Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Ap

Mieheni toivoisi juhannuksena mökkeilyä ja saunomista. Omaa mökkiä ja saunatilusta ei ole eikä tuttavillakaan. Mieheni valmis koko perheen juhannusviettoon jos sauna ja mökki järjestyy mutta budjettimme pieni. Onko suositella mökkeilynkaltaista saunomispaikkaa Uudenmaan alueelta joka enintään 150€ viideltä yöpyjältä? Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista

Sivut

Kommentit (112)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mies sanoi että saunallista mökkeilymenoa toivoisi juhannukseksi joka ollut etenkin nuorempana hänelle erityinen ajankohta kesästä, tilan ei tarvitse olla iso. Muutoin hän ottaa työvuoron vastaan juhannukseksi ja peruspäivä kaupungissa. Hän ei juhannuskokoista perusta joten päivä menee muuten hänellä töissä ja vien varmaan kolme pikkulastamme rattailla katsomaan kokkoa. Olen koittanut etsiä mökkipaikkaa ensisijaisesti saunalla ja myös ilman mutta hinnat tuppaavat olemaan yli budjetin
-ap

Vierailija

Ei taida tuolla budjetilla saada. Ehkä jos budjetti on noin tiukka, niin se juhannuksen työvuoro kannattaa ottaa vastaan. Vuokraisin omani jos se vain olisi vapaana.

Vierailija

Tässä ei käy ilmi, missä itse asutte. Helsingissä pääsee monessa paikkaa myös juhannusaattona saunomaan , mutta onko tarpeeksi mökkimäistä. Niissä paikoissa ei voi yöpyä. Kannattaa varmaan katsoa oman /kunnan lähikuntien nettisivuilta, onko niillä kuntalaisten käytössä kesällä saunoja jonkin uimarannan / kunnan leirikeskuksen yhteydessä. Ainakin täällä Satakunnassa useammassa kunnassa löytyy . Aikaa voi viettää rannalla ja sauna maksaa aikuisilta jotain 3, 50 per nenä. Yöpyminen olisi kotona, mutta budjetista jäisi mukavasti ruokaan ja muuhun.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jo tänään selvitellä, onko mökkejä vielä vapaana. Juhannus on niin lähellä.

Tuolla budjetilla tuskin näin lyhyellä varoitusajalla löytyy . Juhannus on parasta sesonkia.

Vierailija

Halvinta grillimakkaraa, varasto-olutta, halpaa linpparia ja halpaa sinappia.
Sitten suuntaatte yleiselle grillipaikalle ja kuvittelette olevanne mökillä.
Sitten kotiin saunomaan tai suihkuun ja nukkumaan.

Turvallista juhannusta

Vierailija

Mulla olisi ollut pieni ja vaatimaton saarimökki saunalla, olisin voinut vaikka 20 eurolla vuokrata kun en itse ehdi käyttämään, mutta se on P-Savossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Valmis koko perheen juhannukseen jos ja jos? Anteeksi nyt mutta kolme lasta on pitänyt tehdä tuollaiselle kuninkaalle?

Onko mukaavaa takertua jokaiseen sanavalintaan? Jos rahasta on pulaa, niin juhannuksen työvuoro helpottaa sitä vähän, enkä minäkään olisi valmis siitä luopumaan, koska se sama raha on pois myös niiltä lapsilta. Käsittämätöntä että et osaa ajatella asiaa kuin siltä vihaisemmalta kantilta. Akateeminen nainen

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Se juhannus on ensi viikolla ja nyt mies ”tilaa”. Miksei ole itse hoitanut sitä jo kuukausia sitten?

Mies sanoi eilen että saattaisi mennä entiselle työkaverille toiselle paikkakunnallejuhannuksen viettoon jonne tuli kutsu koska siellä saunomismahdollisuus. Sinne ei koko perhe yöpymään pääsisi kun lapsilla eläinallergiaa enkä ole ollut paikan omistajan kanssa väleissä vuosiin joten sinne ei aikomusta lasten kanssa suunnata. Sanoin että perhejuhannus olisi toiveissa joten vaihtoehtona tarjosi että katson juhannusviettopaikan jossa mökkeily-saunomismenoa tai sitten hän menee töihin. Mutta jättää sen toverinsa kutsun nyt väliin ja jos työpäivän pitää niin siinä aamusta tai illasta riippuen työvuorosta ehtii perheen kanssa kotosalla aikaa viettää. Lapset niin pieniä ettei hoitopaikkaa järjesty joten juhlinta jää meiltä väliin
-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Halvinta grillimakkaraa, varasto-olutta, halpaa linpparia ja halpaa sinappia.
Sitten suuntaatte yleiselle grillipaikalle ja kuvittelette olevanne mökillä.
Sitten kotiin saunomaan tai suihkuun ja nukkumaan.

Turvallista juhannusta

Grillaus voisi käydä koko perheelle, saunapaikkaa ei omasta takaa
-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Valmis koko perheen juhannukseen jos ja jos? Anteeksi nyt mutta kolme lasta on pitänyt tehdä tuollaiselle kuninkaalle?
Se ”kuningas” nähtävästi elättää perheen ja mahdollistaa sen, että kuningatar on voinut tyydyttää lisääntymis- ja hoivaviettinsä kolmella lapsella.

Vierailija

Juhannus yllättää joka vuosi, kuten joulu ja lasten syntymäpäivätkin.

Tässä vaiheessa on myöhäistä etsiä halpaa mökkiä, ne menee jo talvella. Nyt voisi vähävarainen alkaa suunnitella joulua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla olisi ollut pieni ja vaatimaton saarimökki saunalla, olisin voinut vaikka 20 eurolla vuokrata kun en itse ehdi käyttämään, mutta se on P-Savossa.

Jos olisi ollut pääkaupunkiseudulta ajomatkaa enintään Tamperetta tai Turkua vastaava matka-aika olisin ollut kiinnostunut, kiitos kuitenkin
-ap

Vierailija

Telttasaunakin on helppo väsätä, yksi kevytpeite/rakennusmuovirulla, peltisanko ja narukerä ei paljoa maksa. Olen näitä rakennellut saaressa yöpyessäni. Kivet vaan nuotioon kuumenemaan muutamaksi tunniksi ja siitä peltisankkoon, niin sulla on kiuas.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ”kuningas” nähtävästi elättää perheen ja mahdollistaa sen, että kuningatar on voinut tyydyttää lisääntymis- ja hoivaviettinsä kolmella lapsella.

Onpa täällä negatiivista kirjoittelua. Olemme yhteisestä halusta perheemme perustaneet. Olen nyt hoitovapaalla mutta vakituinen työpaikka jonne paluu jahka sylivauva kasvaa isommaksi
-ap

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat