Keskustellaanko hetki siitä miksi _naisilla_ on keskustelua mm. curly girl-metodista?
Osa on puolesta, osa vastaan sitä onko nättiä jos suora hius kierretään laineilevaksi erilaisilla tököteillä. Saadaaan ehkä luonnollisuutta, tai sitten likaisen näköinen liimaletti.
Mutta MIKSI naisilla on vastaavia villityksiä, ilmiöitä ja kinastelua sekä kilvoittelua jatkuvasti liittyen OMAAN ULKONÄKÖÖN? Miksi naisillä pyörii oma/toisten naisten ulkonäkö lähes tulkoon elämän keskiössä? Voisiko sillä olla jotain tekemistä esim. Naisen euron kanssa tai työelämän virkojen jakauman kanssa? Onko kaikki huono naisen elämässä sittenkään miesten vika?
Kommentit (31)
Ihmisnaaraille on kai luonnollista tuollainen tarve koristella ympäristöään ja itseään. Ei siinä mitään vikaa ole. Eikä siinä ole mitään vikaa, jos ei sitä tee.
Itse asun sukulaisnaisen kanssa ja lähinnä tuo tuntuu vain nauttivan semmoisesta hiustensa puunaamisesta yms. Sille tulee siitä hyvä mieli, mutta ei se siihen kokopäiväisesti keskity. Enemmän se saa aikaan kuin mä.
Ainahan ihmisissä on niitä, jotka saa riidan aikaiseksi mistä aiheesta tahansa ja he on tietty näkyvämpiä kuin muut. Mulla on naispuolisia kavereita ja esim. mummo on mulle aika läheinen. Yksilöitä naiset on siinä missä miehetkin. Yksikään heistä ei ole mun kuullen ainakaan ruvennut toisia naisia haukkumaan ulkonäön takia.
Median antama kuva naisista tai kenestäkään ei vastaa sitä, mitä olen itse kokenut. Jos muodostaa suhteita vain pinnallisten ihmisten kanssa, niin sitten ehkä pitäisi katsoa peiliin. Mummo on sanonut näin: "Kerro minulle, millaisia ystäviä sinulla on, niin minä kerron sinulle, kuka olet."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oikein yllytät jotain sukupuolien välistä sotaa?
Naisten piirteistä ei saa keskustella?
Saa keskustella.
Aloituksestasi kuitenkin löytyy tämä lause:
"Onko kaikki huono naisen elämässä sittenkään miesten vika?"
Lisäksi kirjoituksessasi on hyvin vahvana sävy 'naiset on tyhmiä, miehet on parhaita'.
Pystytkö neutraaliin asialliseen keskusteluun?Tai sitten löydät sävyn jota siellä ei ole?
Mm. naisen eurosta ja menestyksessä työelämässä on keskusteltu paljon. Miten usein naiset täällä ovat painottaneet, että onhan se ihan oma vika kun ei menestytä? Ei ikinä vaan aina syytetään sikamiehiä tai vähintään "yhteiskuntaa". Ikinä ei vika ole naisten ja esim. sen, että suuri osa ajasta menee peilin edessä. Voisiko sillä menetetyllä ajalla ja ajatuksilla olla jotain tekemistä menestymättömyyden kanssa?
Ja sinä väität ettei tässä ole mitään naista halveksivaa sävyä?! :D
Ei ole. Siinä on sävyä joka painottaa naisia miettimään omaa vastuutaan? En minä halveksi naisia vaikka kuluttaisivat koko elämänsä omaan lärviinsä keskittyen, mutta sitten ei auta valittaa ettei mitään saavuta.
Hassua, kuinka onnistut kirjoittamaan niin että se kuulostaa juuri sen kirjoittamaan vastakohdalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen kun ilmeisesti kuuluisi olla tietynlainen ja -näköinen. Liian "miehekäs" nainen on rekkalesbo. Lihava nainen on hyisstana. Pienirintainen nainen on lauta. Lyhyttukkainen ei ole nainen ollenkaan.
Ja oho. Nämä voisivat olla suoria lainauksia tämänkin palstan miehiltä.Miten olisi olla ihan nainen vaan? Suurin osa naisista on naisia ihan sellaisenaan.
No sitäpä juuri. Omana itsenään moni nainen saa kuulla olevansa kelpaamaton tai että jos muuttaisi itsessään tämän tai tuon, voisi olla 'ihan ok'. Kyllähän se jossain vaiheessa itsetuntoa nakertaa ja välillä voi olla hankala löytää se tasapaino. Ai niin, kun ei saisi 'jatkuvasti tuijottaa peiliin" mutta samalla "miksei suomalaiset naiset näytä samalta kuin instan 'meikittömät' mallit?".
Niin, kaikkea ei pitää ottaa itseensä. Jos mies masentuu ja alkaa meikkaamaan koska naiset tykkäävät kovasti tummasta italiaanosta niin mies lytätään heti huonoitsetuntoiseksi vässykäksi.
Naiset ottavat kaiken arvostelun herkästi itseensä. Miksi? No siksi, kun se oma ulkonäkö ON tärkeää, jopa tärkein ominaisuus ja markkina-arvo naisen elämässä.
Haloo, todellisuus kutsuu. Kuntosalit ovat täynnä miehiä, jotka treenaavat näyttääkseen hyvältä. Ketään heistä ei kyllä kutsuta huonoitsetuntoisiksi vässyköiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen kun ilmeisesti kuuluisi olla tietynlainen ja -näköinen. Liian "miehekäs" nainen on rekkalesbo. Lihava nainen on hyisstana. Pienirintainen nainen on lauta. Lyhyttukkainen ei ole nainen ollenkaan.
Ja oho. Nämä voisivat olla suoria lainauksia tämänkin palstan miehiltä.Miten olisi olla ihan nainen vaan? Suurin osa naisista on naisia ihan sellaisenaan.
No sitäpä juuri. Omana itsenään moni nainen saa kuulla olevansa kelpaamaton tai että jos muuttaisi itsessään tämän tai tuon, voisi olla 'ihan ok'. Kyllähän se jossain vaiheessa itsetuntoa nakertaa ja välillä voi olla hankala löytää se tasapaino. Ai niin, kun ei saisi 'jatkuvasti tuijottaa peiliin" mutta samalla "miksei suomalaiset naiset näytä samalta kuin instan 'meikittömät' mallit?".
Niin, kaikkea ei pitää ottaa itseensä. Jos mies masentuu ja alkaa meikkaamaan koska naiset tykkäävät kovasti tummasta italiaanosta niin mies lytätään heti huonoitsetuntoiseksi vässykäksi.
Naiset ottavat kaiken arvostelun herkästi itseensä. Miksi? No siksi, kun se oma ulkonäkö ON tärkeää, jopa tärkein ominaisuus ja markkina-arvo naisen elämässä.
No ei saisi mies sitten ottaa itseensä vaan olla rohkeasti mikä on, meikillä tai ilman. Miksi se mies on niin herkkä? Vai onko taas kaikki sikanaisten tai yhteiskunnan vika?
Ohops. Kierrettiin hassu ympyrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo, todellisuus kutsuu. Kuntosalit ovat täynnä miehiä, jotka treenaavat näyttääkseen hyvältä. Ketään heistä ei kyllä kutsuta huonoitsetuntoisiksi vässyköiksi.
Kuntosalit ovat täynnä miehiä JA naisia.
Sen lisäksi kaikki muut paikat ovat täynnä NAISIA jotka tekevät kaikki asiat A-Ö näyttääkseen hyvältä.
Tutkimusten mukaan naisen ulkonäkö vaikuttaa työnsaantiin: ensin palkataan hyvännäköinen mies, sitten hyvännäköinen nainen, sitten ruma mies ja hännänhuippuna se ruma nainen.
Johtotasolla naisten pitää pukeutua tietyllä tavalla tai muut eivät kykene ottamaan heitä vakavasti, esim hametta ei saa olla.
On myös tutkittu sitä, että naistenlehtien lukeminen huonontaa naisten käsitystä itsestään.
Lisäksi, jos vielä otetaan huomioon miten historiaa väritetään: esim kleopatra kuvataan kauniina ja kerrotaan, että ulkonäön vuoksi hän kykeni pyörittämään muita.
Oikeasti kleopatra ei ollut mikään kaunotar, vaan vei muita mielensä mukaan, koska oli älykkäämpi kuin tuon ajan miesjohtajat.
Koko ajan sitä ulkonäköä painotetaan naisille: tyttöä kun kehutaan, niin sanotaan nätiksi. Poikaa kehuttaessa keskitytään muihin ominaisuuksiin.
22% seitsemänvuotiasta ruotsalaistytöistä on laihdutuskuurilla, koska ajattelevat olevansa liian lihavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntosalit ovat täynnä miehiä JA naisia.
Sen lisäksi kaikki muut paikat ovat täynnä NAISIA jotka tekevät kaikki asiat A-Ö näyttääkseen hyvältä.
Ai nyt se onkin yhtäkkiä näin? Mitäs on sitten se jumalaton valitus, että suomalainen nainen ei yhtään panosta itseensä ja käyttää kulahtaneita vaatteita tai feministikaapua ja tukka hapsottaen istuu sohvalla mässyttämässä sipsejä, kun ranskalais/virolais/venäläis/thaimaalaiskaunottaret vain ovat oikeita naisia.
Hei, eikö me enää keskustellakaan? XD
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan naisen ulkonäkö vaikuttaa työnsaantiin: ensin palkataan hyvännäköinen mies, sitten hyvännäköinen nainen, sitten ruma mies ja hännänhuippuna se ruma nainen.
Johtotasolla naisten pitää pukeutua tietyllä tavalla tai muut eivät kykene ottamaan heitä vakavasti, esim hametta ei saa olla.
On myös tutkittu sitä, että naistenlehtien lukeminen huonontaa naisten käsitystä itsestään.
Lisäksi, jos vielä otetaan huomioon miten historiaa väritetään: esim kleopatra kuvataan kauniina ja kerrotaan, että ulkonäön vuoksi hän kykeni pyörittämään muita.
Oikeasti kleopatra ei ollut mikään kaunotar, vaan vei muita mielensä mukaan, koska oli älykkäämpi kuin tuon ajan miesjohtajat.Koko ajan sitä ulkonäköä painotetaan naisille: tyttöä kun kehutaan, niin sanotaan nätiksi. Poikaa kehuttaessa keskitytään muihin ominaisuuksiin.
22% seitsemänvuotiasta ruotsalaistytöistä on laihdutuskuurilla, koska ajattelevat olevansa liian lihavia.
Onpa kertakaikkisen persheestä tuollainen. Miehilläkin on ongelmansa, mutta tuo kuulostaa suoraan sanottuna v*tuttavalta ja helkkarin nöyryyttävältä. Itse mietin usein miesten ongelmia kun itse olen mies, mutta mä kyllä menisin vaan jonnekin metsään asumaan ennen kuin tuommoista sietäisin. Hemmetin pinnallista pskaa ja aivopesua.
Kleopatrasta tiesinkin. Hän oli yksi sen maailman suurimmista hallitsijoista. On typerää muuntaa hänet vain nätiksi naamaksi.
Itse olen seuraillut naispuolisen kämppikseni pohdintaa siitä, voiko hän mennä ulos sääret paljaina, vaikka ne on karvaiset. Itse en edes näe mitään karvoja, jos en katso lähempää ja ensin ajattelin, että turhaa hössötystä. Kunhan vaan menee. Mutta ehkä se on naisille isompikin asia. Voiko nainen olla esim. töissä karvaisena niin kuin mies vai onko se jo joku isokin ongelma? Otetaanko karvainen nainen enää vakavasti? Aikuisillahan on luonnostaan karvoja sukupuolesta riippumatta.
Olen ajatellut, että naisilla on enemmän vapautta ilmaista itseään kuin miehillä, ja ehkä niin usein onkin, mutta jospa tämä asia on jotenkin syvempiä. Naiset toki saa olla maskuliinisia enemmän kuin miehet saa olla feminiinisiä, mutta ehkä se ei ole niin yksinkertaista.
Onpa kyllä pskaa. Mulle on sanottu esim. miesten kohtaamasta väkivallasta, että se on miesten oma ongelma. Yksilö on kuitenkin aika avuton isossa mittakaavassa. Mä ajattelen, että jos olisin nainen, eläisin kuten nytkin, mutta eläisinkö?
No ei pyöri pelkästään oman ulkonäön ympärillä, onneksi. On ystävät, ura, harrastukset, kaunis koti jne.
Mutta ei ole miestä ja se saa kyllä ajatukset pyörimään sen ympärillä, että se johtuu ulkonäöstä, koska yleensä ottaen ihmiset pitävät minusta ja viihtyvät kanssani.