Miksi nuorten seksin harrastamista pitää tukea tuputtamalla maksutonta ehkäisyä?
Aina ennen seksin harrastamiseen vaaditavaan kypsyyteen on kuulunut vastuun kantaminen ehkäisystä. Nyt varmaan nuoret tuntevat entistä enemmän paineita, kun ehkäisyäkin oikein tuputetaan.
Kommentit (33)
Ihan mielenkiinnosta: miten perustelet sen, ettei maksuttoman ehkäisyn hankkiminen ole vastuullisuutta? Tällähän saadaan vastuulliseksi nekin nuoret, joilla muuten ei olisi ehkäisyyn varaa ja jotka sitten harrastaisivat suojaamatonta seksiä.
Katsoppa muutama jakso Friiltä nuoret äidit (Tanska), niin ymmärrät. Karua katseltavaa kun lapset/nuoret lisääntyvät.
Yläasteella tuttavani otti jälkiehkäisypillerin, koska panotilanne tuli hieman yllättäin eikä kumpikaan ollut varautunut tilanteeseen. Se se vasta hormonipommi onkin.
Siksi kun trendikäs nuori nainen on tänä päivänä likainen hupakko.
Koska populismi. Basaarit toivovat saavansa sillä lisää äänestäjiä.
Ehkäisyn maksaminen tulee paljon halvemmaksi kuin ei-toivotun raskauden seurausten maksaminen yhteiskunnalle ja yksilöllekin.
Jos tehdään vain oikeasti toivottuja lapsia, elatusmaksujen ulostotot vähenevät (yli puoli miljardia ulosotossa).
Toisaalta hyvä, mutta toisaalta hirveää että jo nuoret sotkevat elimistönsä hormoneilla. Itse aloitin 16 vuotiaana ja 10 vuotta söin, olin ihan hirveä ihminen. Äkkipikainen, sekaisin ja onneton. Kun lopetin tajusin mitä nuo hormonit tekivät minulle..
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta hyvä, mutta toisaalta hirveää että jo nuoret sotkevat elimistönsä hormoneilla. Itse aloitin 16 vuotiaana ja 10 vuotta söin, olin ihan hirveä ihminen. Äkkipikainen, sekaisin ja onneton. Kun lopetin tajusin mitä nuo hormonit tekivät minulle..
Tää kävi mullakin mielessä. Ei tietenkään kaikki saa sivuoireita, mutta alle kaksikymppinen kehittyy vielä. Mulla on itsellä kokemusta ehkäisylaastarista, -renkaasta ja Yaz-pillereistä. Yksikään ei sopinut mulle. Olin jo 20-vuotias kun aloitin, mutta mun persoona muuttui ihan täysin - olin itkuinen ja kiukkuinen. Normaalisti en itkenyt, mutta saatoin purskahtaa itkuun jos hiuksissa oli takku, ihan vain yhtenä esimerkkinä.
Ja vain kondomi suojaa taudeilta.
Siksi koska se noin ensimmäisenä meitä muita eli koko yhteiskuntaa koskien säästää suoraa selvåä rahaa yhteiskunnalta.
Täytyyhän nuorilla olla harrastuksia. Hormonaalinen ehkäisy on kuitenkin turhan iso riski mielenterveydelle, joten sitä ei yhteiskunnan pitäisi tuputtaa.
Suomalaisten pitäisi tehdä lisää lapsia? Ai, jätetään tämä siis 15- 17 vuotiaiden harteille??
Koska tukeminen on fiksumpaa kuin kieltäminen. Ei köyhyyttäkään poisteta kieltämällä köyhänä olo.
Me tarvitaan lisää orjia.