Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 25-vuotiaana myöhäistä alkaa rakentamaan elämää tyhjästä?

Vierailija
06.06.2019 |

Kun ainut pohja uudelle elämälle on se, että on elossa.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän olet niin nuori vielä, kaikki edessä ja mikä tahansa on mahdollista. Itselläni ei ollut tuossa iässä mitään tietoa tulevasta, sen enempää erityisiä haaveita kuin suunnitelmiakaan. Asuin vanhempieni luona, tein töitä lyhyissä työsuhteissa. Jos joku olisi silloin sanonut, että tässä iässä tilanteeni on tämä mikä on, olisin nauranut makeasti. Ei, en ole rikas enkä edes varakas, mutta minulla on pitkäaikainen vakityö, ihana perhe, mukava koti, paljon hyviä ystäviä, kivaa tekemistä joka viikolle, harrastus, jossa olen menestynyt...

Eli vastaus on "Ei ole myöhäistä, ei todellakaan!"

Vierailija
22/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, olet ihan kakara vielä. Lopeta vertailu muihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap innostu turhaan positiivisita tsemppaus yrityksistä. Juo vielä tämä kesä puistossa ja sit syksyllä kattelet peiton alta uudestaan, jos vaikka sen intin suorittais pois alta. Pleikkaakin vois pelata ja pyörittää pientä nuuskarinkiä.

Vierailija
24/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

öh

Vierailija
25/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuseri

Vierailija
26/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Onnistu enää siis. Minä olen jo 28, voitko uskoa. Enää voi olla jäljellä hyvässä lykyssä kuuskytä vuotta. Ota huomioon että sinulla pari vuotta tätäkin vähemmän. 

Vierailija
27/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala peukuista huomaa ettei porukka hiffaa sarkasmia ja mustaa huumoria.

Vierailija
28/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 31-vuotias, nuoruus meni sekoillessa ja töitä vieroksuen, ylioppilaaksi sain jotenkuten kirjoitettua. Sen jälkeen ei oo mitään kouluja käytynä, työkokemusta on lähinnä palkkatukihommista ja jostain pimeistä kiskanmyyjänä olemisista. Välillä vihlasee kattoa kun osa ikätovereista on jo tehnyt uraa ja on esimiehiä ja menestyviä yrittäjiä ja taiteilijoita.

Mutta ei missään nimessä oo vieläkään myöhäistä. Hain tän kevään yhteishaussa ammattikorkeaan opiskelemaan unelma-ammattia, saapa nähdä lykästääkö. Pääsin ainakin yli tuhannen hakijan joukosta pääsykokeisiin minne kutsuttiin alle 100 henkilöä. Tuntuu jo pieneltä voitolta tuo.

Ja tähän hyvä sitaatti vielä random merimieheltä, jonka kanssa juttelin pari kuukautta sitten baarissa. Hän oli käynyt edeltävänä päivänä jollain millälie inspiraatioluennolla, ja sanoi, että "kaikkien ihmisten pitäis ajatella totena se, että ne eläis 150-vuotiaaksi. Että siinä voi sitten miettiä vaikka 40-vuotiaana että ehtikö enää, niin kyllä muuten ehtii jos elinaikaa on vielä se 110 vuotta jälellä".

Tsemppejä sulle!

Vierailija
29/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin nuori että melkein lapsi. Siitä vaan uutta elämää rakentamaan!!! Tsemppiä!!! Hyvää kesää!!!

T. Vanha

Vierailija
30/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vähän samassa tilanteessa. Tosin kohta 24 v, ammattitutkinto + YO ja vähän säästöjä(~25 000 €). Muuten mennyt viimeiset neljä vuotta saamatta aikaan oikein mitään(esim. tekemättä töitä pl. työkokeilu). Olen myös erakoitunut tässä parin vuoden ajan. No hain ja pääsin syksyksi opiskelemaan. Olen sikäli toiveikas, että jos opiskelun myötä saan töitä niin asiat voi paremmaksi kääntyä. 

Vierailija
31/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa iässä ole ainakaan aikaa jäädä etsimään suuntaa elämälle tai juna puksuttaa ohi.

Vierailija
32/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuplasti ikää verrattuna sinuun, ja olen juuri ottanut uuden suunnan elämääni. Opiskelen jotain, mikä ei liity millään tavalla siihen, mitä olen aikaisemmin tehnyt.

Vierailija
33/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole. Kannattaa kuitenkin selvittää mistä voi saada tukea starttiin, ettei tarvitse kaikkea kantapään kautta käydä läpi. Itse olin sinua hiukan nuorempi, kun päätin etten jää kaljoittelemaan sossun ja mielenterveyspalveluiden asiakkaana. Opiskelin päätökseni jälkeen pari tutkintoa, sain pari lasta ja senkin jälkeen elämä on tuonut äkkikäänteitä mukanaan, mm. avioeron. Ja aina olen päässyt eteenpäin. Kuitenkin terottaisin tuen tärkeyttä; on ollut ihan pskaa ja rankkaa tehdä kaikki itse ja yksin.

Vierailija
34/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin 33-vuotiaana, talo ja naimisiin, äidiksi 36-vuotiaana, vakityö 39-vuotiaana. Hyvin ehtii.

Vierailija
35/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 25-vuotiaana yliopisto-opinnot kesken ja sekamuotoinen ahdistus- ja masennushäiriö- sekä sosiaalisten tilanteiden pelko -diagnoosit.

Nyt täytän pian 30v ja minulla on aviomies, 2v lapsi, maisterin paperit, vakituinen työ asiantuntijatasolla ja omakotitalo (josta toki lainaa pankille yli 200t). Paaaaljon ehtii tapahtua muutamassakin vuodessa, 25v ei kannata vielä luovuttaa!

Vierailija
36/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no

Vierailija
37/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaikeaa on. Ne tekijät, jotka ovat tehneet elämästäsi tähän mennessä vaikeaa, eivät tule poistumaan mihinkään.

Vierailija
38/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaikeaa on. Ne tekijät, jotka ovat tehneet elämästäsi tähän mennessä vaikeaa, eivät tule poistumaan mihinkään.

tämä

Vierailija
39/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

9

Vierailija
40/46 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tämä

No voi hyvä tavaton. Ei ne tietenkään itsestään poistu, mutta niitä on mahdollista työstää ja muuttaa. Okei, ei täysin yleistettävissä oleva asia, mutta suurimmaksi osaksi totta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi