Muistakaa laittaa jääpaloja lemmikkien vesikippoihin näin helteellä!
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi asutaan aivan meren vieressä niin on helppo viedä koira useamman kerran päivässä uimaan. Kissat eivät näistä helteistä välitä yhtään, nytkin makoilevat parvekkeella auringonpaisteessa. Käärmettä sen sijaan on hankalampi viilentää mutta onneksi terran lämpötila ei ole noussut vielä juurikaan yhtään.
Eivätkö käärmeet vaihtolämpöisinä nimenomaan nauti ja voi hyvin helteellä? Vai olenko ihan hakoteillä?
Vierailija kirjoitti:
Pyh,
Päinvastoin vesi imeytyy nopeammin ja paremmin elimistöön, kun se on huoneenlämpöistä. Pätee siis myös ihmisille.
Toki se on virkistävämpää juoda kylmää vettä näin ihmisen näkökulmasta. Koirille ihan samantekevää.
Mistäs tämä kuningasidean keksit? Ihan omasta päästä vai oletko lukenut jotain julkaisua?
En ole ap, mutta mä olen minäkin lukenut tuon ohjeen jostain kissasivustoilta tmv. En ole kyllä laittanut jääpaloja, hanasta tulee kylmää vettä.
Pitääkö myös luonnonvaraisille eläimille viedä jäitä juomaveteen?
Vierailija kirjoitti:
Pyh,
Päinvastoin vesi imeytyy nopeammin ja paremmin elimistöön, kun se on huoneenlämpöistä. Pätee siis myös ihmisille.
Toki se on virkistävämpää juoda kylmää vettä näin ihmisen näkökulmasta. Koirille ihan samantekevää.
Mistäs tämä kuningasidean keksit? Ihan omasta päästä vai oletko lukenut jotain julkaisua?
Käsittääkseni tämä liittyy siihen, että monet nisäkkäät juovat mieluummin viileää/kylmää vettä kuin lämmintä. Lämpimässä kun tuppaa olemaan enemmän bakteereja ja muuta kasvustoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyh,
En ole ap, mutta mä olen minäkin lukenut tuon ohjeen jostain kissasivustoilta tmv. En ole kyllä laittanut jääpaloja, hanasta tulee kylmää vettä.
Varmaan keskustelupalstoilta, missä inhimillistetään eläimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi asutaan aivan meren vieressä niin on helppo viedä koira useamman kerran päivässä uimaan. Kissat eivät näistä helteistä välitä yhtään, nytkin makoilevat parvekkeella auringonpaisteessa. Käärmettä sen sijaan on hankalampi viilentää mutta onneksi terran lämpötila ei ole noussut vielä juurikaan yhtään.
Eivätkö käärmeet vaihtolämpöisinä nimenomaan nauti ja voi hyvin helteellä? Vai olenko ihan hakoteillä?
Eivät ainakaan viljakäärmeet. Trooppisilla käärmeillä varmaan onkin noin. Viljakäärmeillä liian kuuma terra voi aiheuttaa ruokahaluttomuutta, oksentelua ja tietty muita terveysongelmia. Terran lämpötilaa on sinällään helppo laskea, laittaa pois päältä lämpökaapelin/maton mutta esim. viime kesän helteiden aikaan isoksi ongelmaksi tuli terran kosteus kun se nousi aivan liian korkeaksi. Ja sekin tietty haitallista käärmeelle. Onneksi nyt ei vielä oo tota ongelmaa.
Sekoitin mäyräkoiralle oikein hileisen jallukola-koktailin, nyt se nukkuu