onko suositella mökkeilynkaltaista saunomispaikkaa Uudenmaan alueelta joka enintään 150€ viideltä yöpyjältä? Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ollut viikko sitten, kun luin, että Etelä-Suomesta ei enää tämän vuoden juhannukselle ole yhtään vuokramökkiä vapaana. Jutussa ei mainittu rajaa, miten pohjoiseen pitää mennä, jotta löytää vapaan mökin, mutta Kainuussa niitä ainakin silloin vielä oli.
Mistä ne kaikki mökit tietävät? Minunkin perintömökki joutaisi hyvin vuokralle, kun en tykkää mökkeilystä ja olen sitä toisinaan vuokrannutkin.
Netissä niitä vuokrataan, vaikket varmaan sinä.
Menkää telttaileen jonnekkin kivalle leirintäalueelle, missä on yhteiset saunat ja järvet, sekä lapsille mahdollista pelailla. Radio mukaan ja miehelle oluet kylmäkassiin. Aurinkotuolit jne. Päivä kaksi menee noissa ihan kivasti. Loviisassa on edullinen meren rannalla oleva leirintäalue, vieressä hiekkarannat, vanhahakaupunki ja pizzeriat. Lapsille kivat leikkipuistot ja satamaalue viriili.
Helsingissä on Sompasauna Kalasataman niemenkärjessä. Saunoa voi omilla puilla. Yöpymismahdollisuutta ei toki ole.
Pyöräretki lähimmälle uimarannalle, pienet uinnit, grillaukset yleisellä grillipaikalla, kukkakimppu tien varresta ja kotiin saunaan. Hyvää ruokaa ja seksiä.
"Jahka tämän vuoden juhannus on ohi, niin pikku vinkki sulle ap, alapa katsella ensi vuoden juhannukseksi mökkiä vuokralle, ne meinaan menevät jo vuotta aikaisemmin."
410euroa viikko+ruuat 350e+matkat jotain 70E väh niin yht. 830 ja se jaettunas 365= noin 2,70euroa päivä kun säästät vuoden niin...
Rastilan leirintäalueelle teltta majoitus, saunat ja kiva uimaranta. Myös grillausmahdollisuus!
Espoossa Oittaa, penskoille oli ainakin aiemmin ilmainen Ängry Birds -leikkipuisto. Uintia, saunomista, mökkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se juhannus on ensi viikolla ja nyt mies ”tilaa”. Miksei ole itse hoitanut sitä jo kuukausia sitten?
Mies sanoi eilen että saattaisi mennä entiselle työkaverille toiselle paikkakunnallejuhannuksen viettoon jonne tuli kutsu koska siellä saunomismahdollisuus. Sinne ei koko perhe yöpymään pääsisi kun lapsilla eläinallergiaa enkä ole ollut paikan omistajan kanssa väleissä vuosiin joten sinne ei aikomusta lasten kanssa suunnata. Sanoin että perhejuhannus olisi toiveissa joten vaihtoehtona tarjosi että katson juhannusviettopaikan jossa mökkeily-saunomismenoa tai sitten hän menee töihin. Mutta jättää sen toverinsa kutsun nyt väliin ja jos työpäivän pitää niin siinä aamusta tai illasta riippuen työvuorosta ehtii perheen kanssa kotosalla aikaa viettää. Lapset niin pieniä ettei hoitopaikkaa järjesty joten juhlinta jää meiltä väliin
-ap
Keskustelun aloitus on harjaan johtava. Ap:n jutussa syvin asia onkin huonosti käyttäytyvä mies. Onko hän vastuullinen aikuinen? Ottaisin eron jos mies laittaisi vaaka kuppiin oman mokkeilyjuhannuksen ilman lapsia ja työviikonlopun, eikä hän edes harkitsisi yhetistä juhannusta.
Kuunnolstaa ikävältä.
ihan vinkkinä, se on kohta joulukin taas...
Telttoja saa vuokratakin. Espoon Bodomjärvellä saattaa edelleen olla vuokraamo, mistä saa mitä vain kesäretkikamaa.
Joulun lisäksi kannattaa nyt jo tehdä varaus ensi juhannukseksi, jos tästä ketjusta löytyy vinkki sopivasta paikasta.
miehesi puheet on kuin mun 13-v v**** itsekeskeistä vaihetta elävän pikkuteinin.
Mä en syö, jos...
mua ei kiinnosta...
mä haluun...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se juhannus on ensi viikolla ja nyt mies ”tilaa”. Miksei ole itse hoitanut sitä jo kuukausia sitten?
Mies sanoi eilen että saattaisi mennä entiselle työkaverille toiselle paikkakunnallejuhannuksen viettoon jonne tuli kutsu koska siellä saunomismahdollisuus. Sinne ei koko perhe yöpymään pääsisi kun lapsilla eläinallergiaa enkä ole ollut paikan omistajan kanssa väleissä vuosiin joten sinne ei aikomusta lasten kanssa suunnata. Sanoin että perhejuhannus olisi toiveissa joten vaihtoehtona tarjosi että katson juhannusviettopaikan jossa mökkeily-saunomismenoa tai sitten hän menee töihin. Mutta jättää sen toverinsa kutsun nyt väliin ja jos työpäivän pitää niin siinä aamusta tai illasta riippuen työvuorosta ehtii perheen kanssa kotosalla aikaa viettää. Lapset niin pieniä ettei hoitopaikkaa järjesty joten juhlinta jää meiltä väliin
-ap
Päästä ukkos juhlimaan juhannusta haluamallaan tavalla, kun et pysty järjestämään mökkiä ja saunaa.
Mikä siinä saunassa niin kiehtoo? Itellä ainakin meinaa taju lähteä kun hetken on ollut siellä pätsissä. Heikko olo aina jälkeen päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ollut viikko sitten, kun luin, että Etelä-Suomesta ei enää tämän vuoden juhannukselle ole yhtään vuokramökkiä vapaana. Jutussa ei mainittu rajaa, miten pohjoiseen pitää mennä, jotta löytää vapaan mökin, mutta Kainuussa niitä ainakin silloin vielä oli.
Mistä ne kaikki mökit tietävät? Minunkin perintömökki joutaisi hyvin vuokralle, kun en tykkää mökkeilystä ja olen sitä toisinaan vuokrannutkin.
Mistä kukaan tietäisi sinun mökistäsi, jos et laita siitä julkisesti ilmoitusta minnekään?
Tämä on provo. Ei kukaan rahapulasta poteva ihminen kuvittele saavansa halvalla mökkiä melkein viikkoa ennen juhannusta. Äh, ihan turha näitä provoja on väsätä, kun ne tunnistaa heti.
Että sellainen miesvihaprovo tällä kertaa. Et muuta keksinyt millä mollata ja halveksia miehiä. Kyllä täytyy olla aikuisella naisella sisällötön elämä, joka jaksaa väsätä näitä samoja provoja kokoajan.
Keksisit edes kunnon tarinoita, joissa olisi jotain järkeä! Tämähän nyt on niin heikko, kun vaan voi olla. Viikkoa ennen juhannusta mökki, alle 150€, jossa on sauna ja mies. Niin väsynyttä että!
🤣 juu, vuodelle 2020 voi jotain löytyä. Ei kyllä tuolla budjetilla.