Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pullonkerääminen - hyvä työ - kateus

Vierailija
09.06.2019 |

Olen kerännyt pulloja ammatikseni kohta 14 vuotta. Saan jatkuvasti kuulla nuorisolta ja muilta siitä kuinka ''teen hyvää työtä''. Yksi asia on tullut mieleeni. Minulla on yhteiskunnan hylkiöksi ihan hyvät tulot. Saan tietenkin eläkkeen vajaa 800e/kk ja sitten kerään noin 14000 euroa vuodessa pulloja sisältäen löytö rahat.

Mietin, että varmasti nurmikoilla ryyppäävissä nuorissa on minua vähä tuloisempia ja huono osaisempia. Miksi heistä kukaan ei ole minulle kateellinen, vaikka minulla on päivästä toiseen suuret pussit/säkit mukana? Mikä saa tavallisen ihmisen ajattelemaan että pullonkerääjä ''tekee hyvää työtä'' eikä olemaan tälle tämän saamista rahoista kateellinen? Minulle pullonkerääjänä sen sijaan kaikki muut kerääjät ovat ''s**tanan m*lkkuja'' jotka vievät ansion niiltä joille sillä todella olisi merkitystä. Tietenkin ajattelen että ne ovat rikkaita, työssä käyviä ja keräävät vain ihan siksi ettei toinen saisi mitään.

Herää kysymys, onko ihmisissä niin paljon miljonäärejä tai huipputuloisia ettei heidän tarvitse ajatusta vaivata pullonkerääjien valtaville säkeille?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan kukaan pulloja keräävä laskenut millaiseksi "tuntipalkka" tuossa muodostuu?

Esim. minun tuntipalkkani on 22.40€, joten samaan päästäkseni minun tulisi löytää 149 tölkkiä tunnissa.

Ja siihen sitten vielä ne tölkkien palautukset.

Voi myös pitää vaikkapa lenkillä silmät auki, niin saa reissusta ikäänkuin jopa rahallista hyötyä sen muun lisäksi!

Vierailija
22/29 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksatko pullopanteista verot?

Maksaako joku siitä pullonkeruu työstä palkkaa?

Lain mukaan pullonkeräystuotot pitäisi ilmoittaa verottajalle ja maksaa niistä verot.

Kukaan tuskin tuloja kuitenkaan ilmoittaa.

Onhan se nyt aika ratkiriemukasta, jos minun pitäisi joku ulkoa keräilemäni tölkkikassillisen n. 4 euron tulo ilmoittaa oikein verottajalle.

Onhan se nyt aika ratkiriemuksasta, jos minun pitäsi joku ulkomailta saamani osingot  n 4k tulo ilmoittaa oikein verottajalle.

Oliko tällä aivopierulla joku pointtikin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten verot peritään, jos ulkomaalainen kerää muutaman kuukauden kesällä?

Vierailija
24/29 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksatko pullopanteista verot?

Maksaako joku siitä pullonkeruu työstä palkkaa?

Lain mukaan pullonkeräystuotot pitäisi ilmoittaa verottajalle ja maksaa niistä verot.

Kukaan tuskin tuloja kuitenkaan ilmoittaa.

Pitääkö kadulta löytämästään 2 euron kolikostakin maksaa vero?

Vierailija
25/29 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa pitäisi maksaa siitä kun joku etsii pulloja.  On luultu spurguksi vaikka laitan joka päivä puhtaat vaatteet.

Vierailija
26/29 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin kerää yksi pariskunta joilla on omistus asunnot ja lapset vielä elättävät näitä. Pullo rahat menevät tupakkaan, alkoholiin ja pelikoneisiin. Yllätys yllätys? Hirmu ahneita ovat ja vaatimassa nuorisolta tölkkejä kädestä.

Vierailija
27/29 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus pitää ansaita ja fiksuimmat ihmiset eivät kuule edes kadehdi muita, vaikka mikä olisi, vaan keskittyvät omaan elämäänsä. Miksi muuten oletat, että kaikki olisivat samaa mieltä kanssasi samoista syistä? 

Kilpailevat kerääjät kuitenkin pännivät sinua? Pitäisikö kilpailua siis olla vai ei? Kaikille raha ei ole kaikki kaikessa ja osaavat tulotasoaan vastaavan taloudenhoidon.

Tiedoksesi: Se, että ei edes yhdyssanoja osaa (oppivelvollisuus yläasteen loppuun) ei todellakaan herätä kateutta, koska tuollainen yksinkertaisuus mahdotonta kompensoida millään.

Vierailija
28/29 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ihan sama aloitus on ollut täällä ennenkin. Poistettu?

Vierailija
29/29 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi vähän sellainen mielikuva että AP kuuluu itse tuohon joukkoon jota tuossa kovasti kritisoi :D Ei mitään uutta, tuota on kuultu ennenkin. Ei pullo-asian yhdeydessä mutta jossain muualla.