Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työkaveria pyytää lopettamaan valitus?

Vierailija
08.06.2019 |

Työkaverini on supernegatiivinen ihminen. Aina kun näemme, hän valittaa. Enimmäkseen työkiireistä, työtehtävistä jne. Sanoo olevansa tosi uupunut töihinsä.

Pitääkö tuota valitusta vain jaksaa kuunnella, kun toisella on selvästi paha olo? Vai voiko sanoa että nyt suu kiinni, en enää jaksa kuunnella tuota.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiivisuudella on tapana tarttua, joten tuollainen pitäisi karsia pois.

Jos on työstressiä, hänet pitäisi ohjata työterveyteen. Se on heidän ja esimiesten ongelma, ei työkavereiden.

Vierailija
2/22 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehota mieluummin tekemään asialle jotain, esim. keskustelemaan töiden jaosta esimiehen kanssa. Työkaverisi voi olla oikeasti uupunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että pitäisikö mennä työterveyteen puhumaan tuosta työuupumuksestaan?

Vierailija
4/22 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun mielestä pitää saada puhua negatiivisista tunteista töissä. Teettekö työtä jotenkin yhdessä, vaikuttaako hänen työpanoksesi sinun työhösi? Jos ei, niin anna valittaa ja jatka taas hommiasi. Mitä sen väliä.

Vierailija
5/22 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun mielestä pitää saada puhua negatiivisista tunteista töissä. Teettekö työtä jotenkin yhdessä, vaikuttaako hänen työpanoksesi sinun työhösi? Jos ei, niin anna valittaa ja jatka taas hommiasi. Mitä sen väliä.

Teemme samaa työtä (meitä on 5), eli jaamme työt. Tuo valittaja tekee paljon vähemmän ja helpompaa työtä kuin muut. Eli meille muille jää ne vaikeammat hommat. Valituksen kuunteluun menee myös työaikaa. Saattaa puoli tuntia valittaa minulle kiireestään ja samanaikaisesti molempien työt seisoo.

Ap

Vierailija
6/22 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt jatkuvasti valittavia ihmisiä. Saman ajan, jonka hän käyttää valittamiseen, voisi käyttää työntekoon. Miksi ihminen tekee työtä, josta ei pidä? Vapaita työpaikkoja on vaikka kuinka paljon. Opiskellakin voi.

Vierailija
7/22 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Negatiivisuudella on tapana tarttua, joten tuollainen pitäisi karsia pois.

Jos on työstressiä, hänet pitäisi ohjata työterveyteen. Se on heidän ja esimiesten ongelma, ei työkavereiden.

Yksi suurimmista valittamisen aiheista on se, että esimies on käskenyt lopettaa valittamisen.

Ap

Vierailija
8/22 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös yksi valittaja töissä. 99 % asioista, joita suustaan tulee ulos on valitusta. Esim. maanantaiaamuna hänen huomenentoivotus voi olla "tulipa taas viikonloppuna tehtyä töitä kotona, kun on niin paljon hommaa. Työkonekin jumittaa koko ajan ja päätä särkee. Nukuinkin huonosti." En enää tiedä, mitä valitustulviin vastaisi. Tätä on jatkunut vuosia. Hän voisi keventää työkuormaansa, jos haluaisi. Mutta kivempi olla marttyyri.

Vierailija
9/22 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teemme samaa työtä (meitä on 5), eli jaamme työt. Tuo valittaja tekee paljon vähemmän ja helpompaa työtä kuin muut. Eli meille muille jää ne vaikeammat hommat. Valituksen kuunteluun menee myös työaikaa. Saattaa puoli tuntia valittaa minulle kiireestään ja samanaikaisesti molempien työt seisoo.

Ap

Koskaan ei ole niin kiire, etteikö ehtisi mainita kiireistään. Jos ei mainitsisi, niin senhän ajan voisi käyttää työntekoon, hui kauhistus!

Vierailija
10/22 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös aiemmassa työpaikassani tällainen katkera valittaja työkaverina. Välillä hän oli niin mukava, kun työasioista ei puhuttu, mutta toisinaan hän vuodatti sappista katkeruuttaan työpaikalla tapahtuneista palkkaan ja työtehtäviin liittyneistä muutoksista, mitkä hän tulkitsi suuriksi itseensä kohdistuneiksi vääryyksiksi. Ne olivat tapahtuneet jo parikymmentä vuotta sitten, mutta aina hän jaksoi niistä valittaa.

Vierailija
11/22 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
12/22 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tulisi tehtyä töitä, jos ei valittaisi?

Vierailija
13/22 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli myös aiemmassa työpaikassani tällainen katkera valittaja työkaverina. Välillä hän oli niin mukava, kun työasioista ei puhuttu, mutta toisinaan hän vuodatti sappista katkeruuttaan työpaikalla tapahtuneista palkkaan ja työtehtäviin liittyneistä muutoksista, mitkä hän tulkitsi suuriksi itseensä kohdistuneiksi vääryyksiksi. Ne olivat tapahtuneet jo parikymmentä vuotta sitten, mutta aina hän jaksoi niistä valittaa.

Myös tämä minun työkaverini jauhaa vuosien takaisista "vääryyksistä", jotka olisivat jo unohtuneet ellei koko ajan toisi niitä uudestaan esiin.

Ap

Vierailija
14/22 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon oppinut suodattamaan korvasta sisään ja toisesta ulos. Hymyilen ja nyökyttelen vaan. Ja toivon, että saisi pian potkut jostain syystä.

Vierailija
15/22 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä Onko ihan pakko valittaa kaikesta? Onko mikään asia koskaan hyvin? Miksi olet raskas ihminen?

Negatiivinen työympäristö ei ole terveellistä kellekään. Ehkä esimies voisi puuttua peliin.

Vierailija
16/22 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän siitäkään ole mitään hyötyä, ellei uupunut itse sisäistä olevansa uupunut vaan näkee vaan velvollisuutensa tehdä töitä. Ne siellä ehkä kysyy että jaksaako töissä jne. johon uupunutkin helposti sanoo että tottakai jaksaa. Ei ne mihinkään saikulle sieltä pakota.

Vierailija
17/22 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-työkaverini oli juuri tuollainen supernegatiivinen ihminen. Hänellä on vielä pari kolme vuotta työikää jäljellä, ja vaikka hänet keskellä yötä herättäisit, hän osaisi sanoa, montako päivää hänellä on jäljellä ennen ”vapauteen” pääsemistä.

Olis kyllä mielenkiintoista tavata hänet sitten, kun hän on eläkkeellä... Vieläkö hän jaksaa katkerana vatkata muinaisia asioita vai kykeneekö vihdoin löytämään elämäänsä mukavampaa sisältöä?

Vierailija
18/22 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittaja ansaitsee arvostusta. Vain ne jotka tekevät konkreettisia asioita edistääkseen asioita, ovat tärkeämpiä. Muut ovat siivellä kulkevia lampaita.

Vierailija
19/22 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valittaja ansaitsee arvostusta. Vain ne jotka tekevät konkreettisia asioita edistääkseen asioita, ovat tärkeämpiä. Muut ovat siivellä kulkevia lampaita.

Onko valittaminen konkreettisten asioiden tekemistä asioiden edistämiseksi? Minusta se on kaikkea muuta. Työkaveri erityisesti korostaa, että haluaa vain "oksentaa" sen pahan olon pois, tämä kuulemma helpottaa häntä. Ei missään nimessä halua miettiä mitään konkreettista muutosta. Esim. kun muut suunnittelevat työtapojen kehitystä, työjakoa yms. tämä valittaja ei halua osallistua. Hän ei ehdi, kun on niin kiire.

Ap

Vierailija
20/22 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kauhealta jos toinen on sairas ja uupunut ja työkaverit vaan käskevät tukkia suunsa kun toinen huutaa apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan