Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vttu että vtuttaa hakea tukia

Vierailija
06.06.2019 |

Opiskelija olen ja kesälomalla. Yhtäkkiä tulot muuttuivat kun ei tule nyt kesän aikana mitään opiskelurahoja ja joudun hakemaan tt-tukea muutamaksi kuukaudeksi piiiitkästä aikaa. Huooohhh menee niin hermo tähän säätämiseen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmanen raha ei tule ilman paperisäätöä. Niin se vai on.

Vierailija
2/15 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä tuntipalkka sulla kuitenkin niin älä valita. Terv Se setä joka maksaa sun tuet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa työ jonka olen vihdoin ja viimein saanut on p*ska keikkatyö ruokakaupoissa. Vuoroja on erittäin harvoin (eivät varmaan tarkoituksella tarjoa minulle) ja vihaan kaupan alaa niin paljon. Ei kiinnosta pätkän vertaa. Pitäisi lopettaa koko pska. Ap

Vierailija
4/15 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvä tuntipalkka sulla kuitenkin niin älä valita. Terv Se setä joka maksaa sun tuet.

Voi kuule kyllä se minäkin makselen veroja vaikka ja mistä. Sinä et tiedä millä olen elänyt viime vuodet. Ap

Vierailija
5/15 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama

Vierailija
6/15 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattas vuoden aikana säästää vähän jotta vois olla vapaammin

Vierailija
7/15 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole raha säätämisen arvoista.

Vierailija
8/15 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

p.ihi kirjoitti:

On ollut sellaiset rahat käytössä että ei ole paljon tarvinnut säästöjä miettiä ennen kuin nyt. Ap

Vierailija
9/15 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule kyllä se minäkin makselen veroja vaikka ja mistä. Sinä et tiedä millä olen elänyt viime vuodet. Ap

No justhan sinä sanoit: opintorahoilla. Et joku nekin sinulle maksaa, nuori neiti. Terv Se setä joka maksaa sun tuet

Vierailija
10/15 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No justhan sinä sanoit: opintorahoilla. Et joku nekin sinulle maksaa, nuori neiti. Terv Se setä joka maksaa sun tuet

On kuule ollut muitakin rahoja, ja paljon on ollutkin. Ja verojakin tullut maksettua isot isot summat. Ap

Vierailija
11/15 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kuule ollut muitakin rahoja, ja paljon on ollutkin. Ja verojakin tullut maksettua isot isot summat. Ap

Sitten on varmaan jäänyt säästöjä eikä joudu täällä vinkumaan? Tuista maksetut "verot" eivät ole veroja. Raha on ilmaista sinulle.

Vierailija
12/15 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs olet hassannut suuret tulosi, hahhaa.

Vierailija
13/15 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

p.ihi kirjoitti:

On ollut sellaiset rahat käytössä että ei ole paljon tarvinnut säästöjä miettiä ennen kuin nyt. Ap

Näinhän se yleensä. Mitäpä sitä turhaan tulevaisuuteen varautumaan... Tyhmästä päästä kärsii oma lompakko...

Vierailija
14/15 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö toimeentulotuki maksetaan perheen päämiehelle?

Tiedän, että menee nyt OT. Tuli vaan omat ttt-kokemukset elävästi mieleen.

Itse jouduin hakemaan tt-tukea 90-luvulla kun emme kumpikaan silloisen avopuolisoni kanssa saaneet kesätöitä.

Silloin tuki maksettiin automaattisesti miehen tilille, vaikka hakemukseen oli laitettu minun tilinumeroni.

Sain tämän selville kun rahaa ei näkynyt tilillä.

Kävin kysymässä sossussa (silloin siellä piti käydä paikanpäällä kun puhelimet olivat aina tukossa eikä nettiä vielä ollut) että miksi raha ei ole tullut vaikka päätös oli ollut myönteinen. Vastaus oli, että nämä maksetaan aina perheen päämiehen tilille.

Se olikin mahtavaa kun tämä päämies saattoi ostaa jotain älyvapaata viimeisillä rahoilla vaikka seuraavasta tulosta ei olisi ollut mitään tietoa. Esim kerran käytti koko kuukauden tulonsa jonkun sukulaisensa 50-vuotislahjaan. Ei ollut edes mikään läheinen sukulainen.

Ruokakaupassa jos kävi, niin osti jotain sisäfilepihvejä ja olutta. Piti itseään niin tärkeänä ettei voinut halpisruokia ostaa. Siinä sitten menikin viikon ruokabudjetti yhteen ateriaan.

Kaikki isommat maksut vuokrasta lähtien olivat minun harteillani miehen holtittoman rahankäytön takia. Ja tt-tuki maksettiin sille miehelle. Se oli oikein mahtavaa. Ensin se tuen hakeminen oli tosiaan hirveää säätämistä ja ihmeen vaikeaa, ja sitten kun raha myönnettiin, maksettiin se holtittoman tuhlarin tilille. Kyllä tuli silloin turvaton olo.

15/15 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, että jossain muussa maassa joutuisit maksamaan maltaita opiskelustasi.

Täällä sinulle maksetaan siitä, että opiskelet.

Kesällä et edes opiskele, ja sinulle maksetaan silti.

Sinuna en kehtaisi valittaa.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä