Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli autokoulussa sinusta kaikkein vaikeinta ja menivätkö kirjalliset/inssi ekalla läpi?

Vierailija
06.06.2019 |

Minkä ikäisenä kävit autokoulun? Kehtaako sinne aikuinen mennä teinien sekaan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeinta liikennemerkkien oppiminen, ne piti siis osata ulkoa aivan kaikki. Kävin 17-vuotiaana. On siellä muitakin aikuisia, mukaan vaan. Yhteisiä oppitunteja ei ole kovin montaa.

Vierailija
2/11 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeinta Helsingin keskustassa ajaminen: yksisuuntaiset tiet, paljon liikennettä, raitiovaunut, taskuparkkeeraus. Meni läpi ekalla kaikki 18-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juu, meni kirjalliset ja inssi kerralla läpi. Kirjallisissa tuli muistaakseni kyllä maksimimäärä virheitä.

1

Vierailija
4/11 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kaikk läpi 18 v. Ei mitään vaikeuksia.

Vierailija
5/11 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätin koko suvun pääsemällä sekä kirjallisista että inssistä ekalla läpi. Ikää oli 18v. Yllätys johtui siitä, että osa sukulaisistani ei uskonut minun saavan "ikinä" inssiä läpi. Olen siis ihan täysijärkinen ihminen, mutta aika ujo ja liikunnallisesti olin lapsena hiukan kömpelö.

Nyt äkkiä tulee mieleen 3 ihmistä, jotka ovat ajaneet ajokortin vasta eläkeiässä.

Vierailija
6/11 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeinta oli ajaminen muun liikenteen joukossa. Teoria meni ensimmäisellä yrityksellä läpi, inssi kuudennella. Olin 18-vuotias silloin.

Äitini hankki ajokortin joskus 40-vuotiaana. Kyllä vähän vanhempiakin ajoharjoittelijoita siis löytyy, joskaan omalle kohdalleni heitä ei kyllä sattunut autokoulun aikana.

Vierailija
7/11 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 17, kun autokoulun aloitin. Mulle vaikeinta sillon oli kaupunkiajo, enkä sitä mielelläni vieläkään tee esimerkiksi Helsingissä. Autokoulun opettaja ei myöskään valanut kamalasti luottamusta ja uskoa omaan ajotaitooni, mikä sai ahdistumaan ajotunneista ja ajamisesta entistä enemmän. Kyseisessä koulussa oli kaksi muutakin opettajaa, ja se kaikista ystävällisin oli aina varattu. 

Ensimmäinen inssi kariutui siihen, että pyydettiin taskuparkkeeraamaan, mutta sitä ei mulle ajotunneilla oltu opetettu ja sähläsin sen hyvinkin nopeasti. 

Vierailija
8/11 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin autokoulun 41-vuotiaana. Kaikki meni ekalla läpi, mutta rehellisyyden nimissä on myönnettävä, että en minä osaa vieläkään pysäköidä autoa ilman viiden minuutin suhrausta :)

Vierailija
9/11 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 20v ku kävin autokoulun. Ensimmäisellä yrityksellä läpi. Asiaan varmaan vaikutti se, että minut opetettiin ajamaan heti ku ylsin polkimiin. Vedin pellolla rallia ja autokoulu oli sitte helppo nakki.

Vierailija
10/11 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeinta oli, kun kirjallisissa olikin sellainen tehtävätyyppi, jota ei ollut ollut harjoitusmateriaalissa. Tein siinä pari virhettä, mutta läpi meni silti. Se tehtävä oli siis "saako kuvan tilanteessa kääntyä vasemmalle", ja oletin jotenkin, että olisi pitänyt olla joku ryhmitysmerkki, jotta olisi saanut kääntyä, mutta tietenkin aina saa kääntyä, jos sitä ei ole kielletty erikseen. Ajossa ei ongelmia. 

Vierailija
11/11 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerralla meni kaikki läpi, mutta en edelleenkään tarvitse autoa, että sinänsä vähän turha sijoitus vanhemmiltani tuolloin aikoinaan.

Hankalinta, tai ehkä enemmänkin ikävintä oli yksi todella inhottava ajo-opettaja, joka huusi ja nälvi miksen osaa jotakin - no koska ei kerrottu miten se jokin tehdään. Onneksi hän on jo eläkkeellä niin ei kenekään muun tarvitse enää kärsiä. Kaikki muut opettajat olivat tosi mukavia, mutta tämä yksi pappa ihan mulkukka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi