Siis vanhemmat sanoi lapselle kaupassa, että light-juomat ovat pahasta?? MITÄ
Ja onko edelleen ihme, että diabetes kukoistaa kun alle kouluikäiselle lapselle juotetaan kurkusta alas sokeripitoista mehua ja limsaa? Idiootit.
Kommentit (51)
Minulle on ihan turha minkään tutkijaprofessorin tulla sanomaan, että aspartaami on täysin turvallinen makeutusaine. Minulla on kokemuksia siitä, kuinka suolistoni alkaa vuotaa verta, jos juon tai syön jotain aspartaamilla makeutettua. Sitä paitsi en edes maista sitä aspartaamin makeutta. Eli sillä "makeutetut" tuotteet maistuvat minun suussani yksinomaan pahalle.
Voi olla ettei makeutusaineet ole täysin haitattomia, mutta kukaan ei ole kuollut aspartaamimyrkytykseen. Moni kyllä kuolee diabetekseen ja ylipainon aiheuttamiin sydän- ja munuaissairauksiin.
Itse sain aikoinani laihdutettua 20kg, kun ainoaksi herkuksi otin light limpparin.
Vierailija kirjoitti:
Sokeri aiheuttaa ylipainoa. Sokeri itsessään on riski diabetekselle, mutta myös sen aiheuttama ylipaino. Ylipaino altistaa myös sydäntaudeille ja voi aiheuttaa nuorellakin vakavia komplikaatioita. Sen sijaan ASPARTAAMI on hyvin turvallinen aine, joka ei edes lihota ihmistä. Sitä on NIIN VÄHÄN juomassa, että sen vaikutus on käytännössä olematon. Silti se pieni määrä saa juoman maistumaan vahvemmin kuin sokerin. Miksi joku idiootti vielä käyttää sokeria näissä?
ap[/
Ehkä siksi että se aspartaami maistuu vaan niin pahalta.
Vierailija kirjoitti:
No nehän on pahinta myrkkyä. Kerrankin fiksuja vanhempia.
Up
Juotan lapsille hopeavettä. Hopeaa löytyy luonnosta joten se ok.
Titta från svenskspråkiga Bottnen
Ehdottomasti sokerilimu mutta meillä juodaankin sitä 3-4 kertaa vuodessa. Limut, sokerilliset tai lightit, eivät mielestäni kuulu joka päiväiseen eivätkä joka viikkoiseen ruokavalioon. Siitähän ne ihmisten painonhallinta- ja terveysongelmat johtuvat kun kokoajan pitää hörppiä jotain litkua ja puputtaa sipsiä. Miksi?
Mä juon silloin tällöin light kokiksen. En juo olutta, siideriä tms. Pizzan ja hampain kanssa parasta. Muu ruokailu terveellistä ja kunnossa niin en usko, että mitään vaikutusta vaikka olisi miten myrkyllistä. Ja kuten joku jo yrittänyt sanoa, aspartaami on paljon mainettaan parempi. Muut aineet kokouksessa on varmaan haitallisempia. Jos vuosia sitten oli puhetta väriaineista ja atsoväreistä. Kivan väriset karkit on pahimpia terveydelle.
Aspartaami aiheuttaa masennusta ja ainakin rotilla myös oppimisen vaikeutta, joka myös periytyy jälkeläisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juotatko sä lapsellesi light-juomia?
Kieltämättä vältän niitäkin mutta se on se parempi vaihtoehto kun sokeri oikeasti tappaa. ap
No on se oikea sokeri limsa parempi kuin lightit,nehän maistuukin pahalle. Jos se oikeakaan limsa on hyväksi,mutta parempi vaihtoehto kuitenkin. Sokerittomien tuoteselostekin on jotain outoja aineita.
Olikohan joskus kauan aikaa sitten juttua aspartaamin haitoista,ehkä joku voisi muistaa. Oliko peräti käyttö kielletty? Mietin vaan että onko EU: myötä vähän "puhdistettu" aspartaamin mainetta. Mutta kyllähän se mielestäni on niin että aito aina parempaa. Vertaa vaikka sokerin lisäksi oikea voi,kerma jossa ei ole karrageeniä, oikea juusto eikä light ,mehut.....onhan noita. Minulta pisteet aina oikealle tuotteelle,eikä oudoille lisä-ym. pahanmakuisille ja epäterveellisille aineille.
Meillä ostetaan limsaa kerran kahdessa kuukaudessa ja sokerillista. Se sokerin "pahuus" riippuu siitä kuinka paljon sitä saa. Harvoin joku limsapullo nii ihan sama.