Kirjanpitäjäharjoittelijaksi Tampereelle?
Olen hakemassa merkonomiopintoihin (suuntautuisin kirjanpitäjäksi tai palkanlaskijaksi) Tampereelle, ja opintojen oheen pitäisi löytää työharjoittelupaikka.(n.3 päivää vikossa). Asiaa tutkailtuani luin, että olisi järkevämpää mennä harjoittelijaksi jonnekin muualle kuin tilitoimistoon. Palkka olisi kuulemma parempi ja työtahti verkkaisempi. Nyt kaipaisinkin teidän apuanne siinä, mihin kannattaisi yrittää päästä harjoitteluun. Tuleeko mieleen tällaisia paikkoja? Kiitos etukäteen vastauksistanne :)
Kommentit (6)
Sopiiko tuo työ (taloushallinto) oikeasti hitaalle (ei älyltään vaan ihan temperamentti ja rytmiltään) ihmiselle? Kannattaako edes harkita? Onko mahdollista tehdä kotoa käsin töitä ilman ketään hengittämässä niskaan jossain toimistossa?
T. Eri
Jos haluat kirjanpitäjäksi, kannattaa nimenomaan hakea harjoittelupaikkaa tilitoimistosta.
Olen ollut kirjanpitäjänä tilitoimistossa (tosin en Tampereella) nyt yli kymmenen vuotta ja tänä aikana olen toiminut noin kymmenen harjoittelijan työpaikkaohjaajana. Vaikka tilitoimistossa on ajoittain hektistä siellä voi päästä näkemään ja tekemään laajasti eri taloushallinnon tehtäväalueita. Varsinkin pienemmissä toimistoissa. Tämä työ on sellaista jonka oppii oikeastaan vain tekemällä. Tsemppiä harjoittelupaikan löytämiseen.