Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertoisitko esimiehelle että epäilet työntekijällä alkoholiongelmaa?

Vierailija
09.06.2019 |

Epäilen et on välillä ”maistissa” työpaikalla. Tunnen tämän ihmisen muusta yhteydestä ja tiedän että sillä oli ongelma alkon kanssa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän vaikea juttu. En todellakaan osaa sanoa, miten pitäisi toimia. Minulla on ollut kaksi alkoholistityökaveria, mutta kumpikin oli aika selkeä tapaus ja heistä ainakin toinen oli hoidon piirissä. Tulivat kännissä töihin ja soittelivat pitkin öitä työkavereille jne.

Mihin perustat alkoholiepäilysi? Onko työkaveri ollut humalassa töissä, haiseeko viinalta vai mistä olet saanut epäilyn aiheen? Vaikuttaako se työntekoon? Jos on oikeasti alkoholiongelma, niin mielestäni pitäisi saada kyllä avun piiriin. Voithan sinä sanoa esimiehelle, että olet huolissasi työkaverin voinnista. On esimiesten tehtävä hoitaa asia siitä eteenpäin.

Vierailija
22/30 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan kertoisin. Esimies ja tämä työntekijä ryyppäävät yhdessä 😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertoisi, omani esimieheni on alkon suurkuluttaja.

Vierailija
24/30 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu töistä. Jos ajaa jotain ajoneuvoja tai on vaikka hoitoalalla tai muuten vaarantaa ihmisiä niin kertoisin. Muuten minulle ihan sama.

Vierailija
25/30 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin käskisin sitä tulemaan töihin kanssani vain selvänä ja jos ei mene perille niin varmasti kerron pomolle. Senverran vaarallisten laitteiden kanssa ollaan tekemisissä etten anna jonkun juoppolallin vaarantaa henkeäni.

Vierailija
26/30 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisin, jos olisin asiasta varma. En todellakaan katselisi juoppoa työpaikalla. Esimiehen tehtävä on ottaa asia puheeksi ja ohjata hoitoon. Ihan käsittämätöntä, että noinkin moni on valmis hyysäämään alkoholistia työpaikalla (ja samalla edesauttamaan työkaverin sairautta).

Tulee se ilmi ilman mitään käräyttelyitäkin.

Vierailija
27/30 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai pitää kertoa. Työnantaja ohjaa työterveyteen ja tarvittaessa saa apua (katkaisu, psykologi tms) jos oikeasti on ongelmaa. Riippuu tietenkin mikä työpaikka kyseessä. Esim sairaala, lasten kanssa työskentely, työmaat jne missä jonkun henki voi vaarantua. Ikävä myös jos firman tai asiakkaiseb raha-asioita hoitaa..

Ei nuo mitään apua halua.

Vierailija
28/30 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisin, jos olisin asiasta varma. En todellakaan katselisi juoppoa työpaikalla. Esimiehen tehtävä on ottaa asia puheeksi ja ohjata hoitoon. Ihan käsittämätöntä, että noinkin moni on valmis hyysäämään alkoholistia työpaikalla (ja samalla edesauttamaan työkaverin sairautta).

Ehkä olen vain kyyninen realisti. Ei siitä etäisen työkaverin alkoholismista kannata mitään sydämen asiaa ottaa. Et sinä saa edes samassa taloudessasi asuvaa päihderiippuvaista henkilöä hoitoon tai järkiintymään jos hän ei itse halua. Vähän eri asia kuin joku "meepä näyttään lääkärille" melanooma.

Vierailija
29/30 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin ja tein mutta ei oikein auttanut kun kyseinen tekijä on pomon luottomiehiä ja hoitaa hommat useiden työntekijöiden nopeudella jopa krapulassakin. Häntä ei oikein voi korvata mitenkään.

Enemmän minä sain moitteita tapahtuneesta.

Nyt kun ajattelee niin aika turhaanhan minä tein tuollaisen ilmiannon, jolle ei oikein myöskään liittynyt perusteita. Olenhan vasta keltanokka muutenkin. Se keino saada huomiota pomolta oli kyllä huono. Jouduin loitommas ydintiimistä. Sain vähän turhempia hommia ja joskus sain olla monta päivää "vapaalla".

Aika turha valittaa jos ei vaikuta työtehoon ja todisteita ei ole riittävästi. Enemmän se antaa minusta mulkun kuvan työkaverina tiimissä.

Enemmän suosittelisin kahden keskistä keskustelua henkilön kanssa ja sitten kertoa oma huolensa tämän alkoholin käytöstä ja tarjota tukea ja aikaa omalla ja työkaverin vapaa-ajalla olla tukena raittiudessa.

Koska aihe huolestuttaa minua oikeasti.

Vierailija
30/30 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kertoa jos olisi sellaisessa jo täällä mainituissa ammateissa joissa olisi ibmisille vaaraa. Muuten en missään tapauksessa. Esimies hoidelkoot hänelle kuuluvat tehtävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän