Kesä tuli. miten teidän laihdutusprojektinne sujui? (ei veetuiluketju, kiitos)
uteliaana kyselen.
Itsellä ei ollut laihdutusta vuosiin, mutta joka kesä ollut tavoitteena vyötärön kavennus eli keskivartalokiinteytys (vaikka olen hoikka, niin vyötärö aina löllö). Ei ollut onnistunut.
Nyt saanut 3 cm pois !! 71 --> 68 (NIIN tyytyväinen).
Mikä muuttui edellisiin vuosiin? No aloitin ratsastuksen elokuussa -18 ja noin 3 kk sitten tajusin, että kunto ei meinaa riittää tunnin vaatimuksiin, vaan hengästyn liikaa, jolloin en kykene parhaaseen suoritukseen. Oli pakko aloittaa vihaamani lenkkeily. Jaksoin juosta 2-3 lyhtypylvästä. Sinnikkäästi jatkanut lenkkeilyä. Löytänyt aamulenkkeilyn eli viimeistään klo 8 liikkeelle.
En edelleenkään pidä juoksemisesta, mutta motivaationi kehittyä ratsastuksessa on suurempi kuin vastenmielisyys juoksemista kohtaan :)
Ja nyt yllättäen ilman vyötärön kavennustarkoitusta lähti tuo 3 cm.... Tosin saattaa olla vaikutusta myös parin viikon takaisella vatsataudilla, mikä kesti parisen viikkoa.
Miten teillä?
Kommentit (29)
Vuoden alusta vain - 4 kg, mutta on se parempi kuin + 4 kg.
Tällä kertaa olen ollut armollinen itselleni, ja juonut välillä punaviiniä ja syönyt hyvin jos siltä on tuntunut. Ainoa raja on ollut ettei saa yhtään lihoa takaisin, eli suunta tasaisesti alaspäin.
Jos saisi vielä pois 5 kg, olisin jo melko tyytyväinen, eli lähellä normaalia painoindeksin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Tapaninpäivästä vappuun -10kg. Sen jälkeen on kyllä tullut pari kiloa takaisin, nyt uusi spurtti menossa. Pois pitäisi saada vielä 25-30kg.
Tuohan on hienosti :) Älä mieti niitä takaisin tulleita paria kiloa; niillä ei ole merkitystä. Merkitystä sillä, että 8 jo lähtenyt ja takaisin ruodussa :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Huonosti. Olen koko ajan ollut aloittamassa, mutta aina se on jäänyt, tekosyitä löytyy. ”No huomenna sitten...”. Just huomasin syöneeni aamiaisella yli 500 kcal! Ja menossa ystävien kanssa lounaalle...
Miten saisin itseäni niskasta kiinni? Isot juhlatkin tulossa lokakuun lopussa ja painoa on ainakin parikymmentä kiloa liikaa.
Sama täällä...alkuvuodesta onnistui muutaman kilon poisto, mutta reps, reps ja reps taas eli varmaan kaikki tullut takaisin (en viitsi edes vaakaan mennä). Nytkin suunnittelen taas terveellisempää ruokavaliota, mutta unennäköä varmaan on varmaan toteutus. Ihanaa, kun on muitakin, ettei itse ole se ainoa selkärangaton.
Aloitin viime kesän lopulla. Päätin vihdoin ja viimein tehdä homman hitaasti ja niin, että ne elämäntavat muuttuvat, niin että kyse ei ole mistään dieetistä jonka lopetan vaan sitten kun painoa on pudonnut riittävästi niin Lisaan vaan sitä ruokaa mitä jo syön.
Paino oli alussa noin 63kg. Pituutta 155cm. Ei siis puhuta mistään isoista pudotuksista, mutta pääasiassa halusin elämäntavat kuntoon, kunnon paremmaksi jne.
Toinen juttu minkä muurin aiemmista kerroista oli se etten käynyt vaa'alla säännöllisesti.
Ekan kerran nousin vaa'alle aloituksen jälkeen jouluna ja silloin paino oli tippunut 63kilosta 55kiloon.
Nyt nousin kesäkuun eka päivä toisen kerran ja paino oli tasan 50kiloa. Ihan uskomatonta.
Olen vihdoin, yli kymmenen vuoden yrittämisen jälkeen, tavoitekropassani. Ja tämä tuntuu uskomattoman hyvältä! Ihanaa kun ei tarvitse piilotella mitään vaan voi pukea päälle mitä vaan. Olo on kevyt, vahva ja ennen kaikkea elinvoimainen.
Nyt vaan toivon että ylläpito sujuu yhtä mukavasti.
Minä aloitin talvella, myös normaalipainoinen, mutta keskivartalo löllö. Lähtötilanne oli 165 cm ja 65 kg, nyt on lähtenyt 3 kg. Olen tehnyt treenin (8 km juoksu/korkeasykkeinen ohjattu jumppa 60 min/lihaskuntotreeni kotona) oikeastaan joka toinen päivä ja muuttanut ruokailua niin, että syön valtavasti kasviksia ja vain tosi vähän muuta. Mulle oli yllätys, ettei paino ole pudonnut tuon enempää ja olin aluksi tosi pettynytkin. Sitten kokeilin yhtä vanhaa vaatetta, joka talvella oli ollut tiukka, nyt se ei kiristänyt yhtään. Olis pitänyt ottaa aluksi mitat. Todennäköisesti olen siis kiinteytynyt jonkun verran vaikka paino ei juuri putoa.
Aloitin kuntosalin viime marraskuussa ja 3-4 krt vko käyn ottaan kunnon treenin sillain hikeen asti ja sen lisäksi lopetin iltasyöpöttelyn. Nyt paino tippunut 5kg, mutta kroppa kiinteytynyt silminnähden. Hämmästyin itsekin kun laitoin kesävaatteita päälle ja piti vyö laittaa farkkuihin. Lihakset tullut kauniisti esille ja kaikki löllö lähtenyt vaikka sen kummempaa ruokaremonttia en ole tehnyt ja alkoholiakin otan pari krt kk reippaasti.
Olen laihtunut ehkä 0.5kg. Mutta aion tiputtaa pari kiloa seuraavan kuukauden aikana. Yleensä kesällä kilot lähtevät kuin itsestään ja talvella sitten palaavat. Syynä se, että olen työssäkäyvä opiskelija, ja talvisin ei ole aikaa liikkua ja nukkua tarpeeksi. Väsyneenä sitten mässäilen.
Uni olis tosi tärkeää painonhallinnassa, jos nukkuu liian vähän, ei laihdu. Tässä mulla on tsempattavaa, kukun liian myöhään valveilla, vaikka aamuherätys töihin on aikaisin.
En ole yrittänyt laihduttamalla laihduttaa, tarkistelin elämäntapoja ja joulukuusta nyt lähtenyt 20 kg. En koe kituuttavani tai olevani dieetillä, elän normaalia elämääni ja samalla kilot karisee. Vielä on pudotettavaa todella paljon, mutta ne lähtevät pikku hiljaa. Käyn vaa'alla parin-kolmen viikon välein.