Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökinomistajien keski-ikä 63 vuotta

Vierailija
08.06.2019 |

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kuluvan-kesan-vuokramokkien-kerma-al…

Itse olin parikymppinen kun minusta tuli perityn mökin omistaja. Mutta varmaan noin on, että suurin osa on vanhempaa väkeä.
Jännä myös tuo kohta "omistaa toisen talon" ja että se kertoo elintasosta. En ole ikinä omistanut toista taloa, vaan asun onnellisesti vuokralla. Saa olla tarkkana rahasta, että saa mökkikulut maksettua.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuorille mökit ja maaseutu on myrkkyä.

Ei ne niistä mitään käsitä.

Kaupungin vilkkuvat valot ovat heille onnen ydin.

Mökkeilystä pitävät ajattelevat, luontoa rakastavat ihmiset.

Vierailija
2/26 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista, pidä mökki omistuksessasi

Veikkaan, tulet vielä nauttimaan siellä, eräitä elämäsi parhaita hetkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mökkien keskihinnassa on nolla (0) liikaa perässä.

Vierailija
4/26 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökin omistaminen on kyllä aika vanhojen touhua. Lahoavat myös käsiin.

Mutta ei pks:lla edes hyvätuloisella ole mahdollisuutta perheasuntoon, saati mökkeihin.

Vierailija
5/26 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, meiän suvussa kyllä me parikymppisetkin tykätään mökkeillä. On vaan niin pitkäikästä väkeä ettei olla peritty vielä mitään ja omaa olisi turha hankkia ihan jokaisen.

Minä mökkeilen paljon, mutta isovanhempieni mökeillä. Ovat jo kasi/ysikymppisiä ja siinä kunnossa että itse eivät enää mökkkejä käytä, joskuspäiväseltään vierailevat jos kunto sallii. Vanhemmat niitä mökkejä hoitaa ja kaikki vuoronperään käytetään sitä mukaa kuin on halua. vanhempin sisarukset ovat  useimmat omat mökin hankkineet, mun vanhemmat on kokeneet ihan riittävän työteliääksi sen että pitävät vanhempiensa mökkejä pystyssä ja ovat niillä hyvin aina viihtyneet kaipaamatta omaa. 

Toki tässä autaa se että mitään sukuriitoja tms ei ole vaan aina kaikki on sujunut ongelmitta ja ylipäätään isovanhemmille alusta asti ollut sopivaa se että muutkin mökkiä käyttää. Isovanhempien mökkejä käyttää myös ne suvusta joilla omakin mökki on, mutta toki vähemmän. Tykkäävät silti vierailla joskus.

Tämmösetkin järestelyt siis sitä keski-ikää ylöspäin vetää, vaikka kyllä meitä parikymppisiä mökkeilijöitä löytyy. Omistus vaan on siellä vanhemmalla sukupolvella. En minäkään aio omaa hankkia, olen tosi kiintynyt isovanhempieni mökkeihin ja aktiivisesti niitten huoltamisjuttuihin osallistun ja niistä nautin, se riittää mulle. Ehkä jos jostain kumman syystä vanhemmat kieltäisi niille menon niin voisin kuvitella hankkivani oman... 

Vierailija
6/26 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeily voi olla kivaa joskus hetkittäin, mutta kenellä työikäisellä edes on aikaa pitää sitä mökkiä hyvässä kunnossa? Eläkeiässä siitä voi jo selvitäkin kun ei tarvitse töissä käydä.

Vierailija
7/26 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillani on kanssa mökki. Itse en viihdy siellä yhtäään. Joskus on ihan ok käydä saunassa ja uimassa. Mutta se työmäärä mikä siellä mökillä odottaa suorastaan järkyttää. Ei todellakaan mikään rentoutumispaikka jos pitää riehua polttopuiden, pihatöiden ynnä muiden kanssa. 

Ei kiitos. 

Vierailija
8/26 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäisin ostaa piilopirtin jostain metsän keskeltä, mutta nekin maksavat ihan tolkuttomasti. Ehkä kun tuo omistajien keski-ikä nousee yli 80 vuoden, alkaa mökkejäkin irrota vähän edullisemmin.

Vierailija
9/26 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne itikat.

Vierailija
10/26 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin mökin, ja henkilökuntaa pitämään sen kunnossa, silloin kun olen kartanollani.

Vierailija
11/26 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilla on perittyjä mökkejä, muttei taida olla monellakaan ostamalla hankittua. Mökki vaatii vaivannäköä ja rahan panostamista. On helpompi vuokrata mökki yhdeksi viikonlopuksi (ja maksaa isohko lasku pois) jos ei viihdy siellä mökillä kaikkea vapaa-aikaa.

Vierailija
12/26 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työleiri luonnon keskellä, eli kaukana kaupungista ei ole nykyään muodissa.

Vierailija
13/26 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no, meiän suvussa kyllä me parikymppisetkin tykätään mökkeillä. On vaan niin pitkäikästä väkeä ettei olla peritty vielä mitään ja omaa olisi turha hankkia ihan jokaisen.

Minä mökkeilen paljon, mutta isovanhempieni mökeillä. Ovat jo kasi/ysikymppisiä ja siinä kunnossa että itse eivät enää mökkkejä käytä, joskuspäiväseltään vierailevat jos kunto sallii. Vanhemmat niitä mökkejä hoitaa ja kaikki vuoronperään käytetään sitä mukaa kuin on halua. vanhempin sisarukset ovat  useimmat omat mökin hankkineet, mun vanhemmat on kokeneet ihan riittävän työteliääksi sen että pitävät vanhempiensa mökkejä pystyssä ja ovat niillä hyvin aina viihtyneet kaipaamatta omaa. 

Toki tässä autaa se että mitään sukuriitoja tms ei ole vaan aina kaikki on sujunut ongelmitta ja ylipäätään isovanhemmille alusta asti ollut sopivaa se että muutkin mökkiä käyttää. Isovanhempien mökkejä käyttää myös ne suvusta joilla omakin mökki on, mutta toki vähemmän. Tykkäävät silti vierailla joskus.

Tämmösetkin järestelyt siis sitä keski-ikää ylöspäin vetää, vaikka kyllä meitä parikymppisiä mökkeilijöitä löytyy. Omistus vaan on siellä vanhemmalla sukupolvella. En minäkään aio omaa hankkia, olen tosi kiintynyt isovanhempieni mökkeihin ja aktiivisesti niitten huoltamisjuttuihin osallistun ja niistä nautin, se riittää mulle. Ehkä jos jostain kumman syystä vanhemmat kieltäisi niille menon niin voisin kuvitella hankkivani oman... 

Tuossahan se tärkein tulikin. Nuoret voivat kevyesti harrastaa mökkeilyä mutta monella mieli muuttuu siinä vaiheessa kun pitääkin hoitaa itse kaikki.

Kesämökkeily ei ole enää nykyajan ihmisille samanlainen "juttu" kuin vanhemmille sukupolville.

Vierailija
14/26 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkäisin ostaa piilopirtin jostain metsän keskeltä, mutta nekin maksavat ihan tolkuttomasti. Ehkä kun tuo omistajien keski-ikä nousee yli 80 vuoden, alkaa mökkejäkin irrota vähän edullisemmin.

Niistä on ylitarjontaa tulossa lähivosina.

Vierailija
15/26 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen voi viihtyä kaupungissa, mutta sen lisäksi hän voi rakastaa luontoa ja viettää siellä aikaansa. Ei nämä asiat mitenkään poissulje toisiaan. Luonnossa voi myös viettää paljon aikaa, vaikka ei mökkeilystä pitäisikään.

Vierailija
16/26 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ne itikat.

Kyllä se itikat ja paarmat oli se viimeinen niitti vajaat 5 vuotta sitten, jonka jälkeen olemme kategorisesti kieltäytyneet kaikista mökkikutsuista. Ei vaan enää jaksa. Ja hyvin on päätös pitänyt.

Vierailija
17/26 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuu on kivaa aikaa liikkua luonnossa ötökättömyyden takia. Kannattaa vuokrata mökki silloin jos mahdollista,saa halvammallakin kuin kesäkuussa

Vierailija
18/26 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niistä on ylitarjontaa tulossa lähivosina.

Niistä on jo nyt ylitarjontaa.

https://yle.fi/uutiset/3-10075158

Vierailija
19/26 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt niitä valoja hieman päälle. Minä viihdyn luonnossa; käyn mm. vaeltamassa, yövyn laavuissa ja harrastan kalastusta, mutta mökkiä en hankkisi riesakseni. Luonnosta voi nauttia myös ilman sitäkin.

Vierailija
20/26 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veden äärellä sijaitseva mökki maksaa yli 100 000 euroa kymenlaaksossa.

Oma asuntoni jonka sain juuri maksettua maksoi 40 500. En koe, että olisi mitään järkeä ostaa järjettömän kallista mökkiä jossa käyn vain silloin tällöin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme