Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epämiellyttävä kokemus rekrytoijasta

Vierailija
06.06.2019 |

Olisi mukavaa, jos kaikenlaisista työntekijöistä voisi kirjoittaa palautetta nettiin.
Nämä mukamas niin ihanan loistavat ihmiset eivät välttämättä aina ole sellaisia. Tulee pieni pettymys, kun kohtaa loistavaksi luulemansa tyypin, joka onkin muuta.
On suosittuja ihmisiä ja on "suosittuja" ihmisiä.
Ällöttää nämä "suositut" pirut, jotka voivat asemansa vuoksi vaikuttaa esimerkiksi työnsaantiin. Mutta heidänhän kavereita kaikki tahtovat olla, koska siinä on se hyötyaspekti mukana.

Kun rekrytoija alkaa puhumaan katkeruudesta ja kateudesta työhaastattelussa, ja kun ei itse ole kokenut vastaavia tuntemuksia, tulee mieleen vaikka ja mitä henkilön persoonasta. En tiedä oliko jokin psykologinen vaikuttamisen keino saada minut paljastamaan jotakin jota oletti minun tuntevan. Empaatikkona myhäilin hänelle vain, vaikka täysin vieras ajatusmaailma olikin. Halusin sillä hetkellä työpaikan, joten en voinut teilata häntä ettei tullut kasvojen menetyksen tilannetta hänelle. Taisi kuitenkin tulla siinä vaiheessa, kun kieltäydyin työpaikasta johtuen siitä, että lopulta vaikutti ettei kokemuspohjaani arvostettu yhtään paikan kohdalla ja koitettiin dumpata palkka aivan minimiin. Käytös oli inhottavaa ja itseriittoista puhelimessa. Hän on varmaan näitä "tahdon voittaa kaikki" ja "minä päätän" ihmisiä, joita alkaa v*tuttaa, kun asia ei mene suunnitelmansa mukaisesti ja pitää päästä viimeisen kerran niskan päälle näpäyttämään "Hähhähää!"

Kokemus alkoi ahdistaa. En kestä oikukkaita ihmisiä ja heidän outoa käytöstä näin aikuisena. Annoin suoraa palautetta. Miksi se tuntuu väärältä antaa rakentavaa kritiikkiä ja pelottaa, että sen takia jouduin negatiiviseen valoon. Huonon kokemuksen kertominenhan tulisi ottaa neutraalisti vastaan, koska niidenkin kautta voi vain kehittyä.

Sekava kirjoitus, mutta pieni purkautuminen auttaa joskus.

Onko muilla ollut negatiivisia kokemuksia rekrytoinnissa? Vaikuttiko se jatkossa työllistymismahdollisuuksiinne?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä