Mun vatsa/suolisto ei sulata enää juuri mitään kiinteää :(
Eilinen pieni annos naudanlihaa ja kasviksia tuli äsken pönttöön tunnistettavassa muodossa. Illalla söin mansikoita ja kirsikoita, tänään kärsin vatsanväänteistä ja turvotuksesta. En enää oikeasti tiedä, mitä tässä pitäisi tehdä- siedettävien ruokien lista senkus kapenee, olen jo nyt maidoton + viljaton (miinus kaura ja riisi), en syö leipää enkä juuri tuoreita kasviksiakaan. Vatsani näyttää sietävän lähinnä smoothie-juomia, valkoista riisiä ja joitakin maitohappokäyneitä kasviksia (suolakurkku, umeboshi).
Olen saanut nuorempana lääkäreiltä veikkauksia ärtyvästä suolesta.
Veriarvot on otettu kuukausi sitten, ne olivat hyvät, mutta ferritiini melko alhainen. Maksan tms. toiminnassa ei ollut mitään vikaa, ei tulehdusta missään tms.
Varaan toki lähipäivinä ajan lääkärille, mutta olisiko ensiapuvinkkejä?
Kommentit (6)
Syö sosekeittoja, monille ne sopii paremmin.
Tuohan on ärtyvä suoli. Eli IBS.
Ei vaarallinen, tosi kiusallinen vain. Parantavaa hoitoa ei ole, täytyy vaan kokeilujen kautta oppia, mitä vatsa sietää.
Useilla suomalisilla on sama sairaus, jos tulee verta ulosteessa kannattaa käydä lääkärissä.
Onhan tuo ravinto imeytynyt kun rauta ja veriarvot ovat hyvät.
Liian vähän nestettä ja liian vähän ruokaa. Ota joka aterialla yksi nutriletti juoma. Pitäisi auttaa ja lisätä suolen toimintaa koska sisältää kuituja.
Pureskele ruoka ennenkuin nielet niin esim. mansikoita ei tunnista enää.
Mulla oli vaikeauksia erityisesti vihanneksien kanssa, aloin juomaan puoli lasia piimää lounaan kanssa ja se vähensi hyvin vatsanväänteitä, ripulia ja suoliääniä
Ja tuolle ala elää kommentoijalle; juu ihan kovasti haluaisin olla välittämättä asiasta mutta se johtaisi alleni paskomiseen töissä, piereskelyyn sekä lattialla makaamiseen kivuissa. Joka. Päivä.
Olet luulosairas. Lopeta paskasi tarkkailu ja ala elää.