Söin juuri 300 g karkkia ja nyt ällöttää. Sorrutko ikinä karkkiövereihin?
Vaikka yritän muuten syödä suhteellisen terveellisesti, helmasyntini on irtokarkkien syöminen. Saatan syödä niitä valtavan pussin krapulassa siitä huolimatta, ettei olo siitä mitenkään parane. Kuulostaako kamalalta määrältä vai vedättekö itsekin satunnaisia karkkiövereitä?
Kommentit (36)
Kun lapset olivat pieniä, annoin heidän ottaa irtsareita 100 g. Minä olen siitä saakka pitänyt myös itselläni rajana tuota 100 g. Siitäkin saa jo ällön olon!
Juurikin noin. Kyllä sitä mielellään mässyttää, mutta sen jälkeen onkin pari päivää kipeä.
Ei tee oikein mitään mieli laittaa suuhun ja on todella turvonnut ja kammottava olo. Pelkkää salaattia ja kasvissosekeittoa parikolme päivää sen jälkeen.
Mä olen ollut tammikuusta lähtien ilman karkkia!!!
Joku stoppi tuli. Ei vaan tehnyt enää mieli.
Minä syön joka aamu kulhollisen graham-puuroa kaurakerman kera. Mieheni syö myös graham-puuroa, mutta laittaa siihen voisilmän ja ripottelee päälle hiukkasen ruokosokeria.
Karamelleja emme syö ollenkaan. Meille ei tulisi mieleenkään syödä mitään ”karkkiövereitä”. Ei ikinä.
Kamalalta kuulostaa tuo krapula, ei niinkään karkkien määrä.
Juustosnacks överit vedän toisinaan.
Jep, pahinta sokerin himossa on odottaa iltaan että lapset nukkuu, ja pääsee ahmimaan herkkuja, päivän mittaan tulee selattua pinterestistä ja instassa kaiken näköisiä leivoskuvia ja mietittyä mitä ihanaa sitä sitten mättäis illalla naamaan... ihan hullua. Alipainoinen kun on niin sen takia varmaa tekee mieli=nälkä mutta ei ymmärrä syödä oikeaa ruokaa. Pari viikkoa totaalilakko ja sitten helpottaa, mutta huhhuh se kaks viikkoa on PITKÄ.
300g ei mitkään överit vielä ole. Siihen päälle jos olisi vetänyt puoli pakettia jätskiä tai puolikkaan sipsipussin, voidaan alkaa keskustella övereistä.
En mitenkään säännöllisesti enkä koe siitä huonoa omatuntoa. Hyvin harvoin pystyn syömään noin paljon karkkia suklaata kerralla, mutta kyllä levy suklaata menee ehkä muutaman kuukauden välein ja vähän piempiä övereitä, esm. jätskiä useemmin.
Vierailija kirjoitti:
Kamalalta kuulostaa tuo krapula, ei niinkään karkkien määrä.
Mikä siinä nyt niin kamalaa sinun mielestäsi on? Minulle tulee seuraavana päivänä hieman hutera olo jo 3-4 lasillisesta, enkä sen enempää yleensä juokaan. Ei siihen mitään megakännejä tarvita. En siis oksentele, enkä ole muuten "sairas", mutta voin olla väsynyt ja minulle tulee erilaisia mielitekoja kuten hampurilaiset ja irtokarkit, joita en arjessa yleensä syö. Tämä keskustelu käsittelee nimenomaan makeanhimoa, ei sivulauseessa mainitsemaani krapulaa. -ap
Harvemmin tekee karkkia mieli. Övereitä en muista vetäneeni koskaan. Irtiksiä en ole ostanut videovuokraamojen katoamisen jälkeen kertaakaan. Kaikki lihapiirakat, pizzat, hampurilaiset ym. aiheuttaa enemmän mielitekoja kuin makeat herkut.
Vierailija kirjoitti:
Joo kerran söin vaahtosieniä niin paljon että oksensin. En ole syönyt sienen muotoisia karkkeja sen jälkeen.
Minulle näin kävi SukuLakun kanssa. Kerran tenavana vetelin niitä oikein olan takaa ja takaisinhan ne lopulta tuli. Sitten menikin varmaan parikymmentä vuotta, etten pystynyt niitä syömään, mutta nyt olen taas hiljalleen aloittanut. Tosin maltillisesti kaksi pötköä kerralla.
Minuakin ällöttää! Meinaan tuo AP:n karkin syönti.
Vierailija kirjoitti:
Impulssikontrolli
Niin. Mullakin on aika huono. T. ei ap
Oispa mullakin tuollainen rajoitus.