Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pekäätkö hyönteisiä? Mitä erityisesti? (Kysely jatkuu...)

Vierailija
06.06.2019 |

Mitä teet, kun kohtaat hyönteisen?
Miksi peljäät, jos pelkäät?

Minä on aivan hysteerikko ja pelkään melkein kaikkia kuita kuin tavallisia pikkukärpäsiä.

Ikäväkseni olen onnistunut istuttamaant maanisen pelon lapseenikin, joka sinänsä on aika luonnonläheinen persoona kaupunkioloissa mm. etanoiden, toukkien ja matojen suhteen.

--
Pelkään ampiaisia yli kaiken.
Ne ovat mielestäni vain pistoyrittäjiä.

Paarmat ovat toinen paha, muttei niitä kaupungissa onneksi juurikaan esiinny.

Hämähäkit eivät tapa, mutta pelkään niitäkin.

--
Minulla on Raid-pullo (tai muu hyönteismyrkkysuhina) parvekkeen ovensuussa ikkunalaudalla ja myös olohuoneessa käden ulottuvilla parvekkeen oven ollessa auki.

Suihkutan lähes päivittäin partsin ovenpilet, etteivät yritä sisään.
Aina ei onnistu.

--
Nytkin meillä haisee järkyttävältä erään ampiaisvainaan toimesta.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nää jätti lentomuurahaiset on mitä nyt on näkyny muutaman päivän?!!? Hyi helv.

Hevosmuurahais prinssejä ja prinsessoja. Prinssit kuolee pois täytettyään ainoan tehtävänsä eli siittämisen, myös prinsessoista iso osa kuolee pois, kun eivät löydä sopivaa pesäpaikkaa/löydä tarpeeksi ruokaa. Osasta tulee kuningattaria kun ovat perustaneet uuden pesän tai palanneet takaisin vanhalle pesälle ja ryhtyneet sen toiseksi/kolmanneksi tms. kuningattareksi.

No just, miksi osalla on siivet?

Onneksi olen saanut liiskattua monia terassilta, pysykööt mettässä!!!!

Siivettömät on naaraspuolisia, lisääntymiskyvyttömiä työläisiä tai sitten siipensä pudottaneita kuningattaria. Siivelliset on niitä lisääntymiskykyisiä koiraita tai naaraita. Kun naaras on paritellut, se laskeutuu maahan, kiskoo siipensä irti ja lähtee etsimään pesäpaikkaa.

22/27 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökiitäjiä pelkään ylivoimaisesti eniten. Varsinkin isoja, kuten näitä syreenikiitäjiä: https://www.google.com/search?q=syreenikiit%C3%A4j%C3%A4&client=firefox…:

Pelko alkoi vasta aikuisiällä kohdattuani syreenikiitäjän lähietäisyydeltä sisällä. Luulin sitä esineeksi, joksikin lasten leluksi (olin kylässä), joka lojui sängyn päällä. Olin käymässä nukkumaan ja yritin huitaista "lelun" lattialle, ja kun se liikahtikin, tajusin sen olevan valtavan kokoinen kiitäjä. Säikähdin aivan kauheasti.

Syreenikiitäjät eksyvät sisälle taloihin ymmärtääkseni aika harvoin enkä ole luonnossakaan niitä sen koommin nähnyt, mutta kokemukseni myötä olen alkanut kavahdella pienempiäkin yökiitäjiä sekä isoja päiväperhosiakin vähän, vaikka ne ovat minusta kauniita. Perhonen on muutenkin yksi hienoimmista eläimistä.

Hämähäkkejä olen aina pelännyt, samoin vaaksiaisia eli niitä isojen lukkien näköisiä lentäviä pitkäkoipia.

Pelkään kyllä ampiaisiakin sen pistämisvaaran takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampiaisia olen aina pelännyt hysteerisesti ja paarmat aiheuttaa myös hirveän panikkikohtauksen.

En käy Lapissa mökillä kesäisin ollenkaan valtavien tappaja-paarmojen takia.

Vierailija
24/27 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Yökiitäjiä pelkään ylivoimaisesti eniten. Varsinkin isoja, kuten näitä syreenikiitäjiä: https://www.google.com/search?q=syreenikiit%C3%A4j%C3%A4&client=firefox…:

Pelko alkoi vasta aikuisiällä kohdattuani syreenikiitäjän lähietäisyydeltä sisällä. Luulin sitä esineeksi, joksikin lasten leluksi (olin kylässä), joka lojui sängyn päällä. Olin käymässä nukkumaan ja yritin huitaista "lelun" lattialle, ja kun se liikahtikin, tajusin sen olevan valtavan kokoinen kiitäjä. Säikähdin aivan kauheasti.

Syreenikiitäjät eksyvät sisälle taloihin ymmärtääkseni aika harvoin enkä ole luonnossakaan niitä sen koommin nähnyt, mutta kokemukseni myötä olen alkanut kavahdella pienempiäkin yökiitäjiä sekä isoja päiväperhosiakin vähän, vaikka ne ovat minusta kauniita. Perhonen on muutenkin yksi hienoimmista eläimistä.

Hämähäkkejä olen aina pelännyt, samoin vaaksiaisia eli niitä isojen lukkien näköisiä lentäviä pitkäkoipia.

Pelkään kyllä ampiaisiakin sen pistämisvaaran takia.

Joo tuo on kammottava. Taisi olla kerran yksi uneton yö juurikin tuon syreenikiitäjän kanssa. Lähti sellainen ällöttävä ääni kun lehahti lentoon.

Vierailija
25/27 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sudenkorento!! Ovatko edes eläimiä vai ufoja?

Vierailija
26/27 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämähäkkejä pelkään - nehän voivat jopa sielun varastaa. Niiden pitkät jalat ja kudotut verkot kietovat sinut pauloihinsa josta et pääse pois. Kammottavaa:)

Vierailija
27/27 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämikset, nyt näkyny sellasia isoja jolla valkonen pallo perseessä (poikasia?!?!??) kasvimaalla kun vähän kuopsuttelin. Yhyyy:(

Ampiaiset, pelkään että pistää koska llen allerginen.

Isot muurahaiset meinaa vallata pihan, pesää ei löydy. Myrkkyä levitelty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä