Saako huoltomiehet käydä asunnossa jos vuokralainen ei ole paikalla?
Soitin viime viikolla joku päivä rikkinäisestä liesituulettimesta, ja sanoivat että tulevat ensi viikolla joku päivä käymään. Ok, ajattelin että soittavat kuitenkin tarkemmin päivämäärästä, että osaan varautua.
Noh eipä sieltä mitään kuulunut, ja tänään postilaatikossa oli lappu että olivat käyneet. Tosi kiva kun kämpässä oli silloin yksin koira, joka ei oikein tykkää vieraista ihmisistä kämpässä, JA TÄSTÄ MAINITSIN PUHELUSSA :D Muutenkin hävetti kaikki roskapussit eteisessä, jotka aamulla kiireessä siihen jätin odottamaan roskikseen vientiä
Saavatko ne siis tulla vain tuolleen ilmoitusluontoisesti mainitsemalla, että jossain välissä ensi viikkoa käydään, vai potääkä siltikin sopia tarkempi aika ja antaa lupa tulla yleisavaimella?
Kommentit (35)
Minä asun opiskelija-asunnossa ja huoltomiehet käyvät silloin kun heille sopii, ilmoittamatta. Eivät edes jätä lappua käynnistä. Mutta ovat nopeita, yleensä ilmoituksen jälkeisenä päivänä juttu on korjattu, joten en valita.
Vierailija kirjoitti:
Minä asun opiskelija-asunnossa ja huoltomiehet käyvät silloin kun heille sopii, ilmoittamatta. Eivät edes jätä lappua käynnistä. Mutta ovat nopeita, yleensä ilmoituksen jälkeisenä päivänä juttu on korjattu, joten en valita.
Eivät ilmoita, mutta ilmoituksen jälkeisenä päivänä vika on korjattu. Miettisit edes mitä kirjoitat noviisi huoltomies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ilmoita, mutta ilmoituksen jälkeisenä päivänä vika on korjattu. Miettisit edes mitä kirjoitat noviisi huoltomies.
Teen vikailmoituksen ja huoltomiehet käyvät ilmoittamatta korjaamassa asian. Ymmärtäminen vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen vikailmoituksen ja huoltomiehet käyvät ilmoittamatta korjaamassa asian. Ymmärtäminen vaikeaa?
Nopeasti aina kyllä korjaavat, vikailmoituksesta seuraavana päivänä. Nyt tiedät, että huoltomiehen pitäisi ilmoittaa tulostaan etukäteen, vaikka asia ei sinua koskekaan.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittamatta yleisavaimella asuntoon tulemisesta voi saada syytteen kotirauhan häirinnästä, ellei kyse ole hätätilanteesta.
Älä liioittele. Oli sentään sekä tehty vikailmoitus että luvattu käydä korjaamassa.
Kiinnitä oveen tarra, jossa lukee, että huoneistossa on kotieläimiä ja niiden lukumäärä. Tarpeellinen tieto esim. Pelastuslaitokselle.
Vähän haisee trollille tuo "koira asunnossa ja roskapussi eteisessä", koska koiranomistaja tietää, mitä yhdistelmästä voi seurata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittamatta yleisavaimella asuntoon tulemisesta voi saada syytteen kotirauhan häirinnästä, ellei kyse ole hätätilanteesta.
Älä liioittele. Oli sentään sekä tehty vikailmoitus että luvattu käydä korjaamassa.
Kiinnitä oveen tarra, jossa lukee, että huoneistossa on kotieläimiä ja niiden lukumäärä. Tarpeellinen tieto esim. Pelastuslaitokselle.
Vähän haisee trollille tuo "koira asunnossa ja roskapussi eteisessä", koska koiranomistaja tietää, mitä yhdistelmästä voi seurata.
Kuule ilmoitusvelvollisuus asuntoon tulemisesta koskee huoltoa huolimatta tehdystä vikailmoituksesta ja korjauslupauksesta. Tarra ei ole este asuntoon tulemiselle.
Onpa ongelma. Soitettu huoltoon, josta luvattu tulla seuraavalla viikolla eli ajankohta tiedossa. Mitään tupatarkastusta huoltomies ei ehdi eikä halua tehdä. Hoitaa sovitun asian ja lähtee pois. Oletteko te ihan kerrostaloasujia, jos huoltomiehen pitää moneen otteeseen kysellä ja ilmoitella. Kummaa myös ettei saa yleisavaimella tulla. Relatkaa vähän. Ei sitä asunnon sisustus tai siisteys kiinnosta.
Nykyään saa muutenkin olla varovainen ja valikoiva, kenelle avaa kotinsa oven. En avaa kenellekään, joka ei ole ilmoittanut etukäteen tulostaan. Toimin näin turvallisuussyistä.
Olen luvannut huoltomiehelle, että saa tulla milloin vain, kun olen ilmoittanut jostakin korjaamisesta etc.Kissa kotona, mutta huoltomies kissa-ihminen ja puhuttu "kissa-asiat", että tarkka kissan kanssa.Muuten ei saa tulla huoltomies ilman lupaa.
Vedin välioveen avaimen reijästä silmukkaruuvin jonka lukitsen ulkopuolelta lukolla. Murtamalla pääsee mutta ilman ei.
Minun asunnossani kävivät korjaamassa (rappaamassa) parvekkeen katon sillä aikaa kun olin poissa. En tiennyt tästä mitään.
Olivat kuulemma ilmoitustaululle laittaneet viestin minulle.
Minulla on ongelmana etteivät huoltomiehet yhtä lukuunottamatta uskalla tulla asuntooni kun en ole kotona, vaikka olen antanut luvan.
80-kiloisella koirallani on tapana tulla ovelle ja "hymyillä" kun joku tulee kotiin (eli tulee ovelle hampaat irvessä ja häntä heiluen). Ei siis ole agressiivinen vaan iloinen ja tekee tuota myös kun itse tulen kotiin.
Joudun aina ottamaan vapaata kun asunnossa tehdään jotain.
AP täällä, en jaksa vastata kaikkiin kommentreihin erikseen, niin vastaan nyt jotain edes näin :)
Minulta ei kysytty saako tulla yleisavaimella, ja sanoin lisäksi puhelimessa että maanantaina minä ja mies ollaan töissä, loppuviikon mies päivisin paikalla :D Mainitsin myös tuosta koirasta! Ja koiraa ei kiinnosta roskapussit eteisessä, kaikkeen te tartuttekin! Koira ei ole aggressiivinen vieraita kohtaan, mutta haukkuu kyllä aivan saakelisti ja on vihaisen oloisena tiellä jos en ole käskyttämässä koiraa itse.
Tuntuu vaan inhottavalta, että oman kodin suojassa käy poissaollessa tuntemattomia ihmisiä, ja parin mökkimurron kohteena herää epäilys että mitä jos vievätkin jotain. Varmaan turhaa, mutta silti epämiellyttävä tunne jälkikäteen.
Ongelma oli kun päivästä ei imoitettu, eikä miten ovi aukeaa.