Mitä liikkuu ihmisen päässä, joka ohittaa moottoritiellä vakionopeussäätimellä ajavan (minut) ja
jää siihen eteen ja hidastaa vauhtiaan niin, että joudun säätämään hitaammalle?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Onko tosiaan noin vaikeaa ymmärtää että tämän jutun pointti ei ole vakionopeudensäädin, ei mukautuva tai mukautumaton, eikä liioin se, millaisella tiellä tai autolla liikutaan? Moite kohdistuu siihen, että ohitetaan ja sen jälkeen ajetaan hitaammin kuin ohitettu.
Ihan liian vaikeaa käsittää tuollaisia monimutkaisia asioita kun testosteroni kuohahtaa sanojen "auto" ja "ohittaa" esiintyessä samalla kun sielun silmiin nousee kuva edellä ajavasta naisesta.
Tuttu ilmiö tuo AP:n kuvaama. Toinen samansukuinen ilmiö on se, kun itse ajaa reipasta vauhtia mottoritiellä ja lähtee ohittamaan sillä omalla matkavauhdillaan jotakuta. No kas, hitaasti ajava lähtee kiihdyttämään ja jotta ohituksen saa vietyä loppuun itsekin joutuu kiihdyttämään hieman. Sitten siinä ajellaan peräkkäin noin 500 metriä kunnes se takana ajava yks kaks nostaa jalan kaasulta ja pian katoaa taustapeilistä. Mitä tuollaisen kuskin päässä oikein tapahtuu?
Ajan aina TODELLA lujaa. Joten ohitan aina kun on vähänkään tilaa. Olen hyvä kuljettaja,
Kuski kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se johtuu siitä että olet nainen. Miehillä on tarve ohittaa naiset mutta rohkeus ajaa ylinopeutta loppuu usein kesken. Tämän huomasin kun aloin ajaa vain hyvillä autoilla.
Tällaista kommenttia näkee usein. Kuinka moni lopulta tunnistaa edellä ajavan kuskin sukupuolen takaapäin, kun selkänoja vielä peittää näkyvyyden? Täytyy ajaa todella lähellä että näkee kuskin tämän oman taustapeilin kautta. Toki ohituksen aikana voi vilkaista ohitettavaa kuskia (itse en sellaista tosin harrasta, ellei ohitettavan ajossa ole jotain todella erikoista), mutta tuskin kovin moni mieskuski tässäkään tilanteessa päättää palata taakse jos siellä ratissa onkin mies.
Olen tässä ap:ta puolustellut useammassakin kommentissa, mutta tähän täytyy päälle 30 vuoden ajokokemuksella sanoa, että 70% tarkkuudella tunnistaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ajan aina TODELLA lujaa. Joten ohitan aina kun on vähänkään tilaa. Olen hyvä kuljettaja,
Niin olet. Me muut estetään kolarit väistelemällä sinua.
Minä ajan aina näistä katkerista skoda-miehistä ohi. Jos ei ole varaa ostaa kunnon autoa niin pysykää pois jaloista.
Kalmanmies kirjoitti:
Minä ajan aina näistä katkerista skoda-miehistä ohi. Jos ei ole varaa ostaa kunnon autoa niin pysykää pois jaloista.
Jos on hintelä poikanen ja kapeat hartiat, kannattaa ostaa se audi.
Tällaista kommenttia näkee usein. Kuinka moni lopulta tunnistaa edellä ajavan kuskin sukupuolen takaapäin, kun selkänoja vielä peittää näkyvyyden? Täytyy ajaa todella lähellä että näkee kuskin tämän oman taustapeilin kautta. Toki ohituksen aikana voi vilkaista ohitettavaa kuskia (itse en sellaista tosin harrasta, ellei ohitettavan ajossa ole jotain todella erikoista), mutta tuskin kovin moni mieskuski tässäkään tilanteessa päättää palata taakse jos siellä ratissa onkin mies.