Sinun syysi ajaa puskurissa kiinni?
Kommentit (25)
Usein menen vielä laitaan ajamaan mutta ei, tullaan puskuriin kiinni muttei ole munaa/ taitoa/ tehoja ohittaa. Siinä sitten körötellään puskurit kiinni toisissaa välillä pitkiäkin matkoja.
Aika useinkin hivuttaudun edelläajavan takapuskuriin kiinni, jolloin tämä "imuefekti" tulee päälle jolloin voin sammuttaa autoni moottorin ja loisia toisten bensoilla matkat. Vanha kikka!
Vierailija kirjoitti:
Aika useinkin hivuttaudun edelläajavan takapuskuriin kiinni, jolloin tämä "imuefekti" tulee päälle jolloin voin sammuttaa autoni moottorin ja loisia toisten bensoilla matkat. Vanha kikka!
Justiinsa joo taatana, mahtaa olla hirmunen säästö mun 3-ovinen edessä ja Scanian täysperä imussa.
Jos joku tulee persiiseen kiinni ajamaan niin varmasti hidastan. Vaarallistahan tuo on kun turvaväliä ei ole.. Sitten körötellään peräkkäin.
Hidastan ja pysähdyn seuraavaan hyvään paikkaan päästämään ohitse. Vaikka ärsyttääkin antaa liikenteen vaarantajalle just sitä mitä tämä haluaakin, niin turvallisuus menee edelle.
Ehkä ne ajattelee että edellä oleva ahdistuu ja alkaa kaahata itselleen sakot.
Mä hiillostan kaikki nenä lasissa kiinni alinopeutta ajavat mammat ja lippahattu pick-up autoilija hulluuden partaalle. Ajan niin puskurissa että näen lukea apukuskin lehteä. Kyllä ne siitä yleensä jonnekkin levikkeelle poistuvat päästämään ohi.
Ihan jokapäiväistä touhua on tuo perässä roikkuminen, kamera vaan taakse ja eteen nii saa tilanteet muistiin. eikös ne voi lähettää poliisille että voivat sakottaa jälkikäteenkin?
Työmatkalla nopeusrajoitus on 100 km/h, rekat vetää suoraa baanaa kuitenkin 80 km/h. Tottakai roikun perässä, että pääsen nopeasti ohi näistä tien tukkeista. Matkalla ei ole kuin pari ohituskohtaa. Jos jätän puoli kilometriä turvaväliä, siihen tunkee jo kolme autoilijaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä hiillostan kaikki nenä lasissa kiinni alinopeutta ajavat mammat ja lippahattu pick-up autoilija hulluuden partaalle. Ajan niin puskurissa että näen lukea apukuskin lehteä. Kyllä ne siitä yleensä jonnekkin levikkeelle poistuvat päästämään ohi.
Sun pitäisi varmaan säästää semmoiseen kiesiin, jolla pääsee ohi halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Sun tasosen kohdatessa vedän jarrun pohjaan ja sä maksat.
Polttoaineen säästäminen. On ekologista ajaa toisessa kiinni, koska se vähentää kulutusta.
Vaikka en ole itse ajanut autoa viimeiseen 12 vuoteen, niin olisihan se kätevä hyödyke monessa tilanteessa, vaikka kaupungissa asunkin. Kun vielä autoilin aktiivisesti, niin mikään ei ärsyttänyt tiellä niin paljoa kuin perässähiihtäjäpellet. Aina ajelin sitä nopeutta, joka tiellä sallittiin.
Jos joskus olisi muutama miljoona ylimääräistä vaikka eurojaskasta saatuna, niin aivan varmasti teettäisin sellaisen auton, joka tekee kaikenlaista paskaa perässäroikkujille. Esimerkkinä nyt vaikka takakontista tuleva minitykki ladattuna lokinpaskasäiliöllä, joka hujauttaa pikamaskin takanatulijan koristeeksi. Tai esim. auton katolla oleva screeni, joka täyttyisi digitaalisista vittuiluviesteistä. Pahimpia urveloita varten sitten vaikka konepellin lommoille iskevä moukari. Vahingonkorvausvaatimuksilla pyyhkisin perseeni ja korvausvaatimuksen maksun viestiksi vaikkapa "Ne piirtää kellä on liituu. Jos perse kiinnostaa sinua, niin roikut ehdottomasti väärässä puskurissa".
Liikenneturvallisuuden tietty huomioisin ja pistäisin toimeksi esimerkiksi liikennevaloissa. Tai sitten jos se pörttöpää päättää lopultakin ohittaa, niin autosta lähtisi lentävä drone, joka tekee jotakin jäynää urvelon pysähdyttyä.
Mä oletan et sä hidastat et mä pääsen ohi.