Eivätkö nykyihmiset osaa lopettaa kituvia eläimiä?
Tuttava sanoi törmänneensä kituvaan jänikseen ja oli vienyt sen eläinlääkäriasemalle lopetettavaksi. Matkaa oli puoli tuntia eli tämän ajan eläin joutui kitumaan turhaan, koska tämä ihminen on näin uusavuton. Uusavuttomuus on konkreettisesti eläinrääkkäystä.
Kommentit (16)
Annan harvoin yläpeukkuja, mutta ap ansaitsee sellaisen
Tiedän perheen, jossa isä astui vahingossa sammakon päälle, kuului vain poks. Ja sitten se sammakko vietiin eläinlääkäriasemalle ja ehdotettiin, että se leikattaisiin kuntoon.
Entäpä jos kärsijä on oma lemmikki, pitäisikö sekin vaan tappaa isolla kivellä ettei kärsi turhaan? Eikö se ole laitontakin kun kyseessä ei ole villieläin.
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos kärsijä on oma lemmikki, pitäisikö sekin vaan tappaa isolla kivellä ettei kärsi turhaan? Eikö se ole laitontakin kun kyseessä ei ole villieläin.
Pahasti loukkaantunut kärsivä eläin pitää lopettaa. Se ei ole jokamiehenoikeus vaan kaikkien velvollisuus.
Mä en ole ikinä oikeastaan edes miettinyt, mutta nyt tajusin, etten taitaisi osata lopettaa mitään ns isompaa eläintä.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa lemmikeistä on kesytettyjä villieläimiä.
Montako aihetta samasta asiasta pitää olla?
Mulla on auton takakontissa kirves, jos satun ajamaan jonkun elikon päälle. Kopautan sillä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei vaan raaskinut tehdä sitä. Ei siinä ole kyse suoranaisesti osaamisesta.. Tappaminen vaan voi tuntua liian vaikealta, vakka tajuaisi, että niin pitää tehdä.
Tällaiset ihmiset ovat PELKUREITA jotka eivät ansaitse elää
Ap nostelee omia aiheitaan ja komppailee itseään. -5p/valekomppailuviesti.
Itse joskus teininä löysin kaverin kanssa pesästä tippuneen linnunpoikasen, joka oli loukkaantunut. Juteltiin mitä tehdä ja kaveri sanoi, ettei kykene sitä lopettamaan. Minä sitten lopetin, vaikka todellakin pahaa teki. Koulussa tämä kaveri sitten selosti tapauksen niin, että hän on niin herkkä, ettei kyennyt, mutta tuo ei ole, kun pystyi.
Silloin suututti. Toinen teki siitä , että ei kyennyt toimimaan oikein , positiivisen ominaisuuden. Olen todella eläinrakas ja eläimen lopettaminen oli mulle kova paikka.
Saman ilmiön olen muuten nähnyt muussakin elämässä. Jotkut ihmiset nakittaa ikäviä asioita muille ja kääntävät sen, ettei heillä ole selkärankaa toimia oikein, merkiksi omista hyvistä ominaisuuksista.
Ehkä ei vaan raaskinut tehdä sitä. Ei siinä ole kyse suoranaisesti osaamisesta.. Tappaminen vaan voi tuntua liian vaikealta, vakka tajuaisi, että niin pitää tehdä.