Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei kaikki käsityöihmiset tai asiasta tietävät!

Vierailija
09.06.2019 |

Itse en tiedä paljoa mitään, mutta minulta löytyisi rippimekoksi aikanaan ostettu pitkä mekko ja suora mekko. Pituutta on nilkkoihin asti.

Jo silloin mietin, että siitä tulisi todella hieno juhlahaalari ja kysynkin nyt että pystyykö mekosta muokkaamaan sellaisen niin että se istuu hyvin ja näyttää fiksulta? Itse en lähde kokeilemaan, mutta jos jossain voisi teetättää..?

Kiitos vastauksista!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kangasta ei ehkä ole riittävästi lahkeisiin, ellei hameosa sitten ole hyvin leveä, rypytetty tms. Näkemättä on mahdoton sanoa.

Vierailija
2/12 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kangas riittää housuosan tekoon jos mekko on suora. Runsaasta mekosta voisi saada ehkä tehtyä. Jos katsot housujen kaavoja niin huomaat että lantio-takapuolialue vie paljon kangasta leveyssuunnassa, eikä suorassa mekossa ole paljoakaan ylimääräistä. Lisäksi mahdollinen kuviointikin vaikuttaa,ja tietysti materiaali.

Sinuna käyttäisin mekkoa sellaisenaan mutta toki kannattaa käyttää ammattilaisella jos kangas on mieluista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä voisi saada haalarin niin, että teettäisi housunpunttien sisäosat toisesta kankaasta ratsastushousujen tapaan. On siis olemassa housunkaavoja, joissa puntit ei jakaannu etu- ja takakappealieisiin vaan sisä- ja ulkopuntteihin. Mut nämä on monimutkaisempia eli kalliimpia tehdä, ja lisämateriaali on valittava huolella.

Vierailija
4/12 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko ommella? Jos et niin älä lähde itse muokkaamaan, tulee liian selvästi "tein itse ja säästin" -fiilis.

Vierailija
5/12 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

Yritän löytää tuon kyseisen mekon, Vilasta aikoinaan ostettu. Ja 4 tiedoksi, en tosiaan koske tuohon itse... :D

Ap

Vierailija
6/12 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.pinterest.co.uk/pin/434949276494864949/

Ei ole vissiin täysin sama mutta hyvin saman tyylinen kuin tämä. Selkä on avoin ja tosiaan on tuon mallinen ja löytyy tuollainen musta ”vyö”. Väri on vähän sellainen heleän persikka/vaaleanpunainen.

Ap

Vierailija
7/12 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/12 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu hyvää. Mekko mekkona.

Vierailija
9/12 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuu hyvää. Mekko mekkona.

No ei kai sitten. :(

Ap

Vierailija
10/12 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvempi ostaa se kiva haalari kuin alkaa teettämän tuosta haalaria.

Vierailija
11/12 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä shortsihaalariin riittäisi kangas. Voithan aina kysyä joltain ompelijalta. 

Vierailija
12/12 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei. Helman voisi leikata irti ja leikata siitä housukaavat ja ommella takaisin, MUTTA kankaasta lähtisi kaikki rypytys eikä lopputulos todellakaan olisi se mitä haet. Nimim. itse joskus mietin samaa samankaltaisen mekon kanssa ja kyllä, osaan ommella vaatteita.

Toinen vaihtoehto olis tehdä housut erikseen samanlaisesta kankaasta ja jättää lahkeiden päälle "koristeosat" tuosta hameen helmasta, mutta mekolta se silloin näyttäisi :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä