Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka selittää narsistille, että hän on narsisti...

Vierailija
10.06.2019 |

?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi selittäisit, jos tiedät varmaksi? Pysy kaukana narsistista.

Vierailija
2/8 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö näitä diagnooseja jakelet :D

On todennäköisempää että sinä itse olet se ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran miettinyt ja kaivannut diagnoosia tai määritelmää erään ihmisen suhteen. Kaipasin sitä koska se jollain tavalla helpotti oloani siinä raskaassa tilanteessa. Mutta minun täytyi silti, sen lisäksi hyväksyä myös oma vastuuni tilanteeseen. Vastuu sattui viimekädessä enemmän kuin mikään suoraan eroon allokoitu suru.

Ei olisi tullut mieleenkään saattaa näitä itse tekemiäni diagnooseja kenenkään muun tietoon.

Ap:n tulisi miettiä miksi hän tuntee tarvetta tällaiseen? Miksi vaaadit saada määritellä ja diagnosoida toisen ihmisen ilman minkäänlaista pätevyyttä? Onko se tarve kontrolloida?

Vierailija
4/8 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeksistä toinen, jonka kanssa et halua olla tekemisissä, on narsisti. Aikas hyvä muistisääntö. Ei sen broidikaan ymmärtänyt vaikka sanoin ett hankkikaa jonkinlaista hoitoa, narsistit on todella salakavalia hyväksikäyttäjiä, joita ei voi lopulta ottaa vakavasti.

Vierailija
5/8 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei narsisti sitä ymmärrä. Voi sen sanoa mutta sillä ei ole mitään vaikutusta.

Oman mielenterveyteni sekä terapeuttini kehotuksesta olen kyllä sanonut menneisyydessä elämässäni olleelle narsistille sen että tämä on narsisti. Samalla kun poistin ihmisen elämästäni.

Kun poistaa narsistin elämästään, riippuen tilanteesta saattaa menettää muitakin ihmisiä. Se on hyväksyttävä että esim perheissä narsisti on aina etusijalla. Jos haluat eroon narsistista välit muihin perheenjäseniin voi säilyä mutta ei ole ennallaan, koska he ovat valinneet jatkaa elämää narsistin pyörityksessä ja narsistin totteleminen on helpompaa kuin vastustaminen tai tästä irrottautuminen. Siinä kuviossa narsistia vastustava on se, joka väistää. Narsisti ei koskaan väistä.

Itse olen luonut täysin uuden, oman elämän ilman narsistia. Paljosta on joutunut luopumaan mutta se on sen arvoista. En joudu enää katsomaan kärsimystä mitä hän aiheuttaa muille, ja olen itse kärsimyksestä vapaa. Tuen läheisiäni mikäli he haluavat irrottautua narsistista, mutta en enää lohduta jatkuvasti. Jos aikuinen ihminen vapaaehtoisesti antaa puolet tuloistaan toiselle ihmiselle, menettää luottotiedot, antaa omaisuuttaan, laiminlyö lapsiaan toisen vuoksi ja kärsii siitä- en lohduta enää. Uhrin toiminta on joka kerta valinta, jonka hän tekee. Uhri päättää totella narsistia. Myös narsistin uhri voi valita toisin. Uhri turhaan kannattelee narsistin maailmaa ja tuntee vastuuta narsistista.

Itse olin narsistin uhri 20 vuotta, kunnes päätin valita toisin. Siinä vaiheessa olin menettänyt jo mielenterveyteni, jonka onneksi olen saanut takaisin vaikka toipuminen ei ole nopeaa.

Vierailija
6/8 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene narsistille perille. Ei siksi että hän kieltäytyisi ymmärtämästä vaan siksi ettei hän oikeasti ymmärrä muuta kuin korkeintaan pinnallisimmalla tasolla. Tyyliin olen narsisti ja ylpeä siitä, spesiaali. Sairas mieli ei osaa kuvitella tervettä mieltä ja toisinpäin.

Vierailija
7/8 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei seis nyt ihmiset. Narsistille ei selitetä, koska se on täysin turhaan heitettyä menetettyä ainutlaatuista elinaikaa. Narsisti siirretään out-mappiin. Ei vastata, ei ajatella häntä. Tämä on ainoa oikea toimintatapa.

Vierailija
8/8 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän r*sistikaan ymmärrä olevansa r*sisti. Se kun on jotain kamalaa eikä kukaan itse ole mielestään kamala.