Lue keskustelun säännöt.
Missä duuneissa Suomessa on pakko käyttää korkokenkiä?
08.06.2019 |
Kiinnostaa tietää koska nilkkavamman takia en pysty käyttämään niitä. Miten kävisi hakisin ja saisin sellaisen työn ja asia kävisi ilmi vasta työsuhteen aikana?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Pankit ovat perinteisesti olleet aika konservatiivisia sen suhteen, mitä on sopivaa jamitä sopimatonta laittaa päälle mutta oman kokemukseni mukaan pankeissakaan pukeutuminen ei ole enää niin konservatiivista kuin vaikka vielä ennen vuosituhannen alkua.
Mutta toki Suomessakin on edelleen paikkoja, joissa on hyvin konservatiivinen linja pukeutumisen suhteen. - itse olen öissä paikassa, johon en (miehenä) voi valita jalkaani muuta kuin pitkälahkesiet housut, jotka ovat luonnollsiest muut kuin verkakrit tai farkut (tai muut leimallisesti vapaa-ajan housut). Jalkineeni ei luojan kiitos tarvitse olla minullakaan korkokengät mutta ei myöskään lenkkarit saati saappaat.
- Yleisemmin Suomessa työpaikoilla kuienkin on moneen muuhun maahan verratuna oman kokemukseni mukaan verraten vapaa ja avoin (ennakkoluuloton) suhtautuminen pukeutumiseen; työntekijöiden uskotaan itse ymmärtävän ja tajuavan, mitä on (ns.) soveliasta. - Eikä esimerkiksi naisten tarvitse pukeutua siten, että heidän tulsi tehdä pukeutumisellaan meihiin (/ muihin naisiin) erityinen "naisellinen" vaikutus. - Tai mirsten pukeutua alleviivatakseen ja korostaakseen erityistä maskulinisuuttaan ("miehekkyyttään") naisiin verrattuna, ja/ tai naisten rinnalla.