Eroaminen?
Olemme nuori pariskunta ja yhteistä taivalta 7 vuotta takana. Mutta nyt siinä pisteessä että mietin eroa miehestä. Meillä on 5 vuotias tyttö.
Elikkä ayyt miksi mietin asiaa; mies ei tee kotitöitä, teen itse kaikki muut paitsi auton huollot.. Käymme molemmat töissä ja saman suuruiset palkat mutta minä maksan enemmän yhteisiä kuluja jne.
Mies on törkeä minua kohtaan eikä arvosta, väkivaltaa ei ole kumminkaan.
Olen alkanut haaveilemaan miehestä joka rakastaisi eikä nöyryyttäis.. olen onneton päivät kun joudun olemaan miehen kanssa. Asumme talossa joka on miehen, ei minun. Jatkuvaa kiristämistä on että joudun lähtemään kadulle jos en suostu laittamaan ruokaa, siivoamaan tai harrastaan seksiä.
En jaksaisi enään ja päivittäin haaveilen omasta asunnosta jossa asuisimme tytön kanssa.
Miten tilaanteessa kannattaisi toimia ja jos on kokemuksia erosta ja päätös yhteishuoltajuudesta niin miten on toiminut? Vertaistukea etsiskelen..
Kommentit (14)
Mies on tarinan roisto - check
Nainen on kärsivä uhri - check
Kuvioissa on lapsi - check
Kaikki on miehen syytä - check
Ainoa ratkaisu on ero - check
Vakiosapluunalla mennään!
Vierailija kirjoitti:
Ainoa ratkaisu on ero - checkVakiosapluunalla mennään!
Olen ollut liian kiltti ja pitänyt miestä hyvänä vuodet.. aina ollut lämmin ruoka odottamassa ja siistiä kotona.. oon vaan niin loppu hoitamaan kaikki yksin aina.. mulle ei koskaan tehdä ruokaa, miksi?? En saa suhteesta mitään. Lapsen takia olen ollut mutta nyt haaveilen toisesta elämästä ja miehestä. En ole väittänyt olevani uhri mutta kaiken oon antanut suhteelle saamatta itse mitään ja luotto miehiin mennyt kaikkien kokemusten myötä :( en tosiaan tiedä voinko olla enään kenenkään miehen kanssa suhteessa kun näyttää olevan miehillä tapa valehdella ja esittää
Vierailija kirjoitti:
Ainoa ratkaisu on ero - checkVakiosapluunalla mennään!
Ja voitko antaa asiaan ratkaisun eikä pelkkää ivailua kun toisella on hyvin vaikeaa aikaa elämässä?
Eroa, lähde heti tytön kanssa.
Mies tod. näk tekee kaikessa kiusaa tulevaisudessa. Ota asianajaja, muuten olet alakynnessä voimakasluontoisen miehesi kanssa.
Kaikkea hyvää tulevaisuuteesi
Ala puhua läheisillesi erosta niin se on henkisesti helpompi ajatus. Katsele vuokra-asuntoja, hommaa lakimies ja muuta pois.
Elät painajaisessa nyt. Sen pitää loppua.
Vierailija kirjoitti:
Eroa, lähde heti tytön kanssa.
Mies tod. näk tekee kaikessa kiusaa tulevaisudessa. Ota asianajaja, muuten olet alakynnessä voimakasluontoisen miehesi kanssa.
Kaikkea hyvää tulevaisuuteesi
Oonkin miettinyt miten mies käyttäytyy eron jälkeen :( haluaisin kuitenkin lapsen takia elää sovussa mutta saapa nähdä miten mies reagoi.. ei ole varaa asianajajiin.
Vierailija kirjoitti:
Ala puhua läheisillesi erosta niin se on henkisesti helpompi ajatus. Katsele vuokra-asuntoja, hommaa lakimies ja muuta pois.
Elät painajaisessa nyt. Sen pitää loppua.
Juu näin pitää tehdä.
Olenkin haaveillut millaista olisi taas nauttia elämästä ja arjesta.. elämänilo kadonnut miehen kanssa ollessa, kuollut sisältä nykyisin eikä voi nauttia mistään..
Tuossa tilanteessa ainoa oikea järkevä ratkaisu on ero. Kukaan, ei siis kukaan tervejärkinen kiristä omaa rakasta puolisoaan mistään syystä.