Kenellä on asunnossa sisällä yli 27-astetta lämmintä?
Meillä mittari näyttää yläkerrassa 29.6 astetta. Pitänee tunkea peitot taas pakaste arkkuun ja kastella pyyhkeitä kuivumaan pyykkitelineeseen makkariin että pystyy nukkumaan. Ei kannata tuulettaa kun ulkona on 30.1 astetta.
Kommentit (58)
Rapiat 27 on täällä. Toivottavasti ei tule paljon kuumempaa jatkossa, koska välillä on paha olo. Läpivetoa ei saa, eikä asunto viilene edes yöllä kuin noin 0,5 astetta. Olen pitänyt kylmiä pyyhkeitä kaulalla, jotta kroppa ei kiehuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö ymmärrä ostaa pimennysverhoja, estävät paisteen pääsyn sisälle.
Meillä on kesät talvet +20 astetta sisälämpötila.Ei paljon auta, kun ilmanvaihto pukkaa sisään arviolta auringon lämmittämää 35 asteista ilmaa ja putket tietty tiivistetty talvea silmällä pitäen mahdollisimman hyvin. Edes kylmä yö ei ehdi jäähdyttämään asuntoa kuin parilla asteella.
Ei niitä iv putkia ole eristetty, jos olisi niin talon iv koneeseen voisi laittaa jäähtyspatterin, nyt jälkikäteen se ei onnistu
Meillä yön ajan parvekkeen ovi ja kaikki ikkunat auki, sisälämpötila aamulla 29 kun illalla nukkumaan käydessä se oli 32 😅 ei paljon viilene.. läpiveto mahdollisuutta ei täälläkään
Pyytäkää isännöitsijää laittamaan iv täysille yöllä ilman alarajaa ja päivällä pienelle ettei tuo kuumaa sisälle
Tasan +30 täällä on, kerrostalo, joka imaisee lämmöt saman tien itseensä, eikä niin vaan päästä irti. Tuuletin on, mutta käytän sitä vaan silloin, kun oikeasti alan hikoilla, se jatkuva "tuuli" on niin ärsyttävää.
Onks ristiveto sama asia kuin läpiveto?
Viime kesän napsahti 33 astetta meidän kämpillä, ny ei olla kaukana...
Ollaankyllä etsimässä parempaa asuntoa jo ihan muistakin syistä, ei tällänen vuodelta nakki ilmastointi ole terveydelle hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Onks ristiveto sama asia kuin läpiveto?
Jos sulla on 4 eri huonetta niin niihin saa ristivedon keskenään, kahteen ikkunaan saa vaa läpivedon.
Vierailija kirjoitti:
Voi keveesti yli. Mitä sitte? Kerrankin on jalat lämpimät.
Sama,lisäksi alla sähkölämmitteinen aluspatja ja erikoispaksu untuvapeite.
Lisäksi ilmankostutin tuo hieman lisäkosteutta nukkumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 18-20.
Mulla näyttää olevan -59 °C ulkona. Vihdoinkin pääsee hikoilemisesta. Ja sijainti siis tällä hetkellä Antarktis.
Vierailija kirjoitti:
En pysty nukkumaan yli 25 asteen lämmössä ja nyt on yli 28 ja nousee, kun vasta nyt alkaa paistamaan olkkarin ikkunasta sisään 🤬 Parempi varmaan vetää sellaiset kännit että sammuu. Eikö huomiseksi jo luvattu viileämpää?
Hei mulla on kans toi taktiikka. Kun ottaa riittävästi olutta illalla ni pystyy sammumaan vaikka hiki valuu täällä saunassa yötä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 18-20.
Mulla näyttää olevan -59 °C ulkona. Vihdoinkin pääsee hikoilemisesta. Ja sijainti siis tällä hetkellä Antarktis.
Niin varmasti..
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 18-20.
Tuntuu jotenkin siltä että mun pitää tarkentaa. Meillä on n. +20.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 18-20.
Niin varmasti..
No kaikki eivät ole töissä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö ymmärrä ostaa pimennysverhoja, estävät paisteen pääsyn sisälle.
Meillä on kesät talvet +20 astetta sisälämpötila.Ei paljon auta, kun ilmanvaihto pukkaa sisään arviolta auringon lämmittämää 35 asteista ilmaa ja putket tietty tiivistetty talvea silmällä pitäen mahdollisimman hyvin. Edes kylmä yö ei ehdi jäähdyttämään asuntoa kuin parilla asteella.
Ei niitä iv putkia ole eristetty, jos olisi niin talon iv koneeseen voisi laittaa jäähtyspatterin, nyt jälkikäteen se ei onnistu
Jokin sen ilman maagisesti lämmittää matkalla ulkoa, kun +16 oli perjantai-aamuna ulkona ja +25 asteista ilmaa pukkaa katosta asuntoon. Sanomattakin selvää, että lämpötila pysyttelee korkealla. Hieman tehokkaampaa on laittaa ilmastointi minimiasentoon ja yrittää viilentää ovien ja ikkunoiden kautta.
Kokemuksesta voin sanoa, että perinteisessä neukkukuutiossa tilanne olisi kymmenen kertaa tukalampi. Käytännössä kuitenkin ilmalämpöpumppu on pakko asentaa, jos aikoo saada hyvät yöunet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 18-20.
Tuntuu jotenkin siltä että mun pitää tarkentaa. Meillä on n. +20.
Asutko Kilpisjärvellä vai kellarissa?
Ja yksi kikka hyväksi havaittu. Kastelkaa ohut pyyhe jääkylmällä vedellä ja vielä hetkeksi pakkaseen. Se sitten viritetään siihen tuulettimen eteen, niin avot tulee kylmää virettä eikä sitä lehmänhönkimää.