Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkähintaiset olivat häänne kaikkineen noin 100:lle ihmiselle?

Vierailija
24.05.2006 |

riippuu se tietty valinnoista, mutta jos aatellaan että hinnassa olis hääpuku, miehen puku, lapsen vaatteet, juhlapaikka, pitopalvelu, musiikkia, koristelut, häämatka, ja niin mitäs kaikkea vielä?

haluttais mennä naimisiin mutta ensin pitäs laskea joku kustannusarvio, niin tylsältä kuin kuulostaakin...

kertokaa siis mitä kaikkea häissänne oli ja paljonko maksoi!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlapaikkana kartano, jossa samassa pitopalvelu. Suurin menoerä on juuri pitopalvelu, joka maksaa ruokineen, viineineen ja boolineen n. 5000 euroa. Bändi n. 700 e. Kaikki puvut vuokrataan. Kortit tehtiin itse.

Halvemmallakin toki varmasti pääsee. Halusin kuitenkin kartanon, koska sitä ei tarvitse koristella eikä tarvitse stressata tarjoilusta, koska kartanon pitopalvelu hoitaa kaiken.

Hääpuvussa, sormuksessa, bändissä ja pitopalvelussa voi säästää huimia summia. Riippuu toki siitäkin, kuinka paljon olette valmiit tekemään itse.

Meillä vieraita n. 100.

Vierailija
2/12 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

häämatka ei tietenkään tuohon summaan vielä kuulu. Mietitään häämatkaa sitten syksymmällä. En viitsi laskea häämatkaa hääbudjettiin, koska matkailtua tulisi varmasti muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen orkesteri soitti ilmaiseksi. Oli hyvät sapuskat ja juomat, mutta itsekin tehtiin aika paljon juttuja....

Vierailija
4/12 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen, ihan tarkkaa budjettia en laskenut. Vieraita oli vähän vähemmän, noin 60. Paikkana juhlasali Helsingin keskustassa, tarjoilun hoiti catering. Ei bändiä, ruokajuomat tarjottiin (viini/olut, kahvin kanssa avec), loppuillaksi maksullinen baari. Eniten taisi maksaa catering ja toinen iso kuluerä mun puku (joku 700 euroa). Kokonaissummassa ei ole häämatkaa, joka oli muutenkin meidän talvilomamatka (häät oli siis tammikuussa).

Vierailija
5/12 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitopalvelu 1600 eur

Hääpaikan vuokra 400 eur

Viinakset 200 eur

Hevosajelu 80 eur

Omat puvut (vuokra/itse ommeltu) 100 eur yhteensä

Lähisukulaisten puvut (vuokra, erityisteema) 100 eur

Koristelut ja leikkimateriaalit ehkä 100 eur

Tuosta tulisi meille joku 2500-3000 euroa budjetiksi. Takaisin rahaa tuli häälahjoina noin 2500 euroa, siinä omien vanhempieni iso lahja 1600 eur. Lisäksi saatiin viinat aika pitkälti takaisin " maksa minkä jaksat" -keräyksellä jakelun yhteydessä.

Ilman vanhempieni häälahjaa olisi jääty reilusti kyllä miinukselle, vaikka meidän häät oli mielestäni melko edulliset 100 hengelle. Kaikessa säästettiin, esim. koristeet tehtiin itse luonnonmateriaaleista ja pitopalvelu oli verraten tosi halpa.

Vierailija
6/12 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan (tai ainakin minä olisin, heh...) valmiit tekemään itsekin sen minkä voi. ainakin kutsut ja myös koristeluita. sormuksen ei tarvii maksaa maltaita, mutta pitää sen elämän ainoan vihkisormuksen silti olla hieno ;). boolikin olis kai mahdollista vääntää ite, ainakin isäni juhlissa tehtiin näin ja vieraita 80. ehkä saatais juhlapaikka ilmaseks, mutta se paikka ei miellytä mua, haluaisin " hienomman" paikan...

jotenkin sitä aattelee että kun kerran menee naimisiin, kaiken pitää olla just eikä melkeen... =)

tuo kartano kuulostaa ihanalta! Ihania häitä teille!

ap

Vierailija
7/12 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisääkin kokemuksia saa laittaa!

ap

Vierailija
8/12 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne lahjat jotenkin se juttu mennä naimisiin? Kun itse joskus menen naimisiin, niin en halua lahjoja tai en ainakaan niin että vaadin niitä tuomaan, ihan älytöntä. Itse menen naimisiin rakkaudesta mieheen ja tulkoon läheisimmät sitä juhlistamaan kanssamme ilman velvotteita!

Vierailija
9/12 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hääpuku puku n.1200 euroa

miehellä vuokrapuku, joka oli uusi 200 euroa

juomat + ruoka + häätila (ravintola järjesti kaiken) 10000

meikki + kampaus + kaason meikki 300

autovuokra +kukat 400

valokuvaus (sisältäen kiitoskortit) 2000

sormus 3000

kutsukortit n.200

en enää muista kaikkia summia tarkalleen, mutta yhteensä n.20000 euroa niihin meni kun häiden jälkeen laskettiin tarkemmin.

hullua puuhaa mutta olihan ne hienot pippalot!

Vierailija
10/12 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmasti kyl ollu ihanaa että kaikki on ollu viimisen päälle. mutta, meillä ei tod. ole varaa tuollaisiin enkä nyt noin suureellisia kaipaakaan.

sormuskin saa maksaa ihan vaikka 200-500, puvun voin vuokrata. ruoassa ja juomassa en halua tinkiä, enkä juhlapaikan ulkonäössä. häämatkan haluan ehdottomasti, koska muutenkaan emme juuri koskaan matkustele.

täytynee alkaa tehdä oikeita laskelmia ja ottaa hinnoista selvää!

P.s minä haluaisin järjestää häät pian, koska miehen isällä on elinaikaa enää noin vuosi jos sitäkään... ja haluisin hänen olevan paikalla.

eli taidan sittenkin tinkiä siitä täydellisyydestä että häät järjestynee halvemmalla ja nopeammin ja appi pääsee mukaan.

ap

Vierailija
11/12 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistot ovat niin kultaiset ja hyvät jälkeenpäin :).

Mieheni isä kuoli muutama vuosi ennen häitä ja olisimme toivoneet saavamme jakaa päivän myös hänen kanssaan.

Mikään raha tai " täydelliset hääjärjestelyt" eivät sitä korvaa.

Mukavaa häähumua teille ja kaikkea hyvää!

t:10

Vierailija
12/12 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:han mietti että riittääkö rahat niin arvelin sanoa että minkä verran meillä olisi käytännössä tarvinnut olla rahaa jos olis halunnut jäädä plusmiinusnolla.

Meille muuten tuli myös lahjoina iso osa, ehkä puolelta vieraista tuli rahaa.

t: se joka rahan " takaisin saamisesta" puhui

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan