Onko pyttipannu sama kuin makkaraperunat mutta jotenkin hienompi nimitys?
Kommentit (66)
Mielestäni pyttipannu on maukkaampaa.
Makkaraperunat on ihan hyvä ruoka. Parempi kuin ulkomailla katukeittiöissä myytävä mössö
makkaraperunat = ranskalaiset makkaralla
Vierailija kirjoitti:
Sveduilla on ”Biff Rydberg” Kannattaa kokeilla jos pyttipannu maistuu.
Aivan törkeän hyvä pläjäytys paistettuja pottuja sekä naudanlihaa.
Niin on, tullut muutamalla ruotsinreissulla maistettua tätä :P
https://svensktkott.se/wp-content/uploads/2019/10/Biff_rydberg.jpg
Vierailija kirjoitti:
Pyttipannuhan on sellainen jääkaapinsiivousruoka. Minun mielestäni sille ei ole mitään eksaktia reseptiä, vaan siihen laitetaan mitä nyt löytyy, paistetaan pannulla ja päälle vielä se kananmuna jonka keltuainen jätetään löysäksi.
Perusraaka-aineina se eilinen keitetty peruna ja sipuli, kaikki muu sitä mukaa mitä löytyy.
Ihmettelen muuten, kun jonkun mielestä ei keittoperunoita ole kenelläkään ylijääminä. Ettekö syö keitettyä perunaa? Minä syön, ja usein keitänkin niitä sitten juuri paistinperunatarkoitukseen samalla vaivalla vähän enemmän.
Kesällä voi jäädä keitettyjä uusia perunoita yli, mutta muuten ei kyllä tule juurikaan perunaa sellaisenaan keitettyä. Syön kyllä muuten paahdettuja perunoita, lohkoperunoita, uuniperunoita, perunamuusia, röstiperunaa, bubble & squeak, keitoissa, kiusauksissa ym.
Pyttipannuhan on sellainen jääkaapinsiivousruoka. Minun mielestäni sille ei ole mitään eksaktia reseptiä, vaan siihen laitetaan mitä nyt löytyy, paistetaan pannulla ja päälle vielä se kananmuna jonka keltuainen jätetään löysäksi.
Perusraaka-aineina se eilinen keitetty peruna ja sipuli, kaikki muu sitä mukaa mitä löytyy.
Ihmettelen muuten, kun jonkun mielestä ei keittoperunoita ole kenelläkään ylijääminä. Ettekö syö keitettyä perunaa? Minä syön, ja usein keitänkin niitä sitten juuri paistinperunatarkoitukseen samalla vaivalla vähän enemmän.