Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, joille pätkäpaasto ei sovi?

Vierailija
06.06.2019 |

Tai en nyt tiedä sitten, sopiiko mulle vai ei, olen vähän kahden vaiheilla.

Yritän siis laihduttaa normaalipainon sisällä jokusen kilon, koska vaatteet ovat alkaneet kiristää. Tuntuu, että hieman on pudonnutkin. Olen siis suurimman osan viikosta pätkäpaastolla, mutta viikonloppuisin sekä silloin, jos on pitänut tehdä jotain raskaampaa aamupäivästä, olen syönyt aamupalaa. Nälän tunnne ei nyt oikeastaan ole ihan hirveä ongelma, mutta kyllä mulla on aika kova nälkä ennen kuin syön lounasta. Kun olen lukenut muiden kommentteja aiheesta, moni sanoo, ettei tule ollenkaan nälkä. Mitenhän tämän asian pitäisi olla? Mulla lisäksi se nälkä tavallaan jatkuu, eli kun syön lounaan (ihan kunnollisen määrän), sen jälkeen tulee uusi nälkä aika pian.

Lisäksi mietin, vaikuttaakohan tämä jotenkin negatiivisesti mielialaani. Mulla on masennusta muutenkin, joten voi olla sattumaa, että se on nyt pahentunut. Mutta toisaalta mun tekee mieli syödä koko ajan vähemmän ja vähemmän, aivan kuten joskus nuorempana oikein pahan masennusjakson aikana, jolloin saatoin syödä vain jotain, jotta akuutein nälkä menisi ohi ja olla suurimman osan päivästä syömättä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi syömisestä pitää tehdä noin vaikeaa?

Syökää kunnon kuitupitoinen aamupala, ja sen jälkeen noin kolmen-neljän tunnin välein ja kun on NÄLKÄ. Illasta kevyemmin, niin että viimeinen ateria 19-20 , ja aamupala sitten 12 h kuluttua. 12 h on hyvä aika olla syömättä ja runsain syöminen kannattaa painottaa aamuun ja päivään.

Välimeren ruokavalio ja kasvipainotteinen syöminen hyvä juttu, kun ei lotrata öljyillä.

Mielummin pähkinöitä, siemeniä ,avokadoja, mahd.kalaa.

Täysjyväviljoja, hedelmiä ,marjoja ,palkokasveja. Kaikenlaisia kasviksia runsaasti.

Nämä runsaasti rasvaa ja proteiinia sisältävät naurettavuudet kannattaa unohtaa heti, lisäävät vain sairauksia .

Sulle sopii tuollainen syöminen, turha kuitenkin mollata muita tapoja. Varsinkaan, jos ei edes ymmärrä, mitä toisenlaiseen ruokavalioon kuuluu.

Vierailija
22/24 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että syy on siinä että syöt "kasvispainotteisesti vähän mitä milloinkin". Kannattaa pitää huolta että saat riittävästi oikeanlaista ravintoa, koska se on se mikä vaikuttaa mielialaan ja jaksamiseen.

Toki pätkäpaasto ei sovi kaikille, mutta siinä tärkeintä on kuitenkin se että sen ruokaikkunan aikana syö riittävästi oikeanlaista ruokaa.

Njaa, kyllä mä omasta mielestäni syön ihan terveellisesti. Suunnilleen ns. välimeren ruokavalion tyyliin.

Ap

Jos sulla on jatkuvasti nälkä, niin eikö mieleesi ole tullut, että syömäsi ruoka ei ole juuri sinulle sitä parasta mahdollista?

No mitä mun pitäisi sitten syödä?

Ap

Olisiko ihan hirveä vaiva itse kokeilla minkälaisella ruualla pysyt kylläisenä. Ulkopuolisten on sitä kuitenkin mahdoton tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että syy on siinä että syöt "kasvispainotteisesti vähän mitä milloinkin". Kannattaa pitää huolta että saat riittävästi oikeanlaista ravintoa, koska se on se mikä vaikuttaa mielialaan ja jaksamiseen.

Toki pätkäpaasto ei sovi kaikille, mutta siinä tärkeintä on kuitenkin se että sen ruokaikkunan aikana syö riittävästi oikeanlaista ruokaa.

Njaa, kyllä mä omasta mielestäni syön ihan terveellisesti. Suunnilleen ns. välimeren ruokavalion tyyliin.

Ap

Jos sulla on jatkuvasti nälkä, niin eikö mieleesi ole tullut, että syömäsi ruoka ei ole juuri sinulle sitä parasta mahdollista?

No mitä mun pitäisi sitten syödä?

Ap

Olisiko ihan hirveä vaiva itse kokeilla minkälaisella ruualla pysyt kylläisenä. Ulkopuolisten on sitä kuitenkin mahdoton tietää.

No aikaisemmin olen pysynyt ihan hyvin kylläisenä tällä ruualla, joten asia on nyt uusi. En ole siis esim. tämän ketjun aikana ehtinyt vielä kokeilemaan kovin monia vaihtoehtoja.

Ap

Vierailija
24/24 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi syömisestä pitää tehdä noin vaikeaa?

Syökää kunnon kuitupitoinen aamupala, ja sen jälkeen noin kolmen-neljän tunnin välein ja kun on NÄLKÄ. Illasta kevyemmin, niin että viimeinen ateria 19-20 , ja aamupala sitten 12 h kuluttua. 12 h on hyvä aika olla syömättä ja runsain syöminen kannattaa painottaa aamuun ja päivään.

Välimeren ruokavalio ja kasvipainotteinen syöminen hyvä juttu, kun ei lotrata öljyillä.

Mielummin pähkinöitä, siemeniä ,avokadoja, mahd.kalaa.

Täysjyväviljoja, hedelmiä ,marjoja ,palkokasveja. Kaikenlaisia kasviksia runsaasti.

Nämä runsaasti rasvaa ja proteiinia sisältävät naurettavuudet kannattaa unohtaa heti, lisäävät vain sairauksia .

Eikö tuo ole juuri sitä aika vaikeaa syömistä?

Kaikki eivät asu tai oleile jääkaapin välittömässä läheisyydessä voidakseen märehtiä neljän tunnin välein nälänsiirtäjää. Siis 3-4 tunnin välein ja kun on nälkä tarkoittaa jatkuvaa puputusta. Milloin ruoansulatus saa rauhan tehdä homman loppuun asti?! Verensokerillekaan ei tee tuollainen hyvää.

Itse syön puoliltapäivin ensimmäisen aterian, noin puolet päivän kalorioista. Iltapäivällä kahvin. Illalla 19-20 välillä päivän toisen aterian, noin puolet päivän kalorioista. Lopun ajan ruoansulatuselimistö saa levätä. Kuituhypetys ja rasvalla pelottelu on täyttä kusetusta.