Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitojen selvittämisen mahdottomuus

Vierailija
07.06.2019 |

Avomieheni on vähän hankala tapaus ja alan olla aika neuvoton.

Parisuhteen alussa silloin kun tuli riitaa koitin erilaisia lähestymistapoja: selvittää asia heti, antaa miehelle tilaa (lähtemällä asioille tai muuten vaan ottamalla etäisyyttä), kertomalla miehelle että olen valmis puhumaan asiasta koska vain hän haluaa.

Mutta ilmeisesti tein kaiken väärin, sillä mies suuttui aina entisestään.

Kun viimein mies suostui keskustelemaan riitatilanteen kanssani läpi, pyysin anteeksi (kuten hyviin tapoihin kuuluu) ja koitin selittää miten itse koin ja tunsin asian. Useimmiten kyseessä oli puhdas väärinymmärrys, joten minusta oli tärkeää, että mies kuulee myös minun näkökulmani.

Mies on kuitenkin sitä mieltä, että ainoastaan selittelin tai jopa valehtelin hänelle.

Tämä johti siihen, että aloin itsekin epäillä sanojani. Pakeninko vastuuta selittelemällä? Valehtelinko?

Nykyään kun riitelemme annan miehen huutaa ja hakkua mut pystyyn sanomatta itse sanaakaan. En vain keksi mitään sanottavaa. Mitään sellaista mitä mieheni hyväksyisi. Jos kaikki mitä sanon on kerran selittelyä ja valetta... Olen uuvuksissa. En enää tiedä kuinka toimia tai keskustella mieheni kanssa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhdeterapiaa kannattaa koittaa, miehen täytyy oppia niitä tapoja ilmaista itseään ja hyväksyä erilaisia tunteita, oot itse yrittänyt ihan tarpeeksi, jos mies ei aio muuttaa tai opettamalla uusia toimintatapoja, niin ei tuossa suhteessa ole mitään järkeä jatkaa.

Vierailija
2/6 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kestäisi mitään sellaista parisuhdetta jossa huudetaan ja haukutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh kuulostaa tutulta. En osaa neuvoa.

Vierailija
4/6 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kirjoitinko mä tän...

Vierailija
5/6 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että löytyy kohtalotovereita, mutta toisaalta helpottavaa kuulla etten oo yksin. Pelottaa miehen reaktio, jos ehdotan parisuhdeterapiaa... - ap

Vierailija
6/6 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin harvoin naiset näkevät totuuden kun on kyse ihan puhtaasti vallankäytöstä. Tuolla käytöksellä mies onnistuu välttämään sun kuuntelemisen täysin. Lisäksi hän saa purettua omat aggressionsa sinuun milloin haluaa.

Uhkaisin erolla ja jos homma ei muuttuisi niin goodbye.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme