Vuokratalot asukkaat
Onpa ikävää, kun ostin uuden osakkeen kalliilla rahalla ja ns. "Hyvältä alueelta", ja en tiennyt että viereiset kaksi taloa on vuokrataloja......naapuritalon narkit murtautuivat yhteen asuntoon, pultsarit häiriköi ja kakarat heittelee kivillä kun niitä pyytää poistumaan taloyhtiön tiloista, vaikka ne ei edes asu täällä eikä niiden kaverit.T Avaraa pöllitty ja hajoitettu julkisista tiloista, käyty kusemassa...
Nyt pitäisi saada tämä kämppä äkkiä myytyä ja muutettua pois, mutta kuka tällä hinnalla haluaa ostaa , kun nuo vuokratalot on tuossa vieressä?
Miten voikin olla, että näissä vuokrataloissa asuu aina tällaista porukkaa????Kokemusta on ennenkin, ja olen visusti pyrkinyt välttämään vuokratalojen lähellä asumista.
Eikö näitä vuokrakasarmeja voisi Suomessa sijoittaa samalle alueille kaikkia, pakkoko näitä on levitellä joka puolelle?Kunnon työssäkäyvät kansalaiset ja veronmaksajat eivät saa olla rauhassa, kun nämä sossupummit häiriköi ilman mitään syytä ja saa pelätä iltaisin......
Kommentit (31)
Olet erehtynyt luulemaan aluetta "hyväksi alueeksi", vaikka se ei sitä ole. Vuokrataloissa ei ole mitään vikaa.
Olen samaa mieltä kanssasi ja siksi muutin pois Helsingistä. Esimerkiksi Espoossa tämä on hoidettu fiksummin
Itse jouduin asumaan olosuhteiden pakosta jonkun aikaa yhdessä vuokratalossa.
Olipa mielenkiintoinen kokemus.En ole piipaa-autoja nähnyt niin usein, kuin siinä talossa asuessani, eli amppari ja poliisi vieraili usein.
Kerran oli joku kusaissut hissiin.Joo ei, ollut koira, kun määrä oli niin suuri, että olisi pitänyt olla hevosen kokoinen koira.
Yksi helteinen kesä oli pakko pitää parvekkeen ovea auki.Tällöin heräsin siihen, kun yläkerran naapurit tuli baarista ja mies huusi parvekkeella v*n huo*aaa.
Pyykkejä pöllittiin pyykkituvasta myös.
Semmoista oli asuminen vuokratalossa
Hyvä oli vikaan kappaleeseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä viimeisessä kappaleessa esitetään hyvin oleellinen kysymys. Miksi kunnon kansalaisten pitää kärsiä, jos jotkut eivät osaa elää ihmisiksi?
5
Tuurista se on kiinni omistusasunnoissakin, joku kunnon häirikkö osuu naapuriin, niin jippijaijee.
Kokemusta on, vaikka asuinkin itse vuokralla.
Nuori pari.Epäilen että mies pahoinpiteli naista, en ole varma.Mutta se mies oli tosi öykkäri.Oli häiriköinyt jo pitkän aikaa siinä taloyhtiössä siten että tuli baarista kavereiden kanssa jatkoille ja piti niitä jatkoja aamuyöstä monta kertaa viikossa.Joskus kuulosti myös, että siellä riideltiin, ja kovaa ja tavaraa heitettiin.
Tein näistä valituksen. Seuraavana yönä mies kävi huutamassa oveni takana ja potkimassa ovea. Talon asukas kertoi, että oli häiriköinyt jo vuosia....
Onneksi pääsin pois
Itse asun omistusasunnossa.Yläkerrassa asuu naapuri, joka välttämättä haluaa kahvakuulailla klo 22-07 välisenä aikana.
Ketuttaa herätä klo 24 johonkin jytinään, ei ole kova jytinä, mutta senverran kuitenkin, että herään siihen..Nukkuminen ja uni on minulle niin tärkeää ja siinä ongelmia, että ottaa päähän.
Olen laittanut lapun hissiin, kun en ole ihan varma, että kuka on kyseessä, ja pyytänyt, että nostelisi niitä painojaan ennen klo 22 tai klo 7 jälkeen.Edelleen jatkaa
Kyllä voi joskus pitää bileitä tms, mutta eikö ihan normaalilla järjellä ajateltuna pitäisi klo 22-07 välillä pyrkiä olemaan suht hiljaa kerrostalossa, siis silleen ettei ehdoin tahdoin häiritse naapureita?
No kyllä näillä "vuokrataloilla" valitettavasti on vähän huonohko maine ainakin joissakin kaupungeissa ja joissakin asuinalueilla.... Itse asuin yhdessä.Ei se mitään, Reipasta menoa välillä ja muuttoliikennekkin vilkasta, ja muutaman kerran kuulin kun olin lenkillä koiran kanssa kun ihmiset osoittelivat niitä taloja ja sanoivat hyvin halveksivat sävyyn "nuo vuokratalot"......
Että mistä tämä maine oikein sitten tulee?Kyllä sitä reipasta menoa on "omistusasuntotaloissakin"!
Kaikenlaista häiriöitä on omistusyhtiöissäkin.
Vastapäätä asuu dementikko, joka soittelee ovikelloa pahimmillaan viisi kertaa yössä. Olen ollut yhteydessä lapsiinsa, jotka täysin välinpitämättömiä äitinsä suhteen.
Olen ollut yhteydessä isännöitsijään, joka sanoi, ettei asialle oikein mitään voi tehdä.
Olen ollut yhteydessä sosiaalitoimeen. Siellä sanottiin, että jos ihminen pärjää periaatteessa omillaan (käy kaupassa ja hoitaa hygieniansa), niin eipä juuri mitään voi tehdä jne.
Ovikellon tietysti olen ruuvannut pois, mutta hakkaa ovea.
Olen sanonut nätisti ja vähemmän nätisti ja uskoo siinä hetkessä, mutta kaikki on päästä pyyhkiytynyt pois seuraavana päivänä.
Sitten rapussa on myös kunnon juoppopariskunta. Tappelua, öykkäröiviä vieraita, poliisia ja ambulanssia piippaa koko ajan.
Näille on kyllä hommattu häätöä yhtiökokouksen luvalla, mutta onpa kyllä pitkä prosessi, kun on omistusasunto. Tuleeko koskaan mitään... Käräjät on jo päättänyt häädöstä, mutta valittaneet hoviin.
Ja todellakin "hvyä asuinalue" ja vain omistusasuntoja Munkkiniemessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä viimeisessä kappaleessa esitetään hyvin oleellinen kysymys. Miksi kunnon kansalaisten pitää kärsiä, jos jotkut eivät osaa elää ihmisiksi?
5
Olen samaa mieltä.Jos haluat ryypätä ja rällätä, niin miksi muiden pitää siitä kärsiä?
Tunnustan täällä, olen snobi, ja saa alapeukuttaa, mutta asuin pari vuotta työnantajan työsuhdeasuntotalossa, joka oli vuokrataloyhtiö, ja minua hävetti kertoa ihmisille missä asuin....
Tiedän, olen kamala
Vierailija kirjoitti:
Vastapäätä asuu dementikko, joka soittelee ovikelloa pahimmillaan viisi kertaa yössä. Olen ollut yhteydessä lapsiinsa, jotka täysin välinpitämättömiä äitinsä suhteen.
Olen ollut yhteydessä isännöitsijään, joka sanoi, ettei asialle oikein mitään voi tehdä.
Olen ollut yhteydessä sosiaalitoimeen. Siellä sanottiin, että jos ihminen pärjää periaatteessa omillaan (käy kaupassa ja hoitaa hygieniansa), niin eipä juuri mitään voi tehdä jne.
Olen sanonut nätisti ja vähemmän nätisti ja uskoo siinä hetkessä, mutta kaikki on päästä pyyhkiytynyt pois seuraavana päivänä.
Sitten rapussa on myös kunnon juoppopariskunta. Tappelua, öykkäröiviä vieraita, poliisia ja ambulanssia piippaa koko ajan.
Näille on kyllä hommattu häätöä yhtiökokouksen luvalla, mutta onpa kyllä pitkä prosessi, kun on omistusasunto. Tuleeko koskaan mitään... Käräjät on jo päättänyt häädöstä, mutta valittaneet hoviin.
Entä jos dementikon pelästyttäisi jotenkin kunnolla? Ehkä se silloin välttelisi sun ovea, mutta ei tietenkään ymmärtäisi miksi
Semmoisen eron huomasin kun asuin ensin vuokrataloyhtiö ja siten asunto-osakeyhtiössä, että asunto-osakeyhtiössä huolto toimii paremmin, kuin tuossa vuokrataloyhtiö, siis esim jos hissi meni rikki, sai odottaa usean päivän, jopa viikon kunnostamista.Osakeyhtiössä korjattiin hopi hopi.Samoin muut huoltotyöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos dementikon pelästyttäisi jotenkin kunnolla? Ehkä se silloin välttelisi sun ovea, mutta ei tietenkään ymmärtäisi miksi
Soita poliisit.Riittävän monta kerää kun soitat niin jotain tapahtuu.Tai teet kirjallisen valituksen häiriköinnistä isännöitdijälle.Eikö voi saada "häädön", väliaikaisen, vaikka kyseessä omistusasunto?
Meillä asuu taloyhtiössä yksi mt potilas.Asia fine minulle muuten, mutta tämä asukas vetää röökiä asunnossa ja parvekkeella pitkin päivää ja yötä ja ja kävelee parvekkeella , polttaa tupakkaa ja höpöttää tosi kovaan ääneen omiaan....
Helteellä ei voi pitää makkarin ikkunaa auki kun tupakansavu ja pölinä tulee sisälle...Lisäksi käytävä haisee tupakalle ja tupakan haju kantautuu yläkerran asuntoon
Valitettu on, mutta No can do kun on omistusasunto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää on näitä, mihin voi olla vaikea puuttua.
Itsellä on toista kertaa tullut kohdalle vuokralla asuessa, että vastapäisen asunnon varttuneella asukkaalla falskaa vaippa tai muuta vastaavaa. Pissan haju tulee rappuun asti, kun hänen ovi käy. Ikävää.
No en kyllä itse muuttaisi sellaiselle alueelle jossa on näitä vuokrataloja.Sori.Huonoja kokemuksia Rairai puliporukoista ja narkkareista, joita näissä asui.
Kerran heräsin aamulla ja menin keittiöön, niin Ihmettelen, että mitä tapahtuu.No poliisit oli tekemässä täydessä varustuksessa rynnäkköä naapurirappuun.Tämä vain yksi kokemus.
Iltaisin ja myös päivisin pelotti liikkua kun näitä ryyppy ja narkkiremmejä hengaili milloin missäkin
0/5